//
کدخبر: ۴۸۵۵۹ //
مسجدجامعی خبر داد

ورود کمیسیون فرهنگی شورای شهر به موضوع "تخریب و تعطیلی"خانه خورشید"

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، ری و تجریش از ورود کمیسیون فرهنگی شورا به موضوع تخریب و بسته شدن "خانه خورشید" خبر داد.

ورود کمیسیون فرهنگی شورای شهر به موضوع "تخریب و تعطیلی"خانه خورشید"
به گزارش فرتاک نیوز،

احمد مسجدجامعی با اشاره به حواشی تخریب بخشی از "خانه خورشید" در طی گودبرداری غیر اصولی ملک مجاور در محله دروازه‌غار با بیان اینکه هفته‌ گذشته در جریان تخریب بخشی از حیاط و صدمه دیدن تعدادی از اتاق‌های "خانه خورشید" که  مرکز آموزش زنان بهبود یافته است، شدم، گفت‌: همان روز با شهردار منطقه 12 تماس گرفته و از وی خواستم تا هر چه‌ سریع‌تر مشکل مذکور را حل کند.

 

وی با بیان این که خانه خورشید، یکی از مراکزی است که فعالیت‌های روشنی در حوزه آموزش و توانمندسازی زنان بهبود یافته دارد، خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر "خانه خورشید" تجربیات موفقیتی داشته است که آن را به نهادهای مشابه نیز عرضه کرده است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه‌ صحبت‌های خود با بیان این که "خانه خورشید" توانسته است به دلیل فعالیت‌های موثرش جایزه اخلاق  را دریافت کند، اظهار کرد: اقدامات این خانه الگویی است برای سایر نهادها، چرا که این خانه کارش را در یکی از مناطق پر حاشیه تهران انجام می‌دهد و این کانون به الگوی شناخته شده‌ای تبدیل شده است، اما در روزهای اخیر اتفاقاتی رخ داده که بخشی از حیاط آن تخریب و به اتاق‌های این خانه آسیب وارد شده و باید هر چه‌ سریع‌تر این موضوع برطرف شود.

 

مسجد جامعی خاطر نشان کرد: به مسئولان "خانه خورشید" اعلام کرده‌اند که در راستای مرمت و دوری از هر گونه خطر احتمالی تا اطلاع ثانونی خانه را ترک کنند، اما لازم است که شهرداری تهران هر چه‌ سریع‌تر نسبت به مقاوم سازی خانه اقدام کند، چرا که در این مرکز زنان بهبود یافته‌ای وجود دارند که حتی نباید لحظه‌ای آنها را به حال خود رها کرد و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران پیگیر مرمت این خانه خواهد بود.

 

لیلا ارشد، مدیر "خانه خورشید" نیز پیش از این اعلام کرده بود که در پی گودبرداری ملک مجاور این خانه بخشی از حیاط از بین رفته و کلینیک دندانپزشکی ، آشپزخانه، ناهارخوری و کلاس‌های آموزش در آستانه تخریب قرار دارند و از آنها درخواست شده تا اطلاع ثانوی و در راستای مرمت خانه را ترک کنند.

57545538

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۵۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان