//
کدخبر: ۱۶۷۹۳۱ //

نکات مهمی که در مورد سفر به یونان باید بدانید

اگر رویای سفر به یونان با قایق بادبانی، تماشای غروب آفتاب و گم شدن بین ویرانه های آتن باستان را در سر دارید، بهتر است زمان را هدر ندهید و هر چه زودتر برای یک تعطیلات خاطره انگیز در یونان برنامه ریزی کنید.

نکات مهمی که در مورد سفر به یونان باید بدانید
به گزارش فرتاک نیوز،

واحد پول این کشور یورو است؛ جمعیت آن در حدود 11.1 میلیون نفر است. شش هزار جزیره در این کشور وجود دارند که تنها 227 عدد از این جزایر دارای سکنه هستند. تعداد جایرو (یک غذای یونانی پخته شده از گوشت بریان شده بر یک سیخ عمودی که معمولاً به همراه نان پیتا و گوجه فرنگی، پیاز، و سس تاتزیکی سرو می شود) که در این کشور به صورت روزانه مصرف می شود، حداقل 2.5 عدد در روز است. و در نهایت، تعداد بی شماری سلفی و عکس در این کشور گرفته می شود که واقعا نمی توان آنها را شمرد.

نکات سفر به یونان: جزایر یونانی که باید از آنها بازدید کنیم

گروه های متعددی از جزایر یونانی وجود دارند که محبوب ترین آنها، مجمع الجزایر سیکلدیز Cyclades هستند و جزیره کرت Crete و جزایر ایونی Ionian Islands (در غرب یونان) در رده های بعدی محبوبیت قرار می گیرند. جزیره های خلیج سارونیک Saronic Gulf نیز در فاصله بسیار نزدیک از آتن Athens، پایتخت یونان قرار دارند و مقصد مهمی برای آخر هفته مردم آتن به شمار می روند. شما همچنین می توانید در جزیره های دودکانس Dodecanese و جزایر ایجین Aegean Islands (جزایر اژه) در شمال شرق یونان و نزدیکی ترکیه نیز دیدن کنید. در بخش های بعدی، جزایر مهم دیگر یونان را معرفی می کنیم.

جزایر مهم یونان: میکونوس Mykonos

جزیره میکونوس Mykonos با خانه های پوشیده شده از برگ های درخت مو، آسیاب های بادی سفید رنگ، سواحل بسیار زیبا و کلوب های شبانه پر جنب و جوش، یک مقصد گردشگری فوق العاده به شمار می رود.

جزایر مهم یونان: سانتورینی Santorini

در این جزیره، اگر حتی سعی کنید که یک عکس بد در هنگام غروب بیاندازید، این اتفاق هرگر رخ نخواهد داد. بخصوص اگر گل های کاغذی بسیار زیبای این جزیره، شکوفه کرده باشند.

جزایر مهم یونان: ایوس Ios

این جزیره با عنوان جزیره جشن و پایکوبی شناخته می شود؛ اما چیز های بیشتری برای دیدن و کارهای بیشتری برای انجام دادن در آن وجود دارند. ایوس Ios جایگاه روستای بسیار زیبای چورا Chora و چشم انداز های خیره کننده از دریا می باشد؛ و اینها تنها گوشه هایی از زیبایی های این جزیره هستند.

جزایر مهم یونان: میلوس Milos

جزیره میلوس Milos که با عنوان "جزیره رنگ ها" شناخت می شود، در حال حاضر بخاطر سالن های تئاتر باستانی، دخمه ها و قبرستان های زیر زمینی و آسیاب های بادی خود مشهور است.

جزایر مهم یونان: ناکسوس Naxos

جزیره ناکسوس Naxos نیز یکی از جزیره های مهم و دیدنی یونان محسوب می شود. درب بزرگ این جزیره، یک منظره فوق العاده است که حتما باید ببینید. یک درب مرمرین عظیم که رو به زادگاه آپولو Apollo در دلوس Delos واقع شده است.

جزایر مهم یونان: سیروس Syros

دریای اژه چیز های زیادی برای عرضه کردن دارد. از جمله جزیره بسیار رمانتیک سیروس Syros که ماجراجو ترین گردشگران را به خود جذب می کند.

نکات مهم تعطیلات در یونان: حتما به بازدید از ویرانه های باستانی برویم

مردم محلی یونان به ویرانه های موجود در کشورشان بسیار اهمیت می دهند. شاید به همین علت، پوشیدن کفش های پاشنه بلند در بسیاری از نقاط تاریخی این کشور ممنوع است. اگر به آتن Athens سفر می کنید، حتما به بازدید از پارتنون Parthenon بروید. این معبد 2500 ساله که به الهه آتنا Athena تعلق دارد، تقریبا در بالای آکروپلیس Acropolis قرار گرفته است (روی تپه ای با ارتفاع 150 متر در قلب شهر آتن Athens).

نکات سفر به یونان: حتما از متئورا Meteora بازدید کنیم

وقتی از متئورا Meteora صحبت می کنیم، از صومعه خانه های قرن چهاردهمی سخن می گوییم که بر فراز کوه های عرفانی و اسرار آمیزی قرار گرفته اند. اگر به بازدید از متئورا Meteora بروید، در همان حال که از پله های بی شمار کوهستانی بالا می روید تا این نقاط مقدس را ببینید، احساس خواهید کرد که در پشت صحنه سریال بازی تاج و تخت Game of Thrones قدم می زنید. متئورا Meteora یکی از گنجینه های پنهان کشور یونان است.

نکات تعطیلات در یونان: حتما آتن Athens مدرن را هم ببینید

بخش مدرن آتن Athens از میدان سینتاگما Syntagma و جایگاه مجلس ملی یونان آغاز می شود. اگر در این میدان حضور پیدا کردید، حتما پروسه تعویض نگهبان های این بنا را تماشا کنید. نکته جالب در مورد این نگهبانان این است که همگی آنها دامن هایی با 400 پیله می پوشند که نشان دهنده سال های تسخیر شدن یونان توسط امپراطوری عثمانی می باشد. در عین حال می توانید در غرفه های بازار در موناستیراکی Monastiraki به خرید مشغول شوید و سپس در منطقه پلاکا Plaka در کافه ها و بار های روی بام، به استراحت و صرف نوشیدنی بپردازید تا بتوانید مناظر چراغانی شهر را از آن بالا تماشا کنید.

Hamgardi_51109xk91A5

خوراکی ها و غذا های یونانی: سوولاکی Souvlaki

اگر توانستید دست از خوردن جایرو های خوشمزه یونانی بردارید، بهتر است برای خوردن سوولاکی Souvlaki که نوعی کباب فوری یونانی است و با گوشت های تکه ای و سبزیجات به وسیله سیخ و بر روی منقل درست می شود. این کباب با نان پیتا و مخلفات، انواع سس، سیب زمینی سرخ کرده و چاشنی های دیگر سرو می شود و یکی از غذا های محبوب یونانی در میان گردشگران به شمار می رود. سوولاکی Souvlaki در یونانی به معنای سیخ کوچک است.

خوراکی ها و غذا های یونانی: اسپاناکوپیتا Spanakopita

تنها یک گاز از این شیرینی یونانی تهیه شده از نان پیتا و اسفناج کافیست تا باعث شود شما به خوردن این خوراکی خوشمزه ادامه بدهید و نتوانید دست از این کار بردارید. در این زمینه به شما هشدار دادیم؛ انتخاب نهایی با خودتان است.

خوراکی ها و غذا های یونانی: مزه Meze

کشور یونان بخاطر پیش غذا های خوش مزه اش که با عنوان مزه Meze شناخته می شوند مشهور است. از مشهور ترین این خوراکی های خوش طعم، تاراماسالاتا taramasalata (یک نوع خوراکی تهیه شده از ماهی و مخلفات) و زاتزیکی tzatziki (ماست و خیار یا ماست و پیاز) هستند که همراه با نان پیتا، روغن زیتون و سایر مخلفات سرو می شوند. در سفر خود به یونان، خوردن این خوراکی های خوش طعم و لذیذ را از دست ندهید.

خوراکی ها و غذا های یونانی: موساکا Moussaka

موساکا Moussaka به نوعی پاسخ کوبنده یونانی ها در مقابل لازانیای ایتالیایی محسوب می شود. این غذا با سیب زمینی، بادمجان، گوشت چرخ کرده و یک سس مخصوص تهیه می شود و بسیار لذیذ است.

نکات تعطیلات در یونان: عبارات مهم زبان یونانی را بدانیم

در این بخش، برخی کلمات و عبارات مهم زبان یونانی را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید در زمان مناسب از آنها استفاده کنید و کار خود را پیش ببرید.

سلام: یاسو Yassou

صبح بخیر: کالیمرا Kalimera

ممنونم: افاریستو Efharisto

بسلامتی: یاماس Yamas

و هر زمان که دلتان می خواست زندگی را جشن بگیرید و شادی خود را نشان دهید از کلمه اوپا Opa استفاده کنید.

نکات مهم در مورد سفر به یونان : عبارات مهم زبان یونانی را بدانیم

نکات سفر به یونان: شکستن بشقاب ها را زیاد خواهید دید

شکستن بشقاب ها یک رسم قدیمی است که هنوز هم همچنان در مراسم های عروسی دیده می شود؛ اما امروزه، بشقاب های پلاستیکی و کاغذی بسیار معمول تر هستند و آنها را نمی توان شکست؛ بنابراین این رسم کمتر دیده می شود؛ اما بهرحال، ایده انجام این کار این است که در جشن سر و صدا به پا کنند تا ارواح خبیثه و انرژی های بد دفع شوند. یک، دو، سه، اوپا opa !

نکات مهم در مورد سفر به یونان : شکستن بشقاب ها را زیاد خواهید دید

نکات تعطیلات در یونان: ممکن است احساس کنید کسی در حال تماشای شماست

وقتی به یونان سفر می کنید، چشم های آبی رنگ ماتی Mati که به چشم زخم مشهور هستند را در همه جا خواهید دید. این چشم ها از حدود قرن ششم قبل از میلاد مسیح وجود داشته اند و به عنوان یک محافظ بر علیه بد شانسی و آسیب به کار می روند.

نکات مهم در مورد سفر به یونان : ممکن است احساس کنید کسی در حال تماشای شماست

نکات سفر به یونان: در هر گوشه ای می توانید یک غرفه جایرو ببینید

جایرو (یک غذای یونانی پخته شده از گوشت بریان شده بر یک سیخ عمودی که معمولاً به همراه نان پیتا و گوجه فرنگی، پیاز، و سس تاتزیکی سرو می شود) در همه جا دیده می شود و بسیار ارزان است. همچنین بسیار خوش طعم و لذیذ است و یکی از خوراکی های محبوب گردشگران به شمار می رود.

نکات مهم در مورد سفر به یونان : در هر گوشه ای می توانید یک غرفه جایرو ببینید

نکات تعطیلات در یونان: چه چیز هایی در سفر به یونان با خود ببریم

در سفر به یونان، حتما لباس شنا و حوله همراه داشته باشید؛ قیمت این اقلام در فصل پر گردشگر تابستان، بسیار گران است؛ بنابراین بهتر است آنها را از قبل در چمدان خود قرار دهید. یکی دیگر از مواردی که بسیار مفید واقع خواهد شد، قاب موبایل ضد آب است تا بتوانید گوشی خود را درون آب ببرید. کرم ضد آفتاب بسیار ضروری است. لباس های سنگین و باوقار نیز بسیار لازم هستند؛ بخصوص اگر قرار است از کلیسا ها و مکان های مقدس دیگر بازدید کنید، می بایست زانو ها، سینه و شانه هایتان پوشیده باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۷۹۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان