//
کدخبر: ۲۸۱۶۷۰ //

چند راهکار برای رفع بخار شیشه ماشین

شما در حال رانندگی در اتوبان هستید و فرصت اینکه با دستمال به جان شیشه‌ها بیفتید را ندارید. اگر هم همراهی این کمک را به شما بکند و بخار شیشه ماشین را با دستمال پاک کند، خواهید دید که مدتی نگذشته بخارها دوباره ظاهر می‌شوند.

چند راهکار برای رفع بخار شیشه ماشین

در مرحله اول بهتر است به شرح علت پدید آمدن بخار شیشه ماشین بپردازیم. تا بتوانید به تناسب فصلی که در آن هستید این مسئله را رفع کنید.

مهم‌ترین علتی که همه ما به آن آگاه هستیم تفاوت زیاد دمای درون و بیرون ماشین است. پس بخار کردن شیشه ماشین محدود به فصل زمستان نمی‌شود.

به گزارش فرتاک نیوز،بخار شیشه همان رطوبتی ست که در فضا موجود بوده و حالا محل امنی برای مایع شدن یافته و به آن چسبیده است. این رطوبت ممکن است از تنفس افراد ، از رطوبت هوای خارج ماشین (مثلا مه یا شرجی) یا از تفاوت سطح دمای خارج و داخل ماشین ایجاد شده باشد. آنچه در اینجا اهمیت دارد این است که نباید اجازه دهیم این محل امن برای رطوبت هوا شیشه ماشین ما باشد. اما چگونه؟

برف پاک کن ها می توانند بخار روی شیشه را از بین ببرند اما به یاد داشته باشید که اصلا نباید از شیشه شور همراه آن استفاده کنید زیرا باعث رطوبت و بخار بیشتر می شود.

علت بخار شیشه ها می تواند بیرونی باشد. در این صورت بخار از پشت شیشه رخ می دهد و دسترسی به آن سخت تر است و باید توسط راهکارهای ارائه شده از قبل پیش گیری شود.

رفع بخار شیشه ماشین در فصل گرما

  •     وقتی دمای بیرون ماشین زیادی گرم است، شما باید سعی کنید فاصله دمای داخل را به آن نزدیک کنید. بنابراین شیشه را کمی پایین بدهید.
  •     کولر را روشن کنید؛ اما جهت آن را به سمت شیشه‌ها تنظیم کنید؛ زیرا هوای خشک کولر رطوبت هوا را میگیرد.
  •     اگر شیشه از بیرون بخار کرده‌اند، به سادگی برف پاک کن را روشن کرده و تا از بین رفتن بخار روی کمترین درجه بگذارید.

 

برف پاک کن ها می توانند بخار روی شیشه را از بین ببرند اما به یاد داشته باشید که اصلا نباید از شیشه شور همراه آن استفاده کنید زیرا باعث رطوبت و بخار بیشتر می شود.

رفع بخار شیشه ماشین در فصل سرما

  •     اکثر ماشین‌ها مجهر به دکمه‌ای هستند که منشا هوای داخل ماشین را تغییر می‌دهد. یعنی شما می‌توانید انتخاب کنید که هوا به طور ثابت داخل ماشین بچرخد یا از بیرون وارد شود. اگر در شرایطی هستید که هوای خارج ماشین سردتر از داخل است، تنظیمات تهویه خود را تغییر دهید و اجازه دهید تا هوا از بیرون وارد فضای ماشین شود.
  •     سریع‌ترین و همچنین سخت‌ترین راه حل این است که شما همزمان فن‌های خود را روشن کرده و سیستم گرمایشی را تا درجه ای که می توانید پایین بیاورید. با اینکار بخارها درجا از بین می روند و شما می توانید کم کم دمای ماشین را به حالت متعادل باز گردانید. مراقب باشید که دما مجددا زیادی گرم نشود.
  •     دریچه‌های خنک کننده زیر شیشه جلو ماشین را به کار بیندازید. این کار مستقیما با شیشه جلو ماشین ارتباط دارد و بخار آن را از بین می برد. اما برای رفع بخار سایر شیشه‌ها همچنان لازم است دمای کلی ماشین را پایین بیاورید.

هوای خشک بخاری هم می تواند به رفع بخار شیشه ماشین کمک کند.

راه حل‌های مشترک در هر فصل

این راه حل ممکن است کمی برایتان عجیب باشد؛ اما قطعا جواب می دهد. فراموش نکنید بخار شیشه ماشین همان رطوبت و نم است که روی شیشه جمع می شود. پس اگر بتوانیم این رطوبت را از بین ببریم مشکل حل می‌شود. سیلیسیم موجود در خاک گربه ماده ای ست که رطوبت بستر گربه را خشک می کند و باعث جلوگیری از بوی بد آن می‌شود. شما می توانید بسته های آن را از پت شاپ ها یا برخی داروخانه ها تهیه کنید. داخل یک جوراب ساق کوتاه را از آن پر کرده و سر آن را با یک نخ محکم کنید. این پک را روی داشبورد خود گذاشته و تماشا کنید چگونه رطوبت فضای داخل ماشین را به خود جذب می‌کند و دیگر بخاری در کار نخواهد بود.

کرم اصلاح یا صابون کمک کننده مهم دیگری ست که شما را شگفت زده خواهدکرد. یک پارچه نرم را به کرم خود آغشته کنید و کمی روی آن آب بریزید تا کفی شود و سپس به تمام شیشه‌ها بکشید. در آخر با یک دستمال خشک آن‌ها را پاک کنید. شیشه‌های شما تا مدت‌ها بخار نخواهند کرد.

با رفع بخار شیشه ماشین خود بی دغدغه و استرس از هوای بارانی و مه آلود لذت ببرید.

تمیز کردن شیشه ماشین خود به تنهایی نکته‌ی مهمی در ممانعت با بخار شیشه ماشین شمرده می‌شود. زیرا بخار هوا بدنبال ذرات گردو غباری ست که روی آن بنشیند و به مایع تبدیل شود. با تمیز نگه داشتن شیشه‌ها این فرصت را از آن بگیرید.

سیب زمینی خام را دست کم نگیرید. ابتدا باید ماشین را به خوبی نظافت کنید و سپس روی آن برش‌های سیب زمینی را بکشید تا سیب زمینی روی سطح آن چسبندگی ایجاد نکند. مراقب باشید که اگر سطح سیب زمینی آلوده شد آن را به قسمت‌های دیگر شیشه نمالید و از برش جدیدی استفاده کنید. لایه ای که سیب زمینی از خود به روی شیشه‌ها باقی می گذارد، مانع جذب بخار خواهد شد.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۱۶۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان