//
کدخبر: ۳۳۶۱۵۸ //

گردشگری پیوند ناگسستنی فرهنگ‌ها

در نشست مشترک بین رایزن فرهنگی سفارت ازبکستان در ایران و نماینده کانون سخنوران پارسی به گسترش فرهنگی و تقویت زمینه های گردشگری بین دو کشور تاکید شد.

گردشگری پیوند ناگسستنی فرهنگ‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

ازبکستان کشوری در قلب آسیای مرکزی که به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی منطقه شناخته میشود دارای ریشه های تاریخی و فرهنگی فراوانی با جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

نشست مشترک فی مابین  اِلدُر آسکارُو به عنوان رایزن فرهنگی و محمدعلی حسینیان به نمایندگی از کانون سخنوران پارسی در محل سفارت ازبکستان برگزار گردید.

طرفین با هم اندیشی در خصوص ایجاد راهکارهای لازم نسبت به فراهم آوردن فضای مشترک فرهنگی و زبانی جهت جذب توریسم و دوستی بین مردمان دو سرزمین و تبادلات فرهنگی به مشورت نشستند.وجود ظرفیت‌های ادبی فراوان در ازبکستان در شهرهای مشهور و مهم در  سمرقند و بخارا همواره اهمیت ارتباط با این کشور را افزایش داده است. نظر به تبادلات زیاد فرهنگی و اقتصادی و ورزشی مقرر گردید تا با معرفی جاذبه های گردشگری  از جمله ادبی، فرهنگی و سرگرمی در قالب خبر ،رپرتاژوتهیه فیلم و مستند اقدام نموده تا زمینه جذب توریست بین دو کشور بیش از پیش فراهم آید.

توضیح اینکه پرواز تهران تاشکند هر هفته انجام می‌گیرد که با گسترش رفت و آمد امکان توسعه و پروازهای بیشتر مساعد میگردد.

شایان ذکر است داوود نجفی برزگر از پیشکسوتان عرصه تولید فیلم، سریال و مستندهای ایرانگردی و جهانگردی فاخر، آمادگی خود را نسبت به تولید و همکاری لازم در زمینه ساخت مستند و فیلم با حضور هنرمندان هر دو کشور را اعلام نمود.

  جناب اِلدُر آسکارُو اعلام نمود  نسبت به تقویت همکاریهای فرهنگی هرگونه اقدام لازم انجام خواهد شد.

خبرنگار: منصور قاسمی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۱۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان