//
کدخبر: ۱۶۰۰۴۰ //

توصیه هایی طلایی برای برخورد با مردم آلمان

شاید با خواندن این تیتر در ابتدا فکرکنید که مگر رفتار مردم آلمان چگونه است که باید برای آن توصیه هایی طلایی هم به کار ببندیم؟ باید در این رابطه به شما بگوییم که در بین خود اروپایی ها رفتار و منش مردم آلمان کمی با دیگر مردم جهان فرق دارد! اما این بدان معنا نیست که این حرف تعمیمی به همه ی آلمانی ها و تک به تک آنان باشد اما، در انتها باید بدانید که معمولا آلمانی ها حساس تر و متفاوت تر از دیگر مردم کشورها هستند.

توصیه هایی طلایی برای برخورد با مردم آلمان
به گزارش فرتاک نیوز،

کسانی که به آلمان سفر کرده اند و یا در آن جا زندگی کرده اند، به اتفاق می گویند که بی تعارف، رفتار مردم آلمان سر جمع با دیگر مردم اروپا و یا حتی مردمان کشورهای دیگر، خیلی فرق می کند و ممکن است تا در برخورد اول رفتارشان متکبرانه و از سر غرور به نظر برسد. خیلی ها می گویند که پیدا کردن یک دوست در آلمان از کارهای بسیار سخت است. در واقع همه می گویند که آلمانی های همیشه یک فاصله ی معلوم و خاص از طرف خود با دیگران ایجاد می کنند.

6796978

درباره ی آلمانی ها و طرز برخوردشان با دیگران به شوخی می گفت که آلمانی ها حتی با خودشان هم قهر هستند! باید بگوییم که چنین تعبیری آن چنان هم درست نیست زیرا هنگامی که آلمانی ها حُسن نیت کسی را درک کنند و با او وارد رابطه ی دوستانه بشوند، بسیار هم مهربان و خونگرم هستند. اما همیشه در برابر آلمانی ها این اصل وجود دارد که آن ها حتی بعد از ۵۰ سال هم شما را یک مهمان محترم و عزیز می بینند و این دیدگاهشان فارق از شغل و جایگاه اجتماعیشان است.

اگر در میهمانی هستید...

در آلمان مردم با خارجی هایی که از قاره های دیگر جهان وارد کشورشان شده است دوست می شوند اما با همه ی اینها واقعیت این است که از نظر آلمانی ها، بهترین کشور دنیا هستند و از نظر کیفیت زندگی، حرمت انسانی و نظم و دانش و خردپیشگی عمومی در بهترین شرایط در سراسر جهان قرار گرفته است. بهترین راه برای تطبیق دادن خود با مردم آلمان این است که اگر قصد ادامه ی زندگی خود در آلمان را دارید، بهتر است که از سنین کم به این کشور مهاجرت کنید تا هنگامی که به سنین جوانی رسیدید، کاملا خود را تطبیق داده باشید. به همین علت و برای این که در برابر رفتار مردم آلمان بهترین عکس العمل را از خود بروز دهید، توصیه هایی طلایی برای شما در هر مکانی داریم.

اگر در رستوران هستید…

اگر در یک رستوران آلمانی هستید، باید این را بدانید که در آلمان وقتی که عده‌ ای در رستوران نشسته ‌اند و تازه واردی به جمعشان اضافه می شود، هیچ کس از جای خود بلند نمی ‌شود و نظم رستوران را به هم نمی ‌ریزد. تازه وارد هم به محض ورود ضمن خوش و بشی کوتاه، پیش هرکسی که جایی بود می نشیند و با همان یک نفر که در بقلش نشسته است، فقط دست می‌ دهد و سپس دو ضربه با پشت انگشت اشاره به میز می ‌کوبد و سلامی ‌به همه می ‌دهد!

باور کنید کل سلام و احوال پرسی آلمانی ها همین است، کوتاه و مختصر. در رستوران برای صرف اگر آرنج‌ های خود را بر روی میز قرار دهید، دور از ادب است و در رستوران نباید موقع غذا خوردن از مچ دست بیشتر روی میز قرار گیرد و موقع غذا خوردن باید چنگال غذا‌خوری را تا اتمام غذا به دست داشته باشید.

رستوران

همچنین به خاطر داشته باشید که در اصول رفتار مردم آلمان بر سر میز غذا، هرگز نباید چنگال را در دست راست قرار دهید. در سفر به آلمان و رفتن به رستوران های این کشور به خاطر داشته باشید که اگر نمی دانید که رستورانی که قرار است بروید چگونه است، از لباس های رسمی استفاده نمایید تا ریسک کمتری در نوع پوشش خود کرده باشید.

به یاد داشته باشید که بیشتر رستوران‌ های ایرانی و ترکی که در این شهر هستند، غذاخوری ‌های راحتی هستند که می‌توانید با همان لباس‌ های معمولی خودتان به آنجا بروید. انعام دادن در رستوران ‌ها از آداب رفتار مردم آلمان است. برای پرداخت بهای رستوران در بسیاری از رستوران ‌ها می ‌توانید از کارت‌ های اعتباری بین ‌المللی یا کارت بانک های آلمانی نیز استفاده کنید. هر چند که هیچ چیز جای پرداخت نقدی را برای آلمانی ها نمی گیرد.

همچنین به یاد داشته باشید که آلمانی ‌ها معمولا در روزهای یکشنبه به جای صبحانه و ناهار، وعده ای غذایی به نام برانش که بسیار هم خوشمزه است را می ‌خورند که از ساعت ۱۱ تا ۱۴ بعد از ظهر در هتل ‌ها سرو می ‌شود.

اگر در میهمانی هستید…

همانطور که گفتیم، آلمانی ها در رفتار اجتماعیشان نسبت به تمام آدم هایی که از ملل دیگر شناخته اید؛ متفاوت تر و خاص تر هستند. آلمانی ها در یک مهمانی به پای یک تازه وارد بلند نمی شوند و برای هم جا هم نمی گیرند. در اولین فرصتی که در کنار شخص خاصی قرار گرفتید، با همان مثلا می توانید دست بدهید و لازم نیست که تک به تک به همه سر بزنید.

چیزی به نام روبوسی کردن در بین آلمانی ها اصلا رواج ندارد و آن ها مگر این که از اقوام درجه یک هم باشند این کار را انجام می دهند. در زمینه ی رفتار مردم آلمان باید این نکته ی فوق العاده طلایی را به یاد داشته باشید که اگر دوست دارید که گفتگوی شما با ۱ فرد آلمانی به خوبی انجام شود، حتما فاصله‌ ی مناسب را با آن فرد حفظ کنید. به هر حال هر ملتی اصول خود را دارد و بر این اساس، آلمانی ‌ها هم مانند هر ملت دیگری آدابی دارند که با آن آداب رفتارشان معنی پیدا می‌ کند و از دیگر ملل جهان متمایز می شوند.

اگر در هتل اقامت کردید…

اگر به آلمان سفر کردید و در هتل اقامت کردید با این که در هنگام رزرو هتل به شما می گویند که هزینه ی صبحانه ی شما بر روی هزینه ای است که برای هتل می پردازید. اما از یاد نبرید که ناهار و شامی ‌که در هتل می ‌خورید را باید جداگانه همان زمان حساب کنید. در هر کدام از اتاق ‌های هتل گنجه ای وجود دارد که انواع خوراکی های کوچک از شکلات گرفته تا پسته در آن موجود است. توجه داشته باشید که اگر از این خوراکی ها استفاده کنید، باید پول آن را تمام و کمال به هتل در هنگام تصفیه بپردازید. اگر شما به پوشیدن دمپایی عادت دارید، یادتان باشد که در درون اتاق ‌های هتل برای شما دمپایی نگذاشته اند.

34534-1

اگر می خواهید از وسایل حمل و نقل استفاده کنید…

به نظر شما نرخ استفاده از تاکسی و یا هر وسیله ی نقلیه ای در ایران گران است؟ پس باید نظر یک گردشگر خارجی را که به ایران می آید را جویا شوید! هزینه ی حمل و نقل نه تنها در آلمان بلکه در سراسر اروپا گران است و دلیلش هم این است که در کشورهای اروپایی، هزینه ی سوخت و انرژی زیادتر است.

خیلی از مسیرها را اگر به جای تاکسی با اتوبوس یا مترو طی کنید، به نفع شما است. البته به یاد داشته باشید که با پرداخت هزینه ای کمتر از پول تاکسی می توانید تا مثلا از اتوبوس استفاده کنید. در فرودگاه و ایستگاه‌ های مترو نیز می ‌توانید، نقشه ی کامل و زمان حرکت اتوبوس ‌ها و مترو را بخرید.

به یاد داشته باشید که معمولاً بلیت متروی شما را بررسی نمی ‌کنند اما اگر مامور مترو از کسی بلیت بخواهد و آن فرد بلیت نداشته باشد، جریمه ‌اش تا ۳۰ برابر بهای خود بلیت است! اما یکی از نکات خوبی که درباره ی تاکسی های آلمانی و رفتار مردم آلمان وجود دارد این است که در هر ساعتی از شبانه روز که تاکسی بگیرید دقیقا همان بهایی را می پردازید که برای شما مشخص شده است و به هیچ عنوان از شما مبلغی اضافه گرفته نمی شود.

اگر با یک آلمانی وارد مکالمه شدید…

اگر با یک آلمانی وارد مکالمه و بحث شدید باید این را بدانید که اصلا آلمانی ها دوست ندارند که درباره ی هیتلر و هر کاری که با دنیا کرد حرف بزنند. حتی از سر شوخی هم به آنان چیزی در این زمینه نگویید. پرسیدن این سوال که شما اهل کجا هستید هم از آن دست سوال‌ هایی است که آن ها را بسیار ناراحت می ‌کند زیرا در برخی از مناطق هنوز هم طرفداران نازی رفت و آمد می کنند و این سوال اولین چیزی را که در ذهن آنان تداعی می کند این است که شما می خواهید تا این مورد را چک کنید.

آلمانی ‌ها در صورتی‌ که انگلیسی بدانند، حتماً با شما انگلیسی حرف می ‌زنند و در صورتی که شما هم این زبان را بدانید، جور دیگری به شما نگاه می‌ کنند. لباس‌ های تمیز و مرتب هم اثر مثبتی بر این مردم دارد. در صف ‌های سینما، اتوبوس و هر مکان عمومی دیگری رقتار مردم آلمان حکم می کند که فاصله ی خود را با نفر جلویی حفظ ‌کنند. این فاصله را همه حفظ می‌ کنند و کسی هم خودش را بین شما و نفر جلویی جا نمی کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۰۰۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان