//
کدخبر: ۳۳۷۵۷۲ //

ازبکستان کشوری شگفت انگیز با فرهنگ غنی و سنت‌های باستانی

ازبکستان؛ کشور جواهرات پنهان، جایی که مردان و زنان به دلیل احترام به یکدیگر دست نمی دهند» منتشر کرد.

ازبکستان کشوری شگفت انگیز با فرهنگ غنی و سنت‌های باستانی
به گزارش فرتاک نیوز،

نویسنده مقاله در مورد سنت‌های غنی، مناظر خیره کننده و جاذبه‌های گردشگری ازبکستان مانند سمرقند، بخارا، خیوه و سایر شهرهای تاریخی و همچنین غذاهای خوشمزه ملی ازبکستان می گوید. مقاله با عکس‌های رنگارنگ ازبکستان و ویدئوهای بسیار خوانندگان را به بازدید از ازبکستان تشویق می کند.

نویسنده مقاله می نویسد: ازبکستان علاوه بر اینکه سرزمین آثار تاریخی کمیاب و غذاهای عجیب و غریب است، کشوری با جواهرات پنهان است که مانند داستان "هزار و یک شب" دوست خواهید داشت.

نویسنده ادامه می دهد: "ازبکستان یکی از بزرگترین تولید کنندگان طلا و پنبه است، کشوری که در آن می توانید خوشمزه ترین میوه های جهان را پیدا کنید و خوشمزه ترین پلو (پالوف) را در هر گوشه ای از کشور امتحان کنید."

پلو ازبکی یا پالوف یک غذای سنتی ازبکستان است که در آن می‌توانید طعم فراموش نشدنی برنج، گوشت و هویج را که به روشی منحصر به فرد تهیه شده است، بچشید. « پالوف» ازبکستان از سال 2016 در فهرست میراث فرهنگی ناملموس بشریت یونسکو گنجانده شده است.

زیبایی مترو تاشکند نیز در مقاله برجسته شده است و ایستگاه های مترو با سقف های مرمر و لوسترهای جذاب یکی از زیباترین ایستگاه های مترو در جهان هستند.

مترو تاشکند نه تنها راحت ترین و سریع‌ترین وسیله حمل و نقل در پایتخت ازبکستان محسوب می‌شود، بلکه مقرون به صرفه نیز هست. به جز  راحتی در حمل و نقل شما، مترو تاشکند یک شاهکار هنری واقعی است که در آن هر ایستگاه به روشی منحصر به فرد زیبا طراحی شده است. معماری و دکور هر ایستگاه نام آن را به تصویر می کشد و بر موضوع خاصی تمرکز دارد.

همچنین نویسنده با اشاره به سنت‌های  الهام بخش از فرهنگ غنی ازبکستان از مراقبت محترمانه از نان در ازبکستان می نویسد و همچنین توصیه می کند که برای دست دادن و احترام ویژه نباید به سوی زنان در این کشور دست  دراز نکنید، بلکه با گذاشتن دست راست روی سینه برای ابراز احساسات در برابر زن تعظیم کنید.

به کوشش و اهتمام : داوود نجفی برزگر

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۷۵۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان