//
کدخبر: ۱۷۵۰۹۹ //

برترین دلایل برای رفتن به آلپ، زیبایی اروپایی

فکر کردن درباره سوئیس و کوهستان های پوشیده از برف زیبایش، تصور تپه های سرسبز آلپ و دشت های وسیع و زیبایی های بکر آن بسیار لذت بخش و وسوسه کننده است اما اگر با تصور این زیبایی ها همچنان انگیزه کافی برای رفتن به این منطقه زیبا را ندارید، پیشنهاد می کنیم در مطلب مهمترین دلایل برای رفتن به آلپ با ما همراه باشید.

 برترین دلایل برای رفتن به آلپ، زیبایی اروپایی
به گزارش فرتاک نیوز،

در ادامه 10 مورد از برترین دلایل برای رفتن به آلپ که برای متقاعد کردن شما بیان شده را از دست ندهید. معروف ترین دلایل برای رفتن به آلپ شما حیرت زده خواهید شد.

اسکی

یکی از کارهایی که بدون معطلی در آلپ باید انجام دهید، اسکی کردن است. کوه های آلپ یکی از بهترین نقاط مناسب اسکی در جهان و دارای بهترین دامنه ها برای این منظور هستند. همچنین اقامتگاه های متعددی برای این منظور در منطقه وجود دارد. اسکی در این منطقه یکی از تجربیات بی نظیری است که حتما باید در سفر به سوئیس به سراغ آن بروید و از مهمترین دلایل برای رفتن به آلپ هست.

مناظر شگفت انگیز

آلپ منطقه ای بوده که دارای برخی از چشمگیرترین و بی بدیل ترین مناظر زیبای جهان است. از بالای کوه های آلپ مناظر زیبایی خواهید دید و دریاچه های زیبا و درخشان با زیبایی خیره کننده وجود دارند که آنچنان شما را مجذوب خود می کنند که نمی توانید به راحتی از دیدن این منطقه و بودن در آن دست بکشید. منطقه اسکی زرمات (Zermatt) دارای 38 قله و بیش از 4000 متر ارتفاع است و تنها یکی از مناظر خارق العاده ای بوده که در منطقه آلپ سوئیس خواهید دید و یکی از برترین دلایل برای رفتن به آلپ هست.

فرهنگ عجیب و غریب

مهم نیست که درکدام نقطه از آلپ باشید در هر منطقه به چیزهای جدیدی می رسید. هر منطقه آداب و رسوم و سنت های خاص خود را دارد که این تفاوت فرهنگی برای گردشگران این منطقه در بین معروف ترین دلایل برای رفتن به آلپ بسیار جذاب است.

کوهنوردی

باشگاه سوئیس آلپین (swiss Alpine Club) بزرگترین باشگاه کوهنوری در سوئیس بوده که در سال 1863 میلادی در اولتن تاسیس شد. این باشگاه به نوعی تامین کننده راهنمای جامع جهت سهولت در کوهنوردی و گشت و گذار در منطقه است، حدود 300 پناهگاه و خانه در سرتاسر منطقه آلپ در سوئیس دارد و امکانات لازم را برای اعضای فراهم می کنند. گردشگران این منطقه می توانند هزینه با بسیار کم از خدمات این باشگاه استفاده کنند و اطلاعات و جزییات مورد نیازشان را نیز از آن ها دریافت کنند.

Hamgardi_5941t50h508

تجربه زندگی روستایی مناطق آلپ

آلپ سوئیس پر از دهکده های کوچک و جذاب است که با حضور در آن، حس همزیستی بکر با طبیعت و آرامش و لذت هوای تازه و پاکیزه را می توانید تجربه کنید. بودن در این مناطق بکر آرزوی هر کسی است پس پیشنهاد می کنیم که لذت حضور در این روستاها را از دست ندهید.

غذا

در سفر به این منطقه می توانید غذاهایی که مردم محلی از آن ها می خورند را تست کنید. پنیر ذوب شده فوندو (Fondue) یکی از غذاهایی بوده که کشاورزان فقیر در طول ماه های سخت زمستان آن را مصرف می کردند. فوندو یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه بوده که پای ثابت سفره خانواده های این منطقه است. ماده اصلی این غذا پنیر ذوب شده در کنار تیکه های کوچک نان است. همچنین راکلت ( Raclette) یک پنیر محلی سوئیسی است که آن را روی کوره می گذارند تا آرام آب شود و بعد در کنار خوراکی هایی دیگری مانند سیب زمینی، قارچ یا سبزیجات تفت داده شده آن را مصرف می کنند. غذایی بسیار خوش عطر و طعم که در سفر به این منطقه حتما باید آن را امتحان کنید.

ماترهورن (Matterhorn)

کوهستان ماترهورن یکی از جاذبه های کم نظیر منطقه است. قله این کوه به ارتفاع 4478 متر بوده و دارای شکلی هرمی است و چهار وجه آن در چهار جهت اصلی قرار گرفته اند و یکی از زیباترین و جذاب ترین مناطق در سوئیس با چشم اندازی نفس گیر است. در کوهپایه ماترهورن روستای زیبای زرمات قرار گرفته که همواره گردشگران بسیاری برای استفاده از امکانات تفریحی به این منطقه سفر می کنند.

کوه یخی عظیم آلتچ (Aletsch)

بزرگترین یخچال طبیعی اروپا در کوه های آلپ سوئیس واقع شده و طول آن به 23 کیلومتر می رسد. چه چیزی بهتر از گذراندن ایام تعطیلات در ارتفاعات بزرگترین یخچال طبیعی اروپا که قدمت آن به عصر یخبندان باز می گردد! بازدید از این منطقه آلپ که سردترین نقطه است به اندازه کافی دلیل قانع کننده ای برای رفتن به آلپ در سوئیس است.

Hamgardi_4213nna4494

گرابوندن (Graubünden)

کانتون گرابوندن یکی از کانتون های معروف سوئیس بوده که هم مرز با کشور ایتالیا است. گرابوندن بزرگترین کانتون سوئیس و یک منطقه رویایی هست. این منطقه وسیع دارای قله کوه های بسیار و بعضی از مناطق مشهور اسکی مانند سنت موریتز و داوس است. اگر تمامی این ها جذابیت لازم را به اندازه کافی برای شما ندارند، در ادامه لازم است بدانید که این کانتون مکانی است که در آن می توانید چند کلمه رومانش یاد بگیرید، چهارمین زبان جذاب سوئیسی که تنها 60 هزار نفر به این زبان صحبت می کنند و در واقع یکی از زبان های رمنس (Romance) است.

بلندترین نقطه اروپا

یکی از زیباترین و محبوب ترین تجربیات در برینیز اوبرلند سفر با قطار به مقصد جانگفراجاش قله اروپا به ارتفاع 3454 متر است. رصد خانه اسفنیکس یکی از مرتفع ترین ایستگاه های نجومی جهان نیز در این منطقه قرار گرفته است. از بالای این قله شما می توانید کوه یخی بزرگ آلتچ (Aletsch) را ببینید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۰۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان