//
کدخبر: ۹۶۵۹۷ //

راهنمای سفر به لیماسول در قبرس

لیماسول، دومین شهر بزرگ کشور قبرس و مقصد بسیاری از گردشگرانی است که به این کشور می خواهند سفر کنند. گستره ی متنوعی از جاذبه های تاریخی و همینطور سواحل دیدنی در شهر لیماسول قبرس وجود دارد که می توانید از آنها در طول سفرتان دیدن فرمایید و تجربه ی سفری به یاد ماندنی را در کشور قبرس داشته باشید. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند.

راهنمای سفر به لیماسول در قبرس
به گزارش فرتاک نیوز،

شهر لیماسول یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرهای کشور قبرس هست و در منطقه ای بین آسیا، اروپا و آفریقا قرار گرفته است. همچنین یکی از بزرگترین بنادر ترانزیت کالا در مدیترانه هم در این شهر دارد و دلیل آن موقعیت جغرافیایی هست که این شهر داراست. مساحت لیماسول در قبرس حدود ۴۲ کیلومترمربع و مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۱ انجام شده حدود ۱۰۱ هزار بوده است، که این عدد تاکنون حتما تغییر کرده است.

تاریخ لیماسول به ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد برمیگردد که احتمالا بصورت یک ده کوچک با جمعیت کم وجود داشته است. در قرن دهم شهر با نام نمسوس شناخته می شد. تاریخ لیماسول اغلب با وقایع سال ۱۱۹۱ زمانی که سلطه بیزانس بر قبرس پایان یافت گره خورده است. در این زمان ریچارد شیردل انگلستان با تعقیب و شکست حاکم قبرس ،‌به حکومت بیزانس در آنجا پایان داد و قبرس را جزو مستعمرات انگلیس نمود. حدود ۳ قرن پس از این واقعه لیماسول از توسعه قابل توجه ای برخوردار گردید تا اینکه در سال ۱۵۷۰ قبرس به تصرف ترکها و حکومت عثمانی درآمد و آنها شهر را سوزانده و تخریب کردند. در طول حکومت ترکها،‌ قبرس بعنوان یک کشور سیر قهقرایی را طی کرد تا اینکه در سال ۱۸۷۸ قبرس مجددا به تسخیر بریتانیا درآمد.

راهنمای مسافرتی به لیماسول

اطلاعات کلی شهر لیماسول

زبان: یونانی، ترکی

واحد پول: یورو

نوع برق شهری در لیماسول: برق شهری ۲۴۰ ولت و ۵۰ هرتز است.

شماره اضطراری: ۱۱۲

کد تلفن کشور: ۳۵۷ +

کد تلفن ناحیه: ۲۲+

اختلاف ساعت با تهران: قبرس ۱٫۵ ساعت از تهران عقب تر است.

فرودگاه: فرودگاه لارناکا، فرودگاه پافوس

آب و هوای شهر لیماسول

با توجه به این که شهر لیماسول منطقه ای بین آسیا، اروپا و آفریقا است می توان نتیجه گرفت که آب و هوای متغییری در طول فصول سال داشته باشد. خورشید بطور متوسط حدود ۱۰ ساعت در طول روز می‌تابد. همانطور که می‌بینید آب و هوا بخصوص در طول روز بسیار گرم خواهد بود، اما نسیم خنک دریا در شب این گرما را جبران می‌کند. بهترین زمان سفر به این شهر سپتامبر است که بین ماه های (شهریور تا مهر) می شود. آب و هوای شهر لیماسول در این ماه های بسیار دلپذیر است.

هزینه اقامت در شهر لیماسول

شهر لیماسول با توجه به این که یکی از شهرهای توریستی در کشور قبرس است، بنابراین نیازی نیست شما بابت اقامتتان در این شهر نگران باشید زیرا با توجه به بودجه و انتظاری که از هتل محل اقامتتان دارید می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ اقتصادی برایتان مقرون به صرفه باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد.

لازم به ذکر است که آژانس مسافرتی الی گشت در اکثر نقاط دنیا دارای امکان رزرو هتل است و همچنین شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور ۲۴ ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به لیماسول به چند هتل خوب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در شهر لیماسول

    هتل الیاس بیچ لیماسول | Elias Beach Hotel

یکی از هتل های پیشنهادی در شهر لیماسول که انتخاب بسیاری از گردشگرانی است که به این شهر می روند، هتل ۴ ستاره ی الیاس بیچ است. این هتل دارای اتاق های تمیز و بسیار شیکی است و همچنین از امکاناتی نظیر استخر، باشگاه ورزشی، خدمات نگهداری اطفال، اتاق مربوط به جلسه، اتومبیل کرایه ای و … بهره می برد.

شماره تلفن: ۰۰۳۵۷۲۵۶۳۶۰۰۰

وب سایت: kanikahotels.com

آدرس: ۱۲۵ Ancient Amathus Avenue, Pareklisia 4533, Cyprus

هتل الیاس بیچ

    هتل کراون پلازا لیماسل | Crowne Plaza Limassol

دیگر هتل ۴ ستاره ی پیشنهادی در این شهر قبرسی که می خواهیم در راهنمای سفر به لیماسول به آن اشاره کنیم، هتل کراوان پلازا لیماسول است. این هتل یکی از بهترین مراکز اقامتی هست که می توانید در سفرتان به این شهر آن را انتخاب کنید. امکانات رفاهی هتل شامل استخر روباز، سونا، حمام ترکی و بخار، استخر سر پوشیده، استخر سرباز (تمام فصول)، خدمات نگهداری از اطفال، اتاق بازی، صرافی و… می باشد.

شماره تلفن: ۰۰۳۵۷۲۵۸۵۱۵۱۵

وب سایت:crowneplaza.com

آدرس: Freedom of Liberty, Limassol 4103, Cyprus

هتل کرون پلازا

    هتل گلدن آرچز لیماسول | Golden Arches Hotel

اگر هم می خواهید در هزینه های سفرتان اقتصادی عمل کنید، هتل ۳ ستاره ی گلدن آرچز می تواند گزینه ی بسیار خوبی برای اقامتتان در سفر به این شهر باشد. این هتل تنها صد متر با دریای مدیترانه و ۸ کیلومتر از مرکز لیماسول فاصله دارد. استخر روباز و رستوران زیبا از بهترین امکانات این هتل است. دکور چوبی اتاق ها و پنجره های بزرگ و دلباز بسیار مورد پسند مسافران است. اتاق ها دارای بالکن اختصاصی، تهویه کننده هوا، ماهواره و… می باشد. از این هتل تا فرودگاه تنها ۳۰ دقیقه فاصله دارید.

شماره تلفن: ۰۰۳۵۷۲۵۳۲۲۴۳۳

وب سایت:kingparkhotels.com

آدرس: Amathus Avenue, Ayios Tychonas, 4046 Limassol – Cyprus

هزینه خورد و خوراک در شهر لیماسول

در کشور قبرس آشپزی یکی از مهمترین فعالیت های روزانه افراد این کشور است و از همین رو به دلیل غذاهای خوشمزه ای که دارا هستند برای گردشگرانی که به این کشور می روند جذابیت ویژه به وجود می آید. فرهنگ غذایی این کشور تحت تاثیر آشپزی ترکیه، یونان و خاورمیانه بوده است و با ذائقه ی ایرانی ها بسیار تناسب دارد. کباب‌ها، نان‌ها و دسرهایی که نمی‌توانید در مقابل آنها مقاومت کنید. باقلوای لذیذ و پودینگ‌های برنج خامه‌ای که با گلاب و پسته، عطر و طعم دیگری می‌گیرند که قابل وصف نیست.

در ادامه راهنمای سفر به لیماسول به رستوران های بی نظیری که در شهر لیماسول وجود دارد و همچنین هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه  ۱۰ یورو را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید ۴۰ یورو پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر لیماسول به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۶ یورو می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۰٫۸۰ یورو و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۲٫۵۰ یورو بپردازید.

هزینه خورد و خوراک در لیماسول

رستوران های پیشنهادی در شهر لیماسول

    رستوران La Maison Fleurie

رستورانی که در شهر لیماسول می خواهیم خدمتتان معرفی کنیم، رستوران لا مایسون فلوری است که از سال ۱۹۸۶ در این شهر فعالیت دارد. این رستورا از ساعت ۱۲:۳۰ ظهر تا ۱۰ شب باز است پس اگر می خواهید در این رستوران که یکی از بهترین ها در شهر لیماسول است غذا میل کنید در این ساعات به آن بروید. لازم به ذکر است که در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بهترین جایزه را برای خود اختصاص داده است.

آدرس: Christaki Kranou 18, Limassol, Cyprus

رستوران لا مایسون

    رستوران Vivaldi by Mavrommatis

یک رستوران خوب دیگری که می خواهیم در راهنماس سفر به لیماسول معرفی کنیم که در آن می توانید انواع غذاهای مدیترانه ای و اروپایی را میل کنید، رستوران ویوالدی است. این رستوران دارای فضای بسیار عالی و به همراه غذاهای فوق العاده ای است. حتما پیشنهاد می کنیم که به این رستوران بروید.

آدرس: Four Seasons Hotel, 67-69 Amathus Avenue | Agios Tychonas, Limassol 4532, Cyprus

رستوران ویوالدی

    رستوران Kalimera India limassol

اگر خواستید غذاهای تند هندی میل کنید در این شهر می توانید به رستوران کالیمرا  بروید. غذاهای بسیار عالی در این رستوران میل خواهید کرد. لازم به ذکر است که قیمت غذاهای این رستوران هم در سطح خوبی قرار دارند.

آدرس: قبرس – لیماسول Leontiou Machaira، Limassol، Cyprus

هزینه ی حمل و نقل در شهر لیماسول

برای رفت و آمد در شهر لیماسول به این دلیل که شهر نسبتا کوچکی هست آنچنان مشکل حمل و نقل نخواهید داشت. پیدا کردن تاکسی در این شهر نسبتا آسان است و مناطق توریستی نظیر فرودگاه ها و هتل ها به وفور پیدا می شوند. علاوه بر تاکسی سیستم اتوبوسرانی این شهر هم بسیار گسترده است و پیشنهاد می کنیم برای بازدید از مناطق توریستی این شهر استفاده کنید تا هزینه کمتری پرداخت بنمایید.

دوچرخه سواری را هم در یاد داشته باشید به این دلیل که این شهر مسیرهای طبیعی بی نظیری دارد و برای دوچرخه سواری گزینه بسیار مناسبی است. پیشنهاد می کنیم حتما وسایل لازم برای طول روزتان را درون کوله بریزید و دوچرخه اجاره کنید تا شهر لیماسول را با آن بگردید.

هزینه بلیط تک سفره ۱٫۵۰ یورو

هزینه بلیط ماهانه ۴۰ یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید  ۴ یورو و به ازای هر یک کیلومتر ۱ یورو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۱۵ یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱٫۲۵ یورو

جاذبه های گردشگری در شهر لیماسول

    ساحل کوریون لیماسول | Kourion Beach

در غرب شهر لیماسول درست در ۱۷ کیلومتری این شهر ساحل کوریون واقع شده است. گردشگرانی که به این شهر می روند بازدید از این ساحل می تواند گزینه ی اول آنها باشد. در اطراف این ساحل خرابه های کوریون و کلیسایی مربوط به قرن ششم هم وجود دارد که می توانید از هم بازدید کنید.

آدرس: قبرس – لیماسول Unnamed Road، Episkopi،

    صخره آفرودیت لیماسول | Aphrodite’s Rock

یکی از سواحل بسیار دیدنی شهر لیماسول در قبرس که با داستان افسانه ای ضخره ی آفرودیت مشهور شده است بازدیدکنندگان زیادی دارد. مردم این شهر اعتقاد دارند که الهه آفرودیت از امواج آب سر بیرون آورده است. در هنگام غروب برای تماشای شهر لیماسول به بازدید از این صخره بروید که بسیار بی نظیر است.

آدرس: Kouklia, Paphos, Cyprus, Cyprus

    موزه باستانشناسی لیماسول | Limassol Archaeological Museum

موزه باستان شناسی”Archaeological Museum” در پشت باغ شهرداری واقع شده است. در این موزه آثاری از دوره نوسنگی تا دوره رومی ها به نمایش گذاشته شده که با رفتن به این موزه می توانید از آنها بازدید کنید. ابزارهای دوره ی نوسنگی و سفال های آماتوس و کوریون در اتاق اول نگهداری می شود.

آدرس: Lord Byron, Limassol, Cyprus

    آماتوس باستان لیماسول | Ancient Amathus

آماتوس شهری کهن است که از ۱۰۰۰ سال پیش مردمانی در آن سکونت داشتند و مسینی ها اولین ساکنان آن بودند. صادران مس شغل اصلی این مردمان بود و آماتوس از مهم ترین بنادر این شهر محسوب می شد. این روزها شهر آماتوس ویران شده اما طبق کشفیات باستان شناسی به سایت موزه تبدیل شده. اگورا زیباترین بخش این شهر می باشد که ستون های آن بازسازی شده اند. سری هم به معبد آفرودیت و کلیسای بیزانسی بزنید که زیبایی منحصر به فردی دارد.

آدرس: A۱، Agios Tychon، Cyprus

    قلعه لیماسول | Limassol Castle

قلعه بیزانسی یا قلعه لیماسول، قلعه ی محبوبیست که در سال ۱۲۲۸ ساخته شده. شاه ریچارد و ملکه برنگاریا در این قلعه مراسم ازدواج خود را برگزار کردند. مرمت این قلعه در زمان تسلط ترک ها صورت گرفته و هم اکنون یکی از زیباترین مقاصد گردشگری لیماسول می باشد.

آدرس: قبرس – لیماسول Limassol Castle، Limassol، Cyprus

راهنمای خرید در شهر لیماسول

مراکز خرید در لیماسول طیف گسترده‌ای را از مراکز فوق مدرن تا بازارهای سنتی و دست‌ساز شامل می‌شوند. خیابان های معروفی در این شهر است نظیر خیابان Andrews که در شهر قدیمی لیماسول واقع است و چندان هم از اقامتگاه های ساحلی این شهر دور نیست. مغازه‌های کوچک زیادی در زیر این ساختمان‌ها در این خیابان باریک برای جلب توجه در کنار هم رقابت می‌کنند. یکی دیگر از خیابان‌های مهم شهر، خیابان ماکاریوس سوم Makarios III است که در آن بوتیک‌ها و نمایشگاه‌های معتبر در کنار مغازه‌های کوچک در انواع مختلف قرار گرفته‌اند.

مراکز خرید شهر لیماسول

    مرکز خرید MY MALL

آدرس: Fragklinou Rousvelt 285, Limassol 3150, Cyprus

مرکز خرید DEBENHAMS OLYMPIA

آدرس: ۳۱۰۷,, ۲۸ October Ave 369, Limassol, Cyprus

آدرس سفارت قبرس

    سفارت قبرس در تهران:

آدرس: دزاشیب، خیابان بوعلی، شماره ۱۹۴

تلفن: ۲۲۲۱۹۸۴۲

     سفارت ایران در قبرس:

آدرس: Armenias 42, Strovolos, Cyprus

تلفن: ۰۰۳۵۷۲۲۳۱۴۴۵۹

سفارت قبرس

بایدها و نبایدها در شهر لیماسول

    به طور کلی این شهر از امنیت خوبی برخوردار هست اما توصیه می کنیم حتما حواستان به لوازم ارزشمند و مهمتان نظیر مدارک، پول و اشیای قیمتی باشد.

    فراموش نکنید که کلاه آفتاب گیر و کرم ضد آفتاب همراه خودتان به شهر لیماسول ببرید.

    اگر ماشین کرایه کردید حواستان باشد قانون رانندگی شبیه کشور انگلستان است و از سمت چپ برانید.

    در هنگام قدم زدن در ساحل حتما از کفش های مخصوص ساحل استفاده کنید تا از گزند حشرات در امان باشید.

    در اینجا آثار باستانی متنوعی را می بینید که از فرهنگ های مختلف به جای مانده اند و واقعا ارزش بازدید دارند پس تحت هیچ شرایطی دیدن از آن ها را از دست ندهید.

    بهتر است که برای رفت و آمد از اتوبوس استفاده کنید چون از بقیه وسایل مقرون به صرفه تر است.

Elias-Beach-Hotel

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۶۵۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان