//
کدخبر: ۳۶۵۰۶۹ //

آن چه درباره ایگوانا باید بدانیم

ایگوانا را تا چه اندازه می شناسید؟

آن چه درباره ایگوانا باید بدانیم

فاطمه دارستانی؛ ایگوانا؛ خزنده‌ی بامزه از خانواده مارمولک‌هاست و شاید خیلی از افرادی که تمایل به نگهداری حیوانات در منزل دارند، از این حیوان در خانه نگهداری نمایند که این مطلب می‌تواند در جهت شناخت و نحوه نگهداری از ایگوانا به آنها کمک نماید. پس لطفا از طریق صفحه دامپزشکی فرتاک نیوز با ما در ارتباط باشید .

اگر به این موجود علاقمند هستید این مطلب برای شماست با ما همراه باشید تا اطلاعات خود را در مورد این حیوان بیشتر نمایید.

ایگوانا در طبیعت تا 12 سال و در منزل من و شما تا 20 سال می‌تواند زنده بماند و وزن او تا 10 کیلوگرم می‌تواند رشد کند.

اگر می‌خواهید بدانید این موجود زیبا چه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد باید آگاه باشید که او شناگر ماهری است، قدرت بینایی خارق‌العاده‌ای دارد و حتی اگر بخواهد می‌تواند با یک شلاق استخوان‌های دست انسان را بشکند. پس مراقب باشید اما نگران نباشید .

ایگوانا

ایگواناها را چگونه سیر نگه داریم؟

او از بدو تولد موجودی گیاه خوار است. یک رژیم غذایی مناسب برای این خزنده باید دارای: 40 تا 45 درصد گیاهان تیره مانند یونجه، برگ گل کلم، اسفناج، جعفری و کاهو و سبزی‌های خودرو 40 تا 45 درصد گیاهانی مثل فلفل دلمه‌ای ،هویج،لوبیا سبز، قارچ ، شلغم ،بامیه و ... کمتر از 10 درصد میوه‌هایی مانند هندوانه، گلابی، کیوی، انگور،طالبی، موز، سیب و پرتقال

به خاطر داشته باشید که نباید هسته هیچ میوه‌ای در اختیار ایگوانا قرار بگیرد.

کمتر از 5 درصد گیاهان دانه داری مانند برنج و غلات و ماکارونی و همین طور کمتر از 5 درصد ترکیبات ویتامینه و مینرال‌ها طبق دستور دامپزشک...

اگر می خواهید ایگوانا را در منزل قرار دهید باید به فکر قفس بزرگی برای او باشید؛اگر طول قفس 2 برابر طول خودش و عرض قفس اگر حداقل نصف طول آن باشد مناسب است .اما فقط یک منزل بزرگ برای او کافی نیست بلکه باید برای او یک بستر ایده آل فراهم کنید.بسترهایی مانند ماسه،خاک و ماسه، کاغذ بازیافت شده و بسترهای تجاری خزندگان قابل قبول می باشد.

دمای مناسب فراموش نشود. آن‌ها باید در قفس یک شیب دمایی مناسبی را تجربه کنند . برای تامین دما می‌توان از سیستم‌ گرمایش‌های تابشی،بخاری‌های سرامیکی و ... استفاده کرد.

از رطوبت غافل نشوید؛ برای او رطوبت 50 تا 70 درصد تامین کنید.

اگر تاکنون فکر می‌کنید شما بهترین قفس را برای او فراهم کرده‌اید هنوز کمی در اشتباهید.

ایگوانا

احتمالا شنیده‌اید این موجود به تابش اشعه uv نیاز دارد. تابش اشعه فرابنفش به جهت اثرات رفتاری و روانی و همچنین ساخت ویتامین D3 ضروری است.

تا اینجا می توانید یک ایگوانا را تا حد مناسبی در منزل نگهدارید.

اگر می‌خواهید بدانید شما یک ایگوانای دختر دارید یا پسر و همین طور برای تولد یک ایگوانا از تخم چه کنیم در مطلب بعدی دامپزشک فرتاک همراه ما باشید.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۵۰۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان