//
کدخبر: ۸۵۱۸۶ //

رستوران نمک شیراز محیطی سازگار با طبیعت

این رستوران در شیراز طی یک پروژه خاص با تحقیقات روی نمک های محلی و ترکیبات آن ها با موادی از جمله صمغ های طبیعی انجام گرفت و در ادامه با استفاده این ترکیب برای دیوار ها و پله کان رستوران توانستند طرحی نوع و نزدیک به یک غار نمک مدرن این رستوران را بسازند.

 رستوران نمک شیراز محیطی سازگار با طبیعت
به گزارش فرتاک نیوز،

لازم است بدانید که این پروژه خاص فقط برای نوعی جدید از طراحی، با ترکیبات نمکی ایجاد نشده است ،بلکه فواید ی مانند انتشار یون c2,o2 که هوای پیرامون را تصفیه کرده و هوای آلوده ی این روز های شهر شیراز را پاکسازی می کندو اینکه نمک خاصیت گند زدایی دارد و همین ویژگی اصلی برای ساخت این محیط قرار گرفته است.

طراحی رستوران نمک شیراز

این غار نمکی در خیابان عفیف آباد در مساحت 150 متر مربع در دو طبقه ساخته شده است. این بنا الهام گرفته از غار های نمکی، با توجه به قرار داشتن معادن نمک طبیعی و دریاچه نمک در نزدیکی خود این اجازه رو به طراحان برای ساخت قسمت های مختلف رستوران به صورت اشکال مختلف نمکی مانند سنگی،فشرده و پودری داده است.این پروژه که طراحی طبیعی و مدرن را با هم دارد، توانسته محیطی جذاب را ایجاد کند.

معماری رستوران نمک شیراز

معماری این بنا در شیراز علاوه بر کاربردی بودن یعنی داشتن قسمت های مختلف رستوران مانند کانتر وآشپزخانه دیوار ها و سکو های نشینمن به صورت لایه ای به سبک غار های نمکی می باشد و پله ها به صورت مارپیچ طبقه ی دوم و اول را به هم متصل می کند.کف پله ها و دستگیره ها و کف صندلی ها از ذوب قوطی های نوشابه فلزی و به نوعی بازیافت آن ها با دمای کمتر نسبت به باقی فلزات ایجاد شده است و میز های رستوران از سنگ نمک طبیعی تهیه شده است.شیشه های رستوران و دستگیره های درب ورودی که در این قسمت هم به آن ها اشاره شد منحصرا برای این پروژه طراحی و تولید شده است.

1__hamgardi_رستوران-نمک

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۵۱۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان