//
کدخبر: ۳۶۳۶۴۳ //
کیک ماست

کیک ماست مجلسی با گردو شکلاتی بدون فر را این طوری درست کن

کیک ماست یکی از کیک های ساده و سنتی ایرانی است که به دلیل استفاده از ماست در آن علاوه بر بافت نرم و لطیف، عطر و بوی خاصی هم دارد و انتخاب مناسبی برای عصرانه در روزهای بلند تابستان است.

کیک ماست مجلسی با گردو شکلاتی بدون فر  را این طوری درست کن
به گزارش فرتاک نیوز،

کیک ماست را با آرد قنادی یا آردهای دیگر، بدون قالب و بدون فر می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید. 

مواد لازم برای تهیه کیک ماست ساده

آرد 3 پیمانه

شکر 1 و نیم پیمانه

وانیل 1 قاشق چای خوری

بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری

ماست 1 و نیم پیمانه

تخم مرغ 4 عدد

روغن مایع 1 پیمانه

مغز گردو 4 قاشق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه سس شکلاتی

خامه صبحانه 1 بسته

شکلات تخته ای 60 گرم

طرز تهیه کیک ماست و گردو با سس شکلاتی با فر و بدون فر

مرحله اول: ترکیب مواد با یکدیگر

برای تهیه کیک ماست خوشمزه اول یک ظرف مناسب انتخاب کنید، تخم مرغ ها را داخل ظرف بشکنید و کمی هم بزنید تا از حالت لختگی درآیند بعد وانیل و شکر را به تخم مرغ ها اضافه کنید و با دور تند همزن به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا مواد کرمی و یکدست شوند.

مرحله دوم: اضافه کردن روغن و ماست

در این مرحله روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه و مواد را با هم مخلوط کنید. در ادامه ماست را هم داخل ظرف حاوی مخلوط تخم مرغ بریزید و مجددا با دور تند همزن به مدت 2 دقیقه مخلوط کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن مواد خشک

آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط و درون یک کاسه 2 مرتبه الک کنید، سپس مجددا ترکیب را درون الک بریزید و این بار روی مواد تخم مرغ، الک کنید و با لیسک و خیلی آرام به صورت دورانی مخلوط کنید تا مواد یکدست شوند.

مرحله چهارم: اضافه کردن گردو (اختیاری)

پوست گردوها را جدا کنید و به صورت نگینی ریز خرد کنید در ادامه گردو را داخل مایع کیک بریزید و در حد مخلوط شدن مواد را با لیسک هم بزنید. از هم زدن زیادی مایه کیک خودداری کنید.

مرحله پنجم: تهیه سس شکلاتی

قابلمه ای را روی حرارت قرار دهید و یک بسته خامه را داخل قابلمه روی شعله ملایم گرم کنید تا به نقطه جوش برسد حرارت را خاموش کنید و 60 گرم شکلات تخته ای را اضافه و صبر کنید تا آب شود. سپس مواد را با هم مخلوط کنید تا سس شکلاتی آماده شود.

مرحله ششم: پخت کیک ماست و گردو در فر

فر را روی حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه دهید فر کاملا گرم شود، در ادامه کف قالب را با روغن مایع چرب کنید و مایع کیک را داخل قالب بریزید. قالب را چند بار محکم روی سطح کار بکوبید تا حباب های درون کیک از بین برود. قالب را در طبقه وسط فر قرار و اجازه دهید کیک به مدت 40 تا 45 دقیقه به طور کامل بپزد. در نهایت پس از گذشت این زمان کیک را تست و اگر پخته بود از فر خارج کنید و صبر کنید کیک خنک شود و در ظرف موردنظر برگردانید و با سس شکلاتی تزئین کنید و در کنار چای یا قهوه نوش جان بفرمایید.

مرحله هفتم: پخت کیک ماست در قابلمه

شعله پخش کن را روی اجاق گاز قرار دهید تا گرم شود، مواد کیک را داخل قابلمه بریزید و از دم کنی استفاده کنید، روی حرارت ملایم بگذارید و اجازه دهید به مدت 50 دقیقه روی حرارت بماند تا پخته شود.

نکات کلیدی برای تهیه کیک ماست و گردو مجلسی

حتما 2 ساعت قبل مواد را از یخچال بیرون بگذارید تا هم دمای محیط شوند.

برای اینکه کیک حسابی پف کند و اسفنجی شود حتما مواد را آرام و تنها در یک جهت هم بزنید.

حتما اجازه دهید کیک خنک شود سپس برش بزنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۶۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان