//
کدخبر: ۳۹۶۴۹۹ //

راهنمای سفر به ۷ مقصد بکر و دیدنی| این هفت جای دیدنی ایران دیدن دارد

سهم چشم ها از طبیعت بهاری یک دل سیر تماشاست ،پس در این رستاخیزجادویی طبیعت این موهبت را از دیدگان پرامیدتان دریغ نکنید.

راهنمای سفر به 7 مقصد بکر و دیدنی| این هفت جای دیدنی ایران دیدن دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

بهار فصلی است که همه ما منتظر آن هستیم. فصلی که طبیعت را سرسبز و شاداب می‌کند و دعوت ما را برای سفر و گشت و گذار می‌کند. اما کجا برویم تا از بهار لذت ببریم؟ ایران کشوری است که در هر فصل جاذبه‌های زیادی برای گردشگران دارد. در این مطلب به شما 7 مقصد بکر برای سفرهای بهاری را معرفی می‌کنیم. این مقصدها شامل شهرها و مناطقی هستند که در فصل بهار زیبایی خاص خود را نشان می‌دهند و شاید تا حالا نشنیده باشید یا ندیده باشید. پس با ما همراه باشید تا با این مقصدهای جذاب آشنا شوید.


اکنون با ما باشید تا با هم به 7 مقصد بهشتی سفر شروع کنیم .

1-شکوفه باران لاتون

طبیعت تصاویر زیادی را به چشمان ما هدیه می نماید. آرامش شاید تنها یکی از اتفاقاتی است که در هنگام قرار گرفتن در طبیعت تجربه می کنیم.

استان گیلان با همه زیبایی هایش ما را به سوی خود فرا می خواند تا یکی از شاهکار های طبیعت ایران را به ما نشان دهد. شاهکاری در قالب یک آبشار که در قلب کوه ها جا خوش نموده است و موسیقی دلنوازی را با آب می نوازد. آبشاری که برای تماشاش باید به آستارا برویم و از شهر لوندویل گذر کنیم.

15 کیلومتری جنوب آستارا، از لوندویل یک مسیر فرعی وجود دارد که در کمتر از نیم ساعت شما را به روستای کوته کومه می رساند. می توانید خودرو را در روستا پارک کنید و دل به جنگل بسپارید و از میان درختان کهنسال گردو و سیب وحشی بگذرید تا به ابشار بلند لاتون برسید. اوایل فروردین اطراف این آبشار احتمالا یخ زده است، اما پس از چند هفته از بهار اگر در این منطقه باشید، باید خودتان را برای تماشا تراکم کم نظیر شکوفه های رنگارنگ آماده کنید.

رستوران های روباز مشهد

رستوران های نزدیک حرم مشهد

لیست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

تالاب نادیده سوستان

2-تالاب نادیده سوستان

بعد از شهر آستانه، نخستین شهر در مسیر غرب به شرق گیلان، شهرستان لاهیجان است. شهری زیبا که خیلی ها آن را به استخر منحصربه فرد، بام سبز و کلوچه خوشمزه اش به نام کوکی می شناسند، اما تماشای های این شهر در همین ها خلاصه نمی گردد. در نقطه ای مهجور از لاهیجان تالابی وجود دارد که کمتر از آن سخن گفته شده و هنوز تا حدودی بکری خود را حفظ نموده است.

تالاب سوستان در بهار پرآب است و درون و پیرامون آن با نیزارها، گیاهان مردابی و درختان سربه فلک کشیده احاطه شده که زیبایی کم نظیری به وجود آورده است. این تالاب به علت اقلیم مناسب، آب شیرین و پوشش گیاهی اش، زیستگاه پرندگان و آبزیان گوناگون است. راه های متفاوتی با منظرههای متنوع برای رسیدن به این تالاب وجود دارد، ولی کوتاه ترین مسیر را می توان از میدان دانشگاه آزاد لاهیجان به سمت روستای سوستان طی کرد.

تنگه لی لی

3- تنگه لی لی بهشت رویایی لرستان

تنگه لی لی در لرستان یک بهشت رویایی در ایران است.در 20 کیلومتری شرق شهرستان درود و در استان لرستان، تنگه ای رویایی و زیبا به نام تنگه لی لی واقع شده است. این تنگه به نام تنگه سورپیلو نیز مشهور است و در مجاورت روستای چمنار و نرسیده به روستای سیرم قرار گرفته است.

این تنگه دارای حوضچه های آب خنک بسیار زیبایی است که می تواند در فصل گرم تابستان برترین مکان برای تفریحی به شمار آید، این حوضچه های عمیق که گاهی عمق آنان به 2 متر نیز می رسد در تابستان برای آبتنی بسیار دلپذیر خواهد بود و در پاییز نیز بسیار تماشای و زیبا هستند.

تنگه لی لی از جریان رودی به نام ماربره، در دل صخره های زاگرس شکل گرفته و استخرهایی طبیعی و زیبا دارد. در قدیم در این منطقه، مارهای زیادی وجود داشته است و به همین علت این رودخانه به ماربره معروف است. داخل تنگه لی لی، صخره ای قرار گرفته است که برای طی کردن آن باید با اصول اولیه کوهنوردی آشنا بود و همراه داشتن وسایل کوهنوردی هم از واجبات است.

برای رسیدن به تنگ لی لی ، حدود 45 دقیقه از روستای چمنار و حدود یک ساعت از روستای سیره پیاده روی احتیاج است.

4- دشت فندقلو

در مسیر جاده بین شهری نمین آستارا دشت فندقلو یکی از زیباترین دشت های ایران که در اواخر اردیبهشت ماه دامن سفیدی از گل های بابونه به تن می نماید خودنمایی می نماید. به علت قرار گرفتن در ارتفاعات، این منطقه دارای آب و هوایی مطبوع و خنک است. در دشت های جنگل فندقلو یکی از زیباترین و نادرترین گل های جهان به نام سوسن چلچراغ می روید. در میانه جنگل های آن، استخر آب گرمی با نام میشه سویی وجود دارد که به علت خاصیت درمانی آب آن، افراد زیادی به این مکان مراجعه می نمایند.

 باداب سورت

5- چشمه باداب سورت

یکی از زیباترین منطقه ها استان مازندران در نزدیکی شهر ساری، چشمه های باداب سورت نام دارند که در شرق روستای ارست از توابع چهاردانگه شهرستان ساری واقع شده اند.

چشمه های باداب سورت از شمال به کوهستان های پوشیده از جنگل می رسند. این جنگل ها مملو از درختان سوزنی هستند. شرق این منطقه را نیز ارتفاعات کوهپایه ای پوشیده از گیاهان بوته ای پوشانده اند. آب چشمه های باداب سورت گازدار است و نام آن را نیز به همین علت انتخاب نموده اند.

چشمه های باداب سورت در واقع از دو چشمه پایین دستی و بالا دستی تشکیل می شوند که چشمه پایین آب شوری دارد و شدت جریان آن بیشتر است. این چشمه در زمستان یخ نمی زند و در بهار و تابستان برای آبتنی مناسب است. آب چشمه پایین دست برای تسکین دردهای استخوانی و درمان بیماری های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. آب چشمه بالادستی آهن دارد و به علت رسوب آن در کف چشمه، در این قسمت آب به رنگ قرمز مایل به نارنجی دیده می گردد و ترش مزه است.

در جهان نمونه چشمه های باداب سورت محدود هستند و به همین علت این چشمه ها مورد توجه زمین شناسان قرار می گیرند. چشمه باداب سورت پس از کوه دماوند به عنوان دومین اثر طبیعی ایران در لیست میراث طبیعی کشورمان ثبت شده است. در اردیبهشت ماه آب چشمه ها بیشترین میزان را دارند و زیبایی های این منطقه دوچندان می گردد. منظره چشمه های باداب سورت در زمان غروب خورشید بسیار تماشای است.

6- هنوز نرفتی میمند!

میمند نام شهری در بخش میمند از شهرستان فیروزآباد استان فارس در جنوب ایران است. عمده اهمیت شهر میمند به گلستان های بزرگ گل های محمدی و رز است که باعث شده است که این شهر پس از کاشان، دومین فراوری نماینده بزرگ گلاب در ایران به شمار رود. بوی خوش گل های محمدی در فصل بهار از کیلومترها قابل استشمام است و هر ساله توریستان بسیاری را به سمت شهر میمند روانه می سازد.

الموت قزوین

7- الموت قزوین

در دامنه کوه های البرز منطقه شگفت انگیز الموت قرار گرفته است که با تاریخی اسرار آمیز و طبیعتی بکر یکی از مجذوب کننده ترین مقاصد برای توریستان خارجی در ماه اردیبهشت به شمار می رود. بقایای حدود 50 قلعه در دل این کوهستان به چشم می خورد که به جای مانده فرقه ناماعیلیه هستند که سال ها در این کوهستان زندگی کردند و از اعتقاداتشان دفاع کردند و قلعه حسن صباح یکی از مشهورترین آنها است.

در سفر به قزوین وقتی به سمت الموت حرکت کنید بعد از دو ساعت به دریاچه اوان هم یکی از منظره های چشم نواز این منطقه است خواهید رسید. برای سفر به این منطقه برنامه حداقل دو روزه داشته باشید و مطمئن باشید که ارزش این زمان را دارد، اقامتگاه های بومگردی این منطقه از کیفیت مناسبی برخوردار هستند ولی از یک هفته قبل تر برای رزرو آنها برنامه ریزی کنید زیرا در ماه اردیبهشت و خرداد از توریست لبریز می شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۶۴۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان