//
کدخبر: ۴۳۰۰۰۵ //

سفر به کرمان با هواپیما بهتر است یا قطار؟

سفر به کرمان با هواپیما بهتر است یا قطار؟
به گزارش فرتاک نیوز،

برای سفر به کرمان می‌توان از وسایل نقلیه مختلفی نظیر خودروی شخصی، قطار، اتوبوس یا هواپیما استفاده کرد. اگر هنوز نمی‌دانید بین قطار یا هواپیما کدام را انتخاب کنید، این نوشتار را تا پایان مطالعه کنید تا درک خوبی درباره مزایا و معایب قطار و هواپیما و تفاوت آن‌ها به دست آورید.

 

نکته: برای درک بهتر در این نوشتار مبدأ سفر را شهر تهران در نظر گرفتیم و به بررسی بلیط هواپیمایی تهران کرمان و بلیط قطار تهران کرمان می‌پردازیم و با مقایسه آن‌ها سعی می‌کنیم نحوه انتخاب بین قطار و هواپیما را نشان دهیم تا درنهایت شما بتوانید بر اساس این شیوه در هر شهری که اقامت می‌کنید، بلیط قطار و هواپیمای آن شهر به مقصد کرمان را بررسی کنید.

سفر به کرمان با قطار

فاصله شهر تهران تا کرمان ۹۸۸ کیلومتر است. این مسیر با قطار حدود ۱۵ ساعت طول می‌کشد.

بلیط قطار این مسیر توسط شرکت ریلی جوپار عرضه می‌شود. این بلیط کوپه ۶ نفر است، ۳ ستاره دارد و به نام کویر شناخته می‌شود.

نکته: هرچه تعداد ستاره‌ها یک قطار بیشتر شود، امکانات و خدمات آن بهتر می‌گردد و همچنین قیمت نهایی بلیط نیز افزایش می‌یابد.

نکته ۲: قطارهای موجود در سیستم حمل‌ونقل ریلی کشور شامل قطارهای سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره (لوکس) می‌شود. به‌طور مثال قطارهای مسیر تهران که کرمان تنها از نوع ۳ ستاره است.

قطارها را می‌توان ازنظر نوع سالن به ۳ دسته زیر طبقه‌بندی کرد:

  • قطارهای کوپه ۴ تخته

  • قطارهای کوپه ۶ تخته

  • قطارهای اتوبوسی

اگر تعدادتان به ۴ یا ۶ نفر می‌رسد یا بودجه کافی در اختیار دارید، می‌توانید یک کوپه را به‌طور کامل رزرو کنید تا در مسیر سفرتان به سمت کرمان حریم شخصی بیشتری را تجربه کنید. با خرید بلیط قطارهای کوپه‌ای می‌توانید در طول شب در یک تخت کاملاً افقی استراحت کنید. درحالی‌که قطارهای اتوبوسی یا صندلی‌های هواپیما چنین امکانی را در اختیار شما قرار نمی‌دهند.

c0d9937a-6ecd-4295-81d7-49454b017385

سفر به کرمان با هواپیما

اگر قصد داشته باشید مسافت بین شهر مبدأ (به‌طور مثال شهر تهران) تا شهر کرمان را در کمترین زمان ممکن طی کنید، باید به سراغ بلیط هواپیمای کرمان بروید.

پرواز تهران کرمان تنها ۲ ساعت طول می‌کشد و بلیط این پرواز توسط شرکت هواپیمایی ماهان عرضه می‌شود. بلیط هواپیمای این مسیر در دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس ارائه شده است. بلیط این مسیر و همچنین پرواز مسیر بلعکس، یعنی پرواز کرمان به تهران به‌طور سیستمی عرضه می‌شوند، نه چارتری.

نکته: بلیط هواپیمای ایرلاین‌های داخلی را می‌توان ازنظر کلاس پروازی به دو دسته‌ی بیزینس و اکونومی تقسیم‌بندی کرد. قیمت بلیط کلاس اکونومی از بیزینس کم‌تر است. معمولاً پروازهای داخلی تنها کلاس اکونومی را ارائه می‌کنند.

تفاوت آن‌چنانی بین کلاس اکونومی و بیزینس در پروازهای داخلی وجود ندارد. این تفاوت بیشتر در نوع صندلی و فاصله هر صندلی با ردیف جلویی مشخص می­شود. حتماً قبل از خرید، از خدمات و امکانات کلاس پروازی ایرلاین موردنظرتان مطلع شوید. ممکن است در مسیر شهر مبدأ شما تا کرمان علاوه بر بلیط سیستمی با بلیط چارتری نیز مواجه شدید، بنابراین بهتر است که با تفاوت‌های بین این ۲ نوع بلیط آشنا باشید. پیشنهاد می کنیم برای مسیر برگشت هم بلیط هواپیما رزرو کنید زیرا با پرواز کرمان به تهران سریع تر و راحت تر می‌رسید.

تفاوت بین بلیط سیستمی و چارتری

  • امکان استرداد بلیط تنها در انواع سیستمی امکان‌پذیر است.

  • امکان تغییر تاریخ و ساعت پرواز تنها در بلیط‌های سیستمی امکان‌پذیر است.

  • قیمت و برنامه پروازهای سیستمی در مقایسه با چارتری ثابت‌تر است.

  • بسته به سیاست‌های آژانس چارتر کننده ممکن است بلیط چارتری مسیرهای پروازی به کرمان در مقایسه با بلیط سیستمی این مسیر ارزان‌تر فروخته شود.

885676c1-0022-4e23-b62a-34ee5d415e93

در ادامه این نوشتار به تفاوت‌های بلیط قطار و هواپیما تهران به کرمان می‌پردازیم.

تفاوت بلیط قطار و هواپیما به مقصد کرمان

در ابتدای این مطلب اشاره شد که شهر تهران را به‌عنوان مبدأ انتخاب کردیم. طبیعی است که اگر مبدأ سفرتان از شهر دیگری باشد، این اعداد و آمار برای شما متفاوت خواهند بود. بهتر است از وب‌سایت‌هایی استفاده کنید که تمام بلیط‌های هواپیما و قطار به تمام مقاصد را به شما نشان می‌دهند؛ از این طریق شما می‌توانید طول زمان سفر و هزینه‌ی آن را بهتر مقایسه کنید.

در ادامه تفاوت‌های پرواز تهران کرمان را با بلیط قطار آورده‌ایم:

  • قیمت بلیط هواپیمای تهران به کرمان در مقایسه با بلیط قطار آن بیشتر است؛ این اختلاف قیمت حدود ۳ برابر نخمین زده می‌شود.

  • با هواپیما تنها ۲ ساعت در راه خواهید بود تا به کرمان برسید؛ اما از تهران به کرمان با قطار ۱۵ ساعت طول می‌کشد.

  • شما می‌توانید یک کوپه ۶ تخته را به‌طور کامل رزرو کنید و در این سفر ۱۵ ساعته، حریم شخصی بیشتری را تجربه کنید؛ اما در سفر هوایی فضای شخصی خاصی ندارید.

  • اگر علاقه دارید از زیبایی‌های مسیر لذت ببرید یا در کنار دوستان خود چند ساعتی را به گپ و گفت بپردازید، به سراغ خرید بلیط قطار بروید.

  • اگر تحمل نشستن بر روی صندلی هواپیما حتی برای ۲ ساعت را ندارید، بلیط قطار را تهیه کنید. در زمان سفر با قطار می‌توانید از جای خود بلند شوید و تحرک داشته باشید یا اینکه روی تخت خود بخوابید.

  • اگر ترس از ارتفاع دارید یا به بیماری‌های قلبی _عروقی و مشکلات تنفسی مبتلا هستید و سفر هوایی برای سلامتی­تان ضرر دارد، به سراغ بلیط قطار بروید.

  • اگر با کودک خردسالتان سفر می‌کنید و حدس می‌زنید سفر با هواپیما و بی‌تحرکی در طول مدت پرواز برایشان سخت باشد، می‌توانید بلیط قطار را تهیه کنید تا به او نیز اجازه دهید در طول مسیر کمی ورجه‌وورجه و شیطنت کند.

  • اگر می‌خواهید در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کرده و ارزان‌تر سفر کنید، به سراغ خرید بلیط قطار کرمان بروید.

  • اگر از شهر مبدأ موردنظرتان تا کرمان قطارهای ۴ یا ۵ ستاره در تاریخ موردنظرتان فعال موجود بودند، می‌توانید بلیط قطار را انتخاب کنید تا از امکانات و خدمات لوکس این دسته از قطارها استفاده کنید.

نکته: برای مقایسه بین بلیط قطار و هواپیمای مسیر تهران به کرمان از وب‌سایت سفرمارکت استفاده کردیم. ویژگی مثبت این وب‌سایت این است که به وسیله‌ی یک موتور جست‌وجوی هوشمند، از میان چندین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما و قطار، یک لیست در اختیار شما قرار می‌دهد. در نتیجه به‌راحتی می‌توانید امکانات، خدمات و قیمت هر بلیط را با دیگری مقایسه کنید و متناسب با بودجه و ترجیحات خود، مناسب‌ترین بلیط را خریداری کنید.

کلام آخر

سفر با قطار و هواپیما، تفاوت‌ها و مزایای خاص خود را دارند. دانستن این جزئیات به شما کمک می‌کند بهترین روش برای سفر به کرمان را انتخاب کنید و از سفرتان نهایت لذت را ببرید. شما می‌توانید با استفاده از وب‌سایت‌های جامعی که تمامی بلیط‌ها را به شما نشان می‌دهند بهترین گزینه را برگزینید!

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۰۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان