//
کدخبر: ۸۳۰۵۵ //

سینترا، شهری شگفت انگیز در نزدیکی لیسبون

سینترا (Sintra) با اینکه فقط ۳۰ کیلومتر از لیسبون فاصله دارد اما دنیایی متفاوت است. با دیدن تپه های سرسبز و ساحل تماشایی این شهر به راحتی می فهمید که چرا پادشاهان پرتغال برای گذراندن تابستان به این شهر خوش آب و هوا می رفتند.

سینترا، شهری شگفت انگیز در نزدیکی لیسبون
به گزارش فرتاک نیوز،

این شهر با مجموعه ای از قصرهای پادشاهی و باغ های تماشایی به مقصدی محبوب برای سفرهای یک روزه تبدیل شده است. سینترا با بناهای تاریخی و زیبایی های طبیعی شهری جذاب است پس اگر به لیسبون رفته اید و بیشتر جاذبه های این شهر را دیده اید وقتش است تا سفری یک روزه به شهر سینترا ترتیب دهید و از این شهر تماشایی بازدید کنید.

 

بهترین راه برای اینکه خودتان را از لیسبون به سینترا برسانید استفاده از قطار است. قطار از دو ایستگاه مختلف Rossio و Estação do Oriente هر ۳۰ دقیقه یک بار به سمت سینترا به راه می افتد و بعد از حدود ۴۵ دقیقه به این شهر می رسد. ایستگاه نهایی این قطار، شهر سینترا است و با پرداخت ۲٫۲ یورو می توانید بلیط آن را تهیه کنید.

 

اگر از شهر لیسبون سوار قطار شوید بعد از ۴۵ دقیقه به سینترا می رسید. در کنار ایستگاه قطار، اتوبوس گردشگری ۴۳۴ منتظر شماست؛ اتوبوسی که به راحتی شما را به مراکز تاریخی و بالای تپه ها می برد. بدون این اتوبوس بیشتر وقت و انرژی شما در راه پیاده روی در بین جاذبه ها تلف می شود. با پرداخت ۵٫۵ یورو می توانید سوار این اتوبوس شوید، به مرکز تاریخی بروید و سپس راهی تپه ای شوید که دو جاذبه ی مهم شهر را در خود جای داده است. از آن جا دوباره سوار اتوبوس می شوید و به ایستگاه قطار برمی گردید. این اتوبوس در فصل تابستان خیلی شلوغ است و صف های زیادی برای سوار شدن به داخل آن تشکیل می شود.

 

بعد از اینکه در ایستگاه قطار سوار اتوبوس شدید در ایستگاه بعد که در کنار قصر سینترا است از اتوبوس پیاده شوید تا زیبایی های این قصر را از نزدیک ببینید. این قصر با معماری گوتیک – رنوسانس در قلب شهر سینترا قرار دارد و با دو دودکش مخروطی که از آشپزخانه ی قصر به بیرون آمده اند چهره ی متمایزی به خود گرفته است. این قصر قرون وسطایی از اقامتگاه های مورد علاقه نجیب زادگان پرتغالی بوده است چون از قرن ۱۵ تا ۱۹ از این قصر در مقایسه با دیگر خانه های سلطنتی پرتغال بیشترین استفاده را شده است. طراحی داخلی این قصر در دوره های مختلفی انجام شده اما همه ی آن ها از شیوه ای ساده پیروی کرده اند: کفپوش های موزاییکی، اتاق هایی گنبدی شکل و سقف هایی مزین به نقاشی.

 

مرکز تاریخی سینترا از نمونه های جذاب شهرهای پرتغالی است؛ همان خیابان های سنگ فرش شده و ساختمان های رنگارنگ که در احاطه ی کافه ها و مغازه ها در آمده اند. از مهمترین جاذبه های این منطقه تالار شهر، کلیسای سانتا ماریا و خیابان توریستی و شلوغ روآ داس پاداریاس (Rua das Padarias) است. در مرکز سینترا رستوران ها و کافه های زیادی هست که می توانید ناهار و یا شام خوشمزه ای در آن جا میل کنید. قبل از اینکه این محل را ترک و به سمت تپه ها و دو جاذبه مهمش یعنی قلعه موروها و قصر پنا بروید بهتر است غذا را در همین مرکز تاریخی بخورید.

 

برای تماشای قلعه موروها و قصر پنا باید از تپه های سینترا بالا بروید البته هر چند این تپه ها چشم اندازهای جذابی دارند اما پیشنهاد نمی کنیم که خودتان را درگیر بالا رفتن از آن ها کنید چون زمان و انرژی زیادی از شما می گیرند پس بهتر است به سراغ اتوبوس گردشگری ۴۳۴ بروید. قلعه توسط موروهای شمال آفریقا که در قرن ۸ تا ۱۱ در این منطقه حکومت می کردند بنا شده و دو هدف برای ساختش وجود داشت: محافظت از زمین های کشاورزی سینترا و دیده بانی اقیانوس و شمال. بعد از رفتن موروها از پرتغال این قلعه دیگر اهمیت خود را از دست داد و توسط آتش سوزی های مکرر و زلزله آسیب های زیادی دید اما در قرن ۱۹ و در حین ساخت قصر پنا بازسازی شد.  قلعه موروها در مسیر جنگل های قدیمی قرار دارد و از آن جایی که برج و باروهایش چشم اندازهای جذابی دارند گردشگران زیادی خودشان را به آن می رسانند؛ با این همه، این قلعه نسبت به دیگر جاذبه های سینترا خلوت تر است و فضای آرام تری دارد.

 

 

قصر پنا با مجموعه ای از رنگ ها، قلعه های جذاب و حکاکی های سنگی بدون شک یکی از جذاب ترین جاذبه های سینترا است. قصری که تبدیل به نماد این شهر کوچک شده و طراحی داخلی اش هم به جذابیت نمای بیرونی اش است. به عنوان یک گردشگر دو راه برای بازدید از این مجموعه دارید: دیدن تراس ها و باغ ها، دیدن اتاق ها. برای تماشای تراس های رنگارنگ که باغ و جنگل های اطراف را به احاطه ی خود در آورده اند باید ۷٫۵ یورو پول بدهید اما اگر دلتان می خواهد به داخل اتاق ها بروید باید ۴ یوروی دیگر پرداخت کنید.

 

پارک پنا با ۲۰۰ هکتار مساحت پر از مسیرهای جنگلی و پنهانی است که قصر پنا را احاطه کرده اند. این پارک زیستگاه بیش از ۲ هزار نوع از گونه های گیاهی ست و چشم اندازهایش یکی از جذاب ترین مناظر این منطقه است.

 

از آن جایی که سینترا یکی از محبوب ترین مقاصد برای سفرهای یک روزه از لیسبون است در ماه های تابستان و به خصوص در آخر هفته ها خیلی شلوغ می شود.

castle-1

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۰۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان