//
کدخبر: ۳۶۶۹۲۸ //
دلمه کدو سبز

دلمه کدو سبز به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی رو این طوری درست کن

دلمه کدو سبز یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سالم است که با رسپی های مختلفی درست می شود.

دلمه کدو سبز به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی رو این طوری درست کن
به گزارش فرتاک نیوز،

، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دلمه کدو سبز در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه دلمه کدو سبز

طرز تهیه دلمه کدو سبز

مرحله اول

برای تهیه دلمه کدو سبز خوشمزه در ابتدای کار یک قابلمه حاوی آب روی حرارت زیاد گذاشته تا بجوشد، سپس برنج را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم پخت اولیه برنج انجام شود. حالا کدو سبزها را می شویم.

مرحله دوم

در ادامه روی کدوها را با کمک چنگال خط ایجاد کرده و بسته به اندازه کدوها آنها را به ۲ یا ۳ قسمت تقسیم می کنیم. حالا درون کدوها را با کمک چاقو خالی کرده و مغز کدوها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه پیاز را به صورت ریز نگینی خرد می کنیم و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می‌ افزاییم و تفت می دهیم تا پیاز سرخ شود.

مرحله چهارم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا بوی خامی آنها گرفته شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت سرخ شود.

مرحله پنجم

زمانی که گوشت تغییر رنگ داد کدو خرد شده را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا سرخ شود. حالا سبزی معطر (گشنیز و جعفری) را به همراه برنج آبکشی شده به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم مواد میانی دلمه کدو کاملا سرخ و آب اضافی شان کشیده شود. زمانی که آب اضافی مواد میانی تبخیر شد، تابه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم مواد میانی کاملا خنک شوند.

مرحله هفتم

در ادامه از مواد میانی درون کدو ریخته و کاملا فشرده می کنیم، سپس پوست سیب زمینی ها را گرفته و پس از شستن به صورت ورقه ای برش می زنیم. حالا مقدار کمی روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله ورقه های سیب زمینی را درون تابه می چینیم، سپس کدو سبزهای شکم پر را به صورت ایستاده روی سیب زمینی ها قرار می دهیم حالا گوجه فرنگی ها را به صورت ورقه ای خرد کرده و روی کدوها قرار می دهیم.

مرحله نهم

حالا به سراغ درست کردن سس گوجه فرنگی می رویم، برای این منظور رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری آب، نمک و فلفل سیاه درون یک کاسه مناسب مخلوط کرده سپس درون تابه می ریزیم و درب آنرا می بندیم.

مرحله دهم

حالا اجازه می دهیم دلمه کدو سبز به مدت ۳۰ تا ۵۰ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا پخته و نرم شود. پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت برداشته ودلمه ها کدو را به همراه پلو سرو می کنیم. نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۶۹۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان