//
کدخبر: ۶۹۷۷۳ //

جاذبه های گردشگری کوالالامپور و اطلاعات سفر به آن

کوالالامپور پایتخت کشور مالزی و از جمله مهم ترین شهرهایی از این کشور که در سفر به مالزی باید چند روزی را در آن بگذرانید.

 جاذبه های گردشگری کوالالامپور و اطلاعات سفر به آن
به گزارش فرتاک نیوز،

کوالالامپور پایتخت کشور مالزی و از جمله مهم ترین شهرهایی از این کشور که در سفر به مالزی باید چند روزی را در آن بگذرانید. فرهنگ این شهر ترکیبی از فرهنگ مالایی، هندی و چینی است به گونه ای که در کوالالامپور به راحتی غذای چینی و هندی و کالای مختص آن ها پیدا می کنید. اگر قصد سفر به کوالالامپور را دارید، در این جا برخی اطلاعات از جاذبه های گردشگری کوالالامپور که برای شما بسیار مفید خواهد بود را قرار داده ایم.

 

هزینه های مختلف در سفر به کوالالامپور  

هاستل

اتاق های هاستل ها به دونوع است، یک اتاق هایی که به صورت مشترک است که هزینه یک شب آن ها بین 15 تا 45 رینگیت است، دو اتاق هایی که به صورت خصوصی است و هزینه یک شب آنها برای یک تخت 40 و دو تخت 60 رینگیت است.

 

هتل

هتل های معمولی با اتاق های یک خوابه و حمام، هزینه ای معادل هاستل دارد. هر چه کیفیت و ستاره هتل بیشتر باشد هزینه ای که می پردازید بیشتر است. در کل برای آن که هزینه کمتری صرف محل اقامت خود کنید، پیشنهاد می کنیم، محل اقامت خود را در محل چینی ها انتخاب کنید، این محله همچنین به نقاط گردشگری بسیار نزدیک می باشد.

 

غذا

در سفر به کوالالامپور، انواع غذاها با قیمت های متفاوت را می توانید پیدا کنید. کم هزینه ترین این غذاها، غذاهای خیابانی است که هزینه ای بین 6 تا 9 رینگیت به همراه دارد. هزینه رستوران ها از 4 رینگیت شروع می شود. البته 4 رینینگ مربوط به رستوران هایی با غذاهای محلی است. غذاهای فست فودی نیز حدود 15 رینگیت هزینه دارند.

 

حمل و نقل

با توجه به میزان مسیر، میزان هزینه ای که در اتوبوس خرج می کنید متفاوت است و حداقل آن 1 رینگیت می باشد. در سفر به کوالالامپور، هزینه سفر با مترو و مونوریل بیشتر است و از 2 تا 35 رینگیت می باشد. برای آن که هزینه کمتری برای بازدید از جاذبه های گردشگری کوالالامپور، صرف حمل و نقل کنید، سعی بر آن داشته باشید که برخی مسیرها را پیاده گذر کنید، این کار باعث می شود علاوه بر آن که در هزینه ها صرفه جویی کنید، شهر را هم بهتر ببینید و از نزدیک شاهد فعالیت ها و اتفاقاتی که در کوچه پس کوچه های شهر رخ می دهد، باشید. دو منطقه چینی ها و هندی ها بسیار نزدیک بهم هستند، این بهترین فرصت برای پیاده روی بین این دو محله است. و اما نکته دیگری که در مورد  صرفه جویی در هزینه ها می توان به آن اشاره کرد، این است که اگر به دنبال خرید هستید، فروشگاه lot 10، مکانی مناسب برای خرید اجناس ارزان و اصل می باشد.

 

تفریحات و جاذبه های گردشگری کوالالامپور

برج های پتروناس

 این دو برج دو قلو که نماد مالزی مدرن هستند، ارتفاعی به اندازه 452 متر دارند که بلندترین برج های دوقلو در دنیا به حساب می آید. این دو برج در دو طبقه 41 و 42 توسط یک پل هوایی بهم متصل شده اند. اگر به بالای این برج ها بروید، منظره بسیار زیبایی را از شهر کوالالامپور خواهید دید. این برج ها با چراغ هایی که بر روی خود دارند، در شب جلوه بسیار زیبایی به شهر می دهند. برای ورود به این برج ها باید 85 رینگیت بپردازید، توجه داشته باشید تعداد افرادی که مجاز هستند به این برج ها ورود کنند، محدود است.

 

برج پتروناس

برج منارا (Menara)

برای دیدن کوالالامپور از بالا و مناظر بسیار زیبایش، جای دیگری را به شما معرفی می کنیم و آن هم برج منارا می باشد. این برج که از نظر ظاهری بسیار شبیه به برج میلاد تهران است، جز بلندترین برج های جهان به حساب می آید. در بالای این برج رستوران هایی هستند که هم می توانید از منظره بسیار زیبای شهر به خصوص برج های پتروناس و هم از غذا و فضای دلنشین آن ها استفاده ببرید.

 

مارکت ها

فروشگاه های بسیاری در سرتاسر کوالالامپور وجود دارند که نحوه فروش کالاها مطمنا برای شما جالب خواهد بود. این فروشگاه های شبانه روزی در روز به نام Pasar Tani و در شب به نام Pasar Malam نامیده می شوند. از جمله این فروشگاه ها می توان به Central Market و Jl Petaling market اشاره کرد.

 

موزه ملی

این موزه به شما فرهنگ، سنت و تاریخ این کشور را به شما نشان می دهد و آشنایی بیشتری با آن پیدا می کنید. بلیت این موزه 5 رینگیت است.

 

موزه هنرهای اسلامی

موزه هنرهای اسلامی در پارک Lake Gardens قرار گرفته است و دارای مساحت بسیار زیادی است. در این موزه می توان کتاب ها و اشیای بارازشی که متعلق به اسلام و هنر اسلامی است را پیدا کرد. همچنین در محوطه بزرگ، ماکتی از مسجد الحرام قرار داده شده است.

 

موزه سلطنتی پلیس مالزی

در این موزه تمام وسایل و لباس های متعلق به پلیس ها و سازمان جرایم در گذشته به نمایش گذاشته شده است. این موزه برای عموم رایگان است.

 

معبد Sri Mahamariaman

این معبد قدیمی و زیبا در لبه محله چینی ها قرار گرفته است و جز معبدهای هندو ها می باشد. این معبد زیباترین معبد در مالزی به حساب می آید برای هندوها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

مسجد نگارا

این مسجد که به مسجد ملی مالزی نیز معروف است، دارای گنبد چتری آبی رنگ و منارای به ارتفاع 73 متر می باشد. این مسجد در یک باغ قرار گرفته است.

 

غارهای باتو

مالزی کشوری است که دارای طبیعت بسیار زیبایی است، کوالالامپور نیز از این طبیعت بسیار زیبا بهره برده است. یکی از این موارد، غارهای باتو هستند که معبد می باشد. برای رسیدن به این غارها باید پله هی زیادی، در حدود 272 پله، طی کنید. معبد باتو متعلق به هندو ها می باشد و از تزئینات بسیار زیبایی برخوردار است.

 

پارک Lake Gardens

این پارک جنگی شامل موزه هنرهای اسلامی و باغ پرندگان می باشد. بر روی دریاچه قایق های تفریحی نیز وجود دارند. این پارک در نزدیکی محله چینی ها و ایستگاه قطار قرار دارد.

 

پارک Berjaya times square theme

این پارک مجموعه ای از سرسره های و تفریحات این چنینی، پارک آبی، باغ های کوهستانی و معادن سرزمین عجایب می باشد. این پارک در میدان برجایا تایمز واقه شده است.

 

مراسم تایپوسام (Thaipusam)

این مراسم در ماه فوریه، براساس مذهب هندو نجام می شود. در این مراسم مردم ظرف های شیر خود را به معبد تقدیم می کنند. هر ساله علاوه بر میلیون ها نفر از مردم مالزی، بسیاری از گردشگران در آن شرکت می کنند.

1__hamgardi_LFTM3

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۹۷۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان