//
کدخبر: ۲۵۴۹۷۳ //
رئیس آژانس گردشگری لندتراول:

پساکرونا و گردشگری

هرچند این روزها که شاهد ورود ویروس کرونا به کشورمان هستیم، گویی اولین ضربه‌ها بر پیکره نحیف صنعت گردشگری وارد شد و حال نیز مداوم موج رسانه‌ای منفی در این مسیر، ضربات بعدی آن را نهایی می‌کند.

پساکرونا و گردشگری

مسعود رنجبر مدیر عامل شرکت سرزمین سفر و رئیس آژانس گردشگری لندتراول در مورد پساکرونا و گردشگری گفت: گردشگری صنعت سفیدی است که می‌تواند به همراه خود درآمدهای مناسب و ارزآوری فراوانی به همراه فرصت‌های اشتغال پایدار و در نهایت توسعه پایدار را مهیّا سازد.

وی افزود: هرچند این روزها که شاهد ورود ویروس کرونا به کشورمان هستیم، گویی اولین ضربه‌ها بر پیکره نحیف این صنعت وارد شد و حال نیز مداوم موج رسانه‌ای منفی در این مسیر، ضربات بعدی آن را نهایی می‌کند.

مدیر عامل شرکت سرزمین سفر و رئیس آژانس مسافرتی و گردشگری لندتراول با بیان این سئوالاتی ادامه داد و گفت: اما به راستی چرا باید ایستاد تا تمامی زحمات در عرصه گردشگری پنبه شود؟ چند ماه دیگر که کرونا از بین رود و تب و تاب آن فروکش کند، چطور کشورمان باید دوباره در بازارهای بین‌المللی و جذب توریست‌های خارجی گام بردارد؟ آیا قرار است از صفر شروع کنیم؟ آیا وضعیت ایرلاین‌های‌مان بار دیگر می‌تواند سروسامان یابد؟ آیا استانداردهای بهداشتی هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها و خانه‌های بوم‌گردی کشورمان را بیش از حد زیر سوال نبرده‌ایم؟ آیا از مناسب نبودن وضعیت‌های بهداشتی در مترو و مراکز خریدمان بیش از حد قلم نزدیم و در شبکه‌های اجتماعی نچرخانده‌ایم؟ آیا این زیر سئوال بردن‌ها موجب از دست رفتن اعتمادها نسبت به گردشگری کشورمان نمی‌شود؟ آن هم کشوری با این همه داشته گردشگری از میراث فرهنگی مادی و معنوی بی‌شمارش گرفته تا بحث‌های گردشگری سلامت، گردشگری غذا، گردشگری ورزشی، گردشگری کشاورزی، اکوتوریسم و غیره…! در این بین فعالین عرصه گردشگری کجای ماجرا هستند؟ آیا سرشان را در لاک فرو برده و زانوی غم بغل کرده‌اند؟ ایا دنبال شغل دوم هستند؟ یا نه؛ قوی ایستاده‌اند و مانع از دامن زدن انرژی‌های منفی و تزریق ناامیدی در تنِ گردشگری کشورمان شده‌اند؟

وی ادامه داد: اما باید بیاموزیم که تنها زمان حال را نبینیم! بلکه حال زمان آن است تا به فکر دوران پسا کرونا نیز باشیم؛ بدین‌سان نیاز است همان‌طور که کشور چین، با استفاده از قدرت رسانه‌ای ساخت بیمارستانی در ۱۰ روز را به دنیا نشان داد و حال به دنبال منعکس کردن جذابیت‌های طبیعی شهرهای خود است، ما نیز قدمی برداریم و بدانیم زمان آن رسیده تا فعالین و دوستداران عرصه گردشگری از تورلیدرها، هتلداران، مسئولین خانه‌های بوم‌گردی، اساتید دانشگاهی، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران گردشگری و تمامی مسئولین مربوطه پای کار بیایند تا بتوانیم اتفاقات و اخبار خوبمان را به دنیا مخابره کنیم.

وی افزود: اگر این مهم رخ ندهد، باز به خانه اول بر می‌گردیم و تمامی زحمت‌هایی که در کشورمان افتاده برای آن که خواهرخواندگی‌ها شکل بگیرد، کشورمان در زمینه جاده ابریشم مطرح شود، نشست‌های همدان ۲۰۱۸ و کرمانشاه ۲۰۲۰ و برنامه‌های امثالهم برگزار شود، تماماً رشته می‌شود و برای رسیدن به نقطه‌ای از گردشگری که بهمن ماه در آن بودیم، باید ده‌ها سال زحمت بکشیم!

مدیر عامل شرکت سرزمین سفر و رئیس آژانس مسافرتی و گردشگری لندتراول گفت: باید از کرونا فرصت ساخت، برای معرفی داشته‌های گردشگری کشورمان، برای قوی‌تر نشان دادن‌مان و بدانیم که دنیا همین امروز نیست و فردای پس از کرونایی هم وجود دارد.

رنجبر ادامه داد:  بدین سان نباید از کرونا در گردشگری، یک بحران ساخت بلکه باید با قوی کردن فرصت‌ها و قوت‌ها، این وضعیت را فرصتی ایجاد کرد برای رشد و نمو بیشتر این صنعت سفید در کشورمان، به امید آن روز که به زودی فرا خواهد رسید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۴۹۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان