//
کدخبر: ۹۸۶۲۱ //

نکات جالب مثلث برمودا

مثلث برمودا نام یک منطقه آبی است که به دلیل وقایع مختلفی که در بستر آن شکل گرفته است. از جمله مواردی در دنیای امروز ما تلقی می شود که حرف و شایعه و خیال در خصوص آن به وفور یافت می شود.

 نکات جالب مثلث برمودا
به گزارش فرتاک نیوز،

بخاطر همین ما برآن شدیم تا با پرداختن به تعدادی از نکات علمی و دانستنی مرتبط با این فضای آبی عجیب ملقب به مثلث شیطانی، هم درصدد از میان بردن شایعات و افسانه های خیالی باشیم و هم در حد توان، داده های قابل استنادی در مورد مثلث برمودا به شما عزیزان ارائه نماییم. پس اگر علاقه مند به دنیای خیالی و حقیقی شکل گرفته برای مثلث برمودا هستید، حتما در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

عجایب مثلث برمودا

1- اولین نکته از نکات جالب مثلث برمودا این است که نام دیگر مثلث برمودا، مثلث شیطان است زیرا در داخل و اطراف آن تاکنون حوادث حیرت آور و دلخراش زیادی به وقوع پیوسته است!

2- کریستف کلمب (Christopher Columbus) نخستین کسی بود که پی به اسرارآمیزی و نکات جالب مثلث برمودا برد و تمامی وقایع حادث شده در زمان خود را در خصوص این مکان به ثبت رساند. همچنین می توان وی را اولین فردی در دنیا نیز نامید که شاهد سقوط یک شهاب سنگ بوده است که البته کلمب آن را وارد شدن یک شعله بسیار بزرگ به داخل آب در نوشته های خود، توصیف نموده است.

3- طبق بررسی های انجام گرفته همگان به این نظر رسیده اند که نمایشنامه طوفان اثر شکسپیر، توانسته به حد زیادی معرف این مثلث شیطانی (برمودا) به جهانیان باشد.

4- کریستف کلمب آثار و نشانه های عجیب و غریب دیگری نیز در سمت قطب شمال هم دیده بود که با توجه به گذر زمان و کشف رازهای اسرارآمیز این منطقه آبی، احتمال می رود به دلیل وجود دو قطب شمال یکی حقیقی و دیگری مغناطیسی است، بوده باشد.

5- تعدادی از خلبانانی که ناچار به پرواز از روی مثلث برمودا بوده اند در گزارش پرواز خود آورده اند که در مقطعی از سفر (در منطقه آبی ملقب به مثلث برمودا) ساعت های داخل کابین آنان از کار افتاده و گویی زمان معنای خود را از دست می داده است که این ادعاها سبب ایجاد مباحثی همچون سفر چند بعدی و یا پرش زمانی در خصوص این مثلث شیطانی گردید.

6- مثلث برمودا تا سال 1918 میلادی کاملا ناشناخته و گمنام بود تا اینکه اولین قربانی بزرگ خودش را شکار کرد! بزرگترن کشتی ناوگان نیروهای دریایی ایالات متحده آمریکا به نام یو اس اس سایکلوپ که بالغ بر 300 خدمه آموزش دیده در آن مستقر شده بودند؛ بدون ارسال هیچ گونه سیگنال کمک و یا مختصات مسیر خود برای همیشه در منطقه آبی به نام برمودا ناپدید شد و هیچگاه نیز لاشه کشتی پیدا نشد! با به نتیجه نرسیدن تحقیقات در آن زمان، پرزنت وودرو ویلسون رئیس جمهور وقت ایالات متحده عنوان نمود از اتفاق ناخوشایندی که برای یو اس اس سایکلوپ رخ داده است، همه ناراحتیم و تنها خدا و دریا می داند برای این کشتی بزرگ و خدمه آن چه حادثه شکل گرفته است!

7- یکی دیگر از نکات جالب مثلث برمودا این است که همزمان با ناپدید شدن این کشتی، دو کشتی دیگر در سال 1941 میلادی و در تاریخ تقویمی مشابه نیز در همین منطقه برای همیشه از روی رادارهای ردیایی آمریکا محو و ناپدید شدند (لازم به ذکر است این دو کشتی غیر نظامی بوده است).

8- این مثلث شیطانی موقعی در اذهان عمومی بسیار بدنام تر گردید که به دلیل ایجاد اختلال در کار قطب نمای کشتی ناوی با 14 مسافر که به سمت سواحل ایالت فلوریدا در حال حرکت بودند، سبب گم کردن مسیر از سوی آن ها شد و با بی راهه رفتن و تمام شدن سوخت بصورت تدریجی، کارشان ساخته شد.

9- اولین بار این وینسنت گادیس بود که در سال 1964 میلادی نام مثلث برمودا را بر روی این منطقه آبی در یکی از مقالات مکتوب خود، آورد و بعد از آن، نویسنده های متعددی در اقصی نقاط دنیا با وام گرفتن از همین نام، شروع به نوشتن و چاپ داستان تخیلی در خصوص این مثلث شیطانی برمودا کردند و در آن ها از وجود موجودات فضایی، نیروی گرانشی برعکس زمین در برمودا و حتی شایعه وجود هیولای دریای صحبت کردند و حسابی برای نوشته های و ادعاهای بی پایه و اساس خود، بازار داغی را ایجاد نمودند؛ البته از سویی دانشمندان و محققانی که سال های سال در خصوص وقایع دلخراش و ناخوشایند این منطقه اسرارآمیز به مطالعه و کارهای تحقیقاتی پرداخته اند نیز صراحتا بیان کرده اند که کشف راز برمودا همچون دانستن علت تصادف خودروها با یکدیگر می باشد!

10- این مثلث شیطانی میان سه نقطه میامی، پورتو ریکو و برمودا واقع شده است.

11- از نکات جالب مثلث برمودا این است که تا کنون لاشه کشتی های متعددی و یا گزارش های زیادی مبنی بر رسیدن قطعات کلی و جرئی فراوانی از کشتی های ناپدید شده در منطقه برمودا گزارش شده است که بخش زیادی از آن ها قابل رویت و شناسایی نبوده اند و هنوز هم که هنوز است هم رازی سر به مُهر، باقی مانده اند.

12- در سال 1945 میلادی در یک حرکت کاملا ریسکی اما لازم برای کسب آگاهی از سرنوشت کسانی که در برمودا ناپدید شده اند، یک دستگاه بالگرد نجات که حامل 13 نفر امدادگر در خود بود به منطقه فرستاده شد و خیلی زود همچون دیگر وسایل سفر کرده به این نقطه، از روی رادارهای ردیابی محو گردید. با شروع فاز تحقیقاتی در خصوص این ناپدید شدگی و به نتیجه نرسیدن بررسی ها، سرانجام اعلام شد که گویی این بالگرد نجات به مریخ نقل مکان کرده است!

13- نکته جالب در خصوص ناپدید و محو شدن کشتی های نظامی و غیر نظامی و همچنین هواپیماها و بالگردهای سفر کرده به این نقطه آبی، این است که محققان دلیل بخش زیادی از این حوادث غیر قابل تحمل را وجود طوفان گرمسیری و تغییر شرایط جوی در دریا قلمداد کرده اند و گفته اند آنطور که همگان فکر می کنند این وسایل و مسافران داخل آنان به دلیل خاصیت منحصر به فرد مثلث برمودا از میان نرفته اند.

14- جالب تر اینجاست که حتی خود گارد ساحلی آمریکا نیز اعتقاد دارد برمودا خطر بزرگی در اقیانوس نیست و بر روی ادعای محققان نیز صحه گذاشته است.

15- آنان با ارائه اسناد و مدارکی نسبتا قابل استناد لااقل نشان داده اند که حواثی مثل برخوردن با صخره های دریایی، طوفان، جریان گرم اقیانوسی گلف استریم که اتفاقا یک کانال آبی پر قدرت نیز می باشد، در کنار دیگر عوامل موجود می تواند باعث از بین رفتن کشتی ها و دیگر وسایل رفته به این نقطه اسرارآمیز باشد.

16- ناگفته نماند که از جمله دلایل عجیب گم شدن و غرق شدگی کشتی ها در مثلث شیطانی برمودا که منتشر شده است نیز حباب های متان می باشد که واقعا یک ادعای بسیار عجیب به نوبه خود می باشد.

17- با فرض اثبات این ادعای عجیب می توان گفت شاید به همین خاطر باشد که قطعات و آثار زیادی از نفرات و کشتی های محو شده در این نقطه آبی تاکنون بدست نیامده است و هر آنچه که به سواحل مجاور نیز رسیده است، توسط جریان آبی پر قدرت گلف استریم بوده است.

18- از دیگر ادله ای که واقعا غیر قابل منطقی و به دور از اندیشه های انسانی می باشد اما بسته به شرایط در خصوص این مثلث بیان شده است؛ وجود فرضیه سفینه فضایی است که به پایین آمده و در زیر آب کشتی ها را به دام انداخته و با خود می برد!

19- از قلم نیوافتد که ادعاهای دیگر تخیلی نیز در خصوص این مثلث شیطانی به گوش می رسد که یکی از آن ها قرار گرفتن این منطقه در فهرست 12 نقطه مکانی عجیب در جهان است که در عرض جغرافیایی همسان واقع شده اند و بستری هستند برای رخ دادن اتفاقاتی غیر قابل توجیه و توصیف همچون ناپدید شدن کشتی ها.

20- واقعا جای حیرت و تعجب دارد با اینکه مثلث برمودا آبستن این همه وقایع تلخ در طول تاریخ حوادث دریایی بوده است اما در فهرست مسیرهای خطرناک دریایی برای حمل و نقل کشتی ها که در سال 2013 از سوی صندوق جهانی طبیعت، گرداوری شده بود هیچ اسمی از برمودا به چشم نمی خورد!

21- در نیای امروز شاید بتوان گفت از معدود مواردی که علم هنوز نتوانسته است ذات آن را برای بشر مشخص کند، همین منطقه آبی ملقب به مثلث برمودا می باشد که در چند ساله گذشته به دلیل به نتیجه نرسیدن تحقیقات و مطالعات گوناگونی که دانشمندان پیرامون موضوع برمودا انجام داده اند؛ مجبور شده اند که بگویند در برمودا هیچ رمز و رازی وجود ندارد این تنها ساخته ذهن یکسری نویسندگان و اصحاب رسانه ای فرصت طلب می باشد که قصد دارند با فریب و ایجاد مسائل احساسی در مخاطب خود، به دنبال فروش بالای مقالات خود و پول بیشتر باشند!

22- در سال 1955 میلادی یک اتفاق خوشایند نیز برای این مثلث شیطانی بالاخره ثبت شد و آن بیرون آمدن یک کشتی بادبانی از منطقه آبی برمودا و پشت سر گذاشتن سه طوفان بود که البته کشتی به ظاهر سالم بود اما خبری از خدمه و مسافران آن نبود.

23- طبق اعلام رسمی گارد ساحلی ایالات متحده آمریکا، با توجه به تعداد کشتی ها و قایق هایی که در سال به سمت سواحل کناری مثلث برمودا سفر می کنند، گم و یا حتی قبول فرضیه غرق شدن کشتی ها در این نقطه مکانی، در قیاس با شمار تردد از این مسیر بسیار ناچیز و حتی قابل فراموشی نیز می باشد!

24- با برجسته شدن حوادث و مطرح شدن نام مثلث برمودا در ابعاد جهانی، روانشناسان زیادی هم دست به قلم شدند و مطالبی را در خصوص ریشه یابی حوادث به وقوع پیوسته در این بستر آبی از نظر علم روانشناسی را عنوان کرده اند که از جمله داغ ترین و جذاب ترین آن ها می توان به مبحث جهت گیری تاییدی و یا سوءگیری اشاره کرد؛ آن ها معتقد هستند ما به خاطر رخ دادن حوادث بزرگ برمودا نسبت به آن دچار حس ناتوانی شده ایم و با خبر هر غرق شدن و ناپدید شدن اجسامی در آن، فورا ادله ای خارج از قدرت انسان و ماوراءالطبیعی را برای آن در نظر می گیریم که البته شاید تا حدی هم اینچنین باشد.

25- طبق آمار اگر کسی از شما پرسید آیا می دانید هر ساله چه تعداد کشتی و هواپیما در منطقه برمودا برای همیشه ناپدید می شوند؟! شما باید بگویید فعلا با توجه به میانگین این نوع از حوادث چیزی نزدیک به 20 کشتی و 4 فروند هواپیما که هم می توانند نظامی باشند و هم غیر نظامی در این موقعیت آبی خطرناک برای همیشه از روی مانیتورهای ردیابی، محو می شوند. که امید است بالاخره این ارقام به صفر نزدیک و نزدیک تر بشود.

1__hamgardi_bermuda-triangle-700

1__hamgardi_200_BermudaTriangle

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۸۶۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان