//
کدخبر: ۵۸۰۶۶ //
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بابلسر:

شیوع تکدی‌گردی در شان شهر گردشگرپذیر بابلسر نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بابلسر با اشاره به گردشگرپذیر بودن بابلسر گفت: شیوع تکدی‌گردی زیبنده شهر گردشگرپذیر بابلسر نیست.

شیوع تکدی‌گردی در شان  شهر گردشگرپذیر بابلسر نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

، فاطمه بهار عصر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر بابلسر با اشاره به اینکه دو ایستگاه آتش‌نشانی با امکانات و تجهیزات نسبتا مناسب در بابلسر فعال است که نیاز به تقویت دارد، اظهار داشت: ناوگان آتش‌نشانی بابلسر دارای کادری آموزش دیده و مجرب بوده و با نظارت شورای پنجم و حمایت شهرداری نیازسنجی ملزومات انجام شده و بر اساس برنامه‌ریزی در حال به‌روزرسانی است.

وی افزود: نیروهای آتش نشانی بابلسر آموزش‌های تخصصی لازم برای هر نوع عملیات را دیده اما با توجه به وسعت شهری و توریستی بودن بابلسر و حضور دائمی گردشگران در شهر، تجهیز آتش‌نشانی با گسترش و تنوع امکانات آنها ضرورت دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای بابلسر بیان کرد: بهتر است دوره‌های اولیه آموزشی در بخش ایمنی و آتش نشانی برای دانش آموزان مدارس بابلسر برگزار شود.

وی افزود: آموزش آتش نشانی و مدیریت بحران و آشنایی با خدمات ایمنی برای تمام صنوف، اماکن و شهروندان باید برنامه‌ریزی تا در مواقع لزوم شهروندان بتوانند اقدامات اولیه برای اطفا حریق را انجام دهند.

بهار خواستار تشکیل ستادی برای جمع‌آوری متکدیان در بابلسر شد و تکدی گری در هر جامعه را پدیده ای زشت دانست و گفت، متکدی با رفتار و نوع کار خود، یک نوع آسیب و آفت جدی را در اجتماع رواج می دهد که باید به شکلی قانونمند با آن برخورد کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی بابلسر‌، خواستار همکاری و حضور دوایر و نهادهای تاثیر گذار نظیر دستگاه قضایی شهرستان برای پایان دادن به این مشکل شد و گفت: فرهنگ‌سازی و آموزش کمک کردن به فقرا با تکدی‌گری و رواج این پدیده نامیمون متفاوت است.

بهار گفت: اگر تکدی‌گری تخلف محسوب می‌شود باید با تشکیل ستادی متشکل از فرمانداری شهرستان، اورژانس اجتماعی بهزیستی، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های مرتبط نسبت به جمع آوری متکدیان اقدام کرد.

وی شیوع تکدی‌گری را از جمله مشکلات اجتماعی غیرقابل جبران دانست و افزود: متکدیان در تمامی اوقات روز و شب در نقاط مختلف شهر بصورت سازمان یافته و برنامه‌ریزی شده توزیع می‌شوند و اسباب مزاحمت روحی همشهریان را فراهم می‌کنند.

به‌روزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی در بابلسر

صادق شفقت، نائب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی بابلسر نیز گفت:  همت و توجه شورا و شهرداری بابلسر به توسعه امکانات و تجهیزات آتش نشانی است.

وی با اشاره به اینکه انتظارهای مردم این است که آتش نشان‌ها به موقع در محل حادثه حضور پیدا کنند، بیان کرد: آتش نشانی باید برای خدمات‌دهی مناسب در زمان حوادث به تجهیزات مدرن مجهز باشد و شورا و شهرداری برای تهیه امکانات مناسب آتش نشانی در حال بررسی شرکت‌های تولید کننده، چگونگی خرید و تامین منابع مالی آن است.

شفقت، میزان بودجه لازم برای تهیه نردبان و بالابرها هیدرولیکی آتش نشانی را چندین میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: خرید هریک از امکانات خدماتی برای شهر هزینه بالایی دارد به همین دلیل نیازمند پشتوانه و تامین منابع مالی شهرداری بوده که با رعایت قوانین مالی و موافقت کمیسیون معاملات و اخذ مجوزهای لازم از استانداری امکان پذیر است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۸۰۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان