//
کدخبر: ۳۶۶۳۵۱ //
کانگورو

کانگورو ها را بیشتر بشناسید

کانگوروها از خانواده جانوران کیسه دار و علف خوار هستند.

کانگورو ها را بیشتر بشناسید
به گزارش فرتاک نیوز،

کانگوروها دارای پاهای عقبی قدرتمند، دم بلند و قوی و پاهای جلویی کوچک هستند. کانگوروها متعلق به خانواده حیوانات پای بزرگ هستند و به لطف پاهای بزرگ خود، می توانند در یک بار حدود 30 فوت (9 متر) بپرند و بیش از 30 مایل (48 کیلومتر) در ساعت سفر کنند.

کانگوروها هنگام پریدن از دم قوی خود برای حفظ تعادل استفاده می کنند. آنها بلندترین جانوران کیسه دار هستند و بیش از 6 فوت (2 متر) قد دارند.

کانگوروها در شرق استرالیا زندگی می کنند . آن‌ها در گروه‌های کوچکی به نام سربازان یا گله‌ها (اوباش استرالیایی‌ها) زندگی می‌کنند که معمولا از 50 حیوان یا بیشتر تشکیل شده‌اند. در صورت تهدید، کانگوروها با پاهای قوی خود به عنوان هشدار به زمین می کوبند. کانگوروهای جنگنده به حریفان لگد می زنند و گاهی گاز می گیرند. 

کانگورو

کانگوروهای ماده کیسه‌ای را روی شکم خود دارند که توسط چینی در پوست ایجاد می‌شود تا بچه کانگوروهایی به نام جوی در آن نگه داری شوند. جوی های تازه متولد شده در هنگام تولد فقط یک اینچ (2.5 سانتی متر) طول دارند یا به اندازه یک انگور هستند. جوی تازه متولد شده نمی تواند شیر بخورد یا قورت دهد، بنابراین مادر کانگورو از ماهیچه هایش برای پمپاژ شیر در گلویش استفاده می کند. جوی در حدود 4 ماهگی از کیسه برای سفرهای کوتاه و چرای علف ها و درختچه های کوچک بیرون می آید. در 10 ماهگی، جوی به اندازه کافی بالغ است که کیسه را برای همیشه ترک کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۶۳۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان