//
کدخبر: ۲۳۸۶۰۵ //

اسلحه مخفی بسیج در نبرد با تروریست‌ها و جاسوس ها را بشناسیم+ عکس

سرعت اولیه پهپاد مرصاد در هنگام برخاستن ۶۰ کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت آن نیز در حدود ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است.

اسلحه مخفی بسیج در نبرد با تروریست‌ها و جاسوس ها را بشناسیم+ عکس
به گزارش فرتاک نیوز،

 پهپاد شناسایی رزمی مرصاد در گردان نهم امام حسین (ع) لشکر عملیاتی پنج نصر ساخته شد.

 پهپادها یا پرنده‌های هدایت‌پذیر از دور همان پرنده‌هایی هستند که نخستین بار در سال ۱۸۴۹ در اتریش مورد استفاده قرار گرفت. استفاده از آنها در سال‌های اخیر به قدری گسترش پیداکرده که در بیش از ۳۰ کشور جهان در زمینه‌های مخابرات، ناوبری جهانی، تحقیقات هواشناسی، جغرافیایی و نظامی به کار گرفته می‌شوند.

پهپادها به انواع مختلف تقسیم می شوند که مدل‌های بسیار کوچک، منیاتوری و پهپادهای سنگین دارند. البته باید توجه داشت که نمونه سنگین پهپادها در حوزه نظامی با امکان حمله به اهداف زمینی یا هوایی ساخته می‌شوند. پهپادهای تجسسی و جاسوسی، پهپادهای پشتیبانی و لجستیکی از دیگر انواع پهپادها هستند.

در حال حاضر ۳۲ کشور در حال ساخت و گسترش ۲۵۰ مدل پهپاد هستند.

پهپاد مرصاد

این پهپاد توسط مسئولان سازمان بسیج مستضعفین پنجم آذرماه سال ۹۷ در سالروز تشکیل این سازمان مردم نهاد در شهر قوچان با حضور مسئولان قرارگاه امام حسین(ع) لشکر عملیاتی مردم پایه ۵ نصر در شهر قوچان رونمایی شد.

xFQ4CpZHskhc

 

مشخصات فنی

جنس بدنه این پهپاد از ترکیب چوب، فایبرگلاس و الیاف کربن با وزن ۳ کیلوگرم ساخته شده است. پیشرانه پهپاد مرصاد از نوع الکتریکی بوده و شعاع عملیاتی آن نیز ۳ کیلومتر تخمین زده می‌شود.

سرعت اولیه پهپاد مرصاد در هنگام برخاستن ۶۰ کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت آن نیز در حدود ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. مداومت پروازی این پهپاد ۴۰ دقیقه، شعاع پروازی آن ۳ کیومتر و زمان آماده سازی این پهپاد هم در حدود ۱۰ دقیقه است.

پهپاد مرصاد به صورت تاکتیکی طراحی شده و این ویژگی یعنی توانایی پرواز و انجام عملیات در هر نقطه از زمین. البته درباره نحوه حمل آن نیز باید گفت که یک نیروی پیاده می‌تواند به تنهایی پهپاد مرصاد را حمل کرده و از آن استفاده کند.

همچنین، قابلیت نصب دوربین دید در شب، رادارگریزی و امکان قابلیت نصب موشک انداز(لانچر) از ویژگیهای پهپاد شناسایی رزمی مرصاد است.

ایران که روزی برای تامین کوچک‌ترین نیازهای خود مجبور بود تا به بیگانگان وابسته باشد امروز، اما با تلاش‌های محققان و دانشمندان خود یکی از کشورهای پیشرو در حوزه دستاوردهای دفاعی به ویژه حوزه پهپاد و پرنده‌های بدون سرنشین به شمار می‌رود

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۸۶۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان