//
کدخبر: ۱۰۸۵۰۷ //

راهنمای سفر به کانادا

کشور کانادا (Canada)، دومین کشور پهناور جهان است که در بخش شمالی قاره آمریکا قرار دارد. کانادا یک کشور سردسیر است، از این رو بسیاری از بخش های آن خالی از سکنه می باشد و اغلب مردم کانادا در امتداد مرز جنوبی آن سکونت دارند. مناظر طبیعی کانادا، کوهستان های برفی و سواحل شرقی بی نظیر آن در کنار مردمی مهربان و دوست داشتنی باعث شده تا این کشور پیشرفته به یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در دنیا تبدیل شود. ضمن این که کشور کانادا یک کشور مهاجر پذیر نیز می باشد.

 راهنمای سفر به کانادا
به گزارش فرتاک نیوز،

هزینه های سفر به کانادا

قصد سفر به هر جای دنیا را که داشته باشید، باید برای هزینه هایی چون محل اقامت، خورد و خوراک، حمل و نقل و تفریحات خود مبالغی را در نظر بگیرید. در این بخش به معرفی هزینه های معمول در کشور کانادا، ارائه راهنمای سفر به کانادا پرداخته و در ادامه راهکارهایی برای کاهش آن ها عنوان می کنیم.

هزینه های اقامت: هزینه اقامتگاه ها در کانادا به شهر محل اقامت شما بستگی دارد. به طور میانگین برای اجاره ی هاستل به ازای هرشب حدود 30 دلار کانادا و برای کرایه ی هتل های ارزان قیمت در این کشور حدود 65 دلار کانادا باید پرداخت کنید.

هزینه های خورد و خوراک: هزینه ی غذا نیز بستگی به انتخاب شما دارد. می توانید در یک رستوران یا فست فود غذا بخورید، یا این که مواد غذایی را تهیه کرده و خودتان آشپزی کنید. برای خوردن یک وعده ی غذایی در رستوران مبلغی حدود 20 تا 34 دلار باید بپردازید. برای کاهش این هزینه می توانید ساندویچی ها و فست فود ها را انتخاب نمایید، که برای هر وعده حدود 13 دلار هزینه می شود. اگر خودتان قصد آشپزی داشته باشید، بسیار بصرفه تر بوده و می توانید با مبلغی حدود 50 تا 100 دلار مواد غذایی مورد نیاز یک هفته ی خود را تامین نمایید.

هزینه های حمل و نقل: همان طور که در بالا اشاره شد، کشور کانادا یک کشور بسیار پهناور است، از این رو رفت و آمد در این کشور و بازدید از بخش های مختلف آن بدون ماشین یا وسیله ی نقلیه ی مناسب، شدنی نیست. از این رو حمل و نقل در این جا اهمیت بیشتری پیدا کرده و یکی از دغدغه های سفر محسوب می شود.

مترو: بهترین انتخاب برای سفرهای داخل شهری، استفاده از مترو است. این سیستم بسیار ارزان قیمت و کم هزینه بوده و دسترسی خوبی به بخش های مختلف شهر دارد. اگر قصد استفاده از مترو را داشته باشید، برای هر سفر خود باید 3 دلار بپردازید.

- خط آهن VIA Rail: این خط آهن در سراسر کشور کانادا قابل دسترسی است و شما این امکان را خواهید داشت که همزمان با طی مسیر مورد نظر، چشم اندازهای زیبایی از این کشور را نیز مشاهده نمایید. هزینه ی جابجایی از طریق خط آهن VIA Rail چندان ارزان نیست.

- اتوبوس: اگر می خواهید مسافت های طولانی را طی کنید، می توانید از سرویس های اتوبوسرانی شرکت های Greyhound و Red Arrow برای رفت و آمد خود استفاده نمایید. این سرویس ها بسیار کم هزینه و بصرفه هستند، اما معمولا ناامن بوده و شرایط راحتی را برای مسافران خود فراهم نمی کنند. اگر از این اتوبوس های برای سفرهای خود استفاده می کنید، باید مراقب خودتان و وسایل همراهتان باشید. سرقت های زیادی از این اتوبوس ها گزارش می شود.

- ماشین شخصی: کرایه ی ماشین یکی از راحت ترین راه ها برای رفت و آمد های طولانی در بین ایالت های مختلف کشور کانادا می باشد. خصوصا اگر قصد داشته باشید چند روزی را در یکی از این ایالت ها بمانید. کرایه ی ماشین شخصی برای شما مبلغی حدود 35 تا 80 دلار در روز هزینه دارد.

- هواپیما: کانادا فقط دارای دو ایرلاین بزرگ WestJet و Air Canada می باشد. از این رو قیمت بلیط های هواپیمایی این کشور بسیار بالاست. اگر با هزینه ی پرواز مشکلی ندارید، می توانید سیستم حمل و نقل هوایی را برای رفت و آمد خود در مسافت های طولانی انتخاب نمایید.

هزینه های تفریحی و سرگرمی: در کشور کانادا این امکان را خواهید داشت که از سرگرمی ها و فعالیت های تفریحی متنوعی برخوردار باشید. هزینه ی انجام این فعالیت ها بسته به نوع تفریح مورد نظر شما متفاوت می باشد. برای استفاده از این تفریحات بین 20 تا 100 دلار باید کنار بگذارید.هزینه های حمل و نقل

راهنمای سفر به کانادا: راهکارهایی برای کاهش هزینه

در این بخش از راهنمای سفر به کانادا، قصد داریم برخی از راهکارهای کاهش هزینه های این سفرتا را بیان کنیم:

بررسی سایت های تخفیف: Living Social و Groupon سایت هایی هستند که تخفیف های خوبی را برای رستوران ها و جاذبه های گردشگری ارائه می دهند. اگر بدانید که در کدام شهر کشور کانادا اقامت دارید، می توانید به این سایت ها مراجعه کرده و از تخفیفات آن ها استفاده نمایید.

شرکت در فستیوال های تابستانی: با توجه به سردسیر بودن کشور کانادا، اغلب برنامه های این کشور در فصل تابستان برگزار می گردد. شما با مراجعه به سایت های اینترنتی و جستجو در این زمینه می توانید با فستیوال هایی که در این فصل برگزار می شود آشنا شده و به صورت کاملا رایگان در این برنامه ها شرکت کرده و لذت ببرید. Heritage Days در ادمونتون، Kits Days در ونکوور و Caribana در تورنتو، برخی از جشنواره های رایگان تابستانه هستند.

شرکت در فعالیت های تفریحی فضای باز: یکی از جذاب ترین فعالیت های تفریحی و سرگرمی که برای گردشگران کانادا در نظر گرفته شده، ورزش هایی مانند اسکی، دوچرخه سواری، قایق رانی، کوهنوردی و پیاده روی در فضای باز می باشد. این ورزش ها اغلب در تابستان انجام می شود. شما می توانید لوازم مورد نیاز خود را کرایه کرده و به صورت رایگان از انجام این فعالیت ها برخوردار باشید. هزینه کرایه ی این وسایل نیز مبلغی حدود 80 دلار در روز خواهد بود.

راهنمای سفر به کانادا: جاذبه های گردشگری کانادا

در این بخش از راهنمای سفر به کانادا به معرفی برخی از جاذبه های گردشگری کانادا پرداخته می شود. همان طور که در بالا اشاره کردیم، کانادا، کشوری با جاذبه های طبیعی فراوان است. علاوه بر آن تفریحات و سرگرمی های فراوانی برای گردشگران فراهم شده و شما این امکان را دارید که تفریحات و ورزش ها جذابی را در این کشور تجربه کنید. در ادامه تعدادی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کشور کانادا را معرفی کرده و توضیحات مختصری در مورد هریک از آن ها را در اختیارتان قرار می دهیم.

شرکت در فستیوال اِستمپید در کلگری

اگر دوست دارید در نقش یک گاوچران بازی کنید، می توانید در ماه جولای به کشور کانادا سفر کرده و به هزاران نفری که برای شرکت در مراسم گاوبازی رودیو به کلگری (Calgary) می روند، بپیوندید. در فستیوال اِستمپید (Stampede) این فرصت را خواهید داشت که با مردم سراسر دنیا ملاقات کرده و دوستان جدیدی پیدا کنید، ضمن این که می توانید از سرگرمی های جالبی نیز برخوردار باشید.

اسکی در ارتفاعات

کوهستان های کشورکانادا یک مکان مناسب برای انجام ورزش هایی چون اسکی و اسنوبرد است. اگر به این ورزش ها علاقه مندید، می توانید به شهر بنف رفته و از مسیرهای زیبای کوهستانی آن لذت ببرید. این شهر در فصل زمستان مورد استقبال افراد قرار گرفته و بسیار شلوغ است. علاوه بر بنف، مکان های دیگری نیز برای انجام این گونه ورزش ها در کانادا وجود دارد.

بازدید از شهر ونکوور

اگر می خواهید همزمان از یک شهر زیبا بازدید کرده و از تماشای طبیعت فوق العاده ی آن نیز لذت ببرید، سری به ونکوور بزنید. این شهر در بریتیش کلمبیا قرار داشته و یکی از زیباترین شهرهای دنیا محسوب می شود. چیزی که باعث شده تا ونکوور به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری کشور کانادا تبدیل شود، قرار داشتن طبیعتی زیبا و بی نظیر در کنار یک شهر مدرن و پر زرق و برق است. گردشگران این شهر با یک فاصله ی چند دقیقه ای به راحتی می توانند از تماشای مناظر بکر و زیبا لذت ببرند. مردم ونکوور مردمی مهربان و دوست داشتنی هستند و آب و هوای این جا نیز بسیار مطلوب می باشد. شما می توانید خوشمزه ترین غذاهای آسیایی را در این شهر نوش جان کرده و از اجرای موسیقی های زنده نیز لذت ببرید.

استراحت در جزیره ی ونکوور

پس از بازدید از شهر دیدنی ونکوور، چند روزی از آن خارج شده و برای استراحت به جزیره ی زیبایی که در غرب آن واقع شده، بروید. طبیعت زیبا و سواحل بی نظیر این جزیره، از جمله محبوب ترین مکان های این کشور در فصل تابستان می باشد. جزیره ی ونکوور فاصله ی کمی با شهر دارد، از این رو مورد استقبال اهالی ونکوور قرار دارد. در این جا می توانید طعم خوشمزه ترین و لذیذ ترین غذاهای دریایی را چشیده و در ساحل به تماشای نهنگ ها بنشینید. استراحت در ساحل، پیاده روی در کوهستان، خرید از بازاهای منطقه و ... از جمله تفریحات و سرگرمی های دیگری است که می توانید در این مکان از آن برخوردار باشید.

تماشای جنگل های بارانی در بریتیش کلمبیا

کانادا کشوری است که بیشترین مساحت پارک ملی در جهان را به خود اختصاص داده است. اگر شما نیز از علاقه مندان به استراحت در پارک ها هستید و تمایل دارید تا از جنگل های بارانی و معتدل بازدید نمایید، می توانید سری به Pacific Rim National Forest بزنید. این پارک جنگلی در یک منطقه ی حفاظت شده در بریتیش کلمبیا قرار داشته و یکی از محبوب ترین پارک های ملی کانادا محسوب می شود.

شهر زیبای تورنتو

تورنتو (Toronto) بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر کاناداست که یکی از مهم ترین مراکز اقتصادی و تجاری جهان نیز محسوب می شود. گردشگران این شهر می توانند از جاذبه های تاریخی متنوعی دیدن کرده و موزه ها و گالری های هنر را برای بازدید انتخاب نمایند. چشیدن طعم خوشمزه ی غذاهای آسیایی از دیگر جذابیت های این شهر بزرگ محسوب می شود.

بازدید از گالری های تورنتو

تورنتو، یک مقصد فوق العاده برای هنردوستان و علاقه مندان به گالری های هنری می باشد. این شهر بهترین نمایشگاه های هنری را در اختیار داشته و هنرمندان آثار خود را در نگارخانه های آن به نمایش گذاشته اند. برای بازدید از این گالری ها روزهای چهارشنبه را انتخاب نمایید. در این روز تخفیف های خوبی به شما داده خواهد شد.بازدید

سفر به شهر گردشگری مونترال

مونترال یکی از دیدنی ترین و پرطرفدارترین شهرهای کانادا در بین گردشگران است که در استان کبک قرار دارد. مونترال یک شهر فرانسوی زبان است که تاریخچه ای غنی داشته و فرهنگ ها و ملت های گوناگون را در خود جای داده است. بخش مهمی از تاریخ مونترال را گذشته ی فرانسوی آن تشکیل می دهد که می توانید نمایش زیبایی از آن را در این شهر ببینید. کلوب های موسیقی، مرکز خرید زیرزمینی، غذاهای فوق العاده با آشپزی های بی نظیر و ... از جمله جاذبه های شهر گردشگری مونترال محسوب می شوند.

بازدید از شهر قدیمی کبک

یکی از قدیمی ترین شهرهای کانادا که در استان کبک قرار دارد، شهر دیدنی کبک (Quebec) می باشد. این شهر 400 ساله آثار تاریخی باارزشی را در خود جای داده است که از آن جمله می توان به تنها قلعه ی باقی مانده در آمریکای شمالی اشاره کرد. علاوه بر آن تماشای معماری دیدنی قرن هفدهم و قدم زدن در خیابان های سنگ فرش شده ی آن نیز یکی از جذاب ترین بخش های این شهر محسوب می شود. طبیعت زیبای کبک، مراکز خرید، کافه ها و رستوران های فوق العاده ی این شهر و ... از دیگر تفریحات و سرگرمی هایی می باشد که در این مکان از آن برخوردار خواهید بود.بازدید

در جاده های کانادا سفر کنید

جاده های کانادا یکی از زیباترین مناظر طبیعی را به نمایش گذاشته اند. شهرها و دهکده های کوچک بسیاری که در طول مسیر وجود دارند، این امکان را به شما می دهند تا یک ماشین شخصی کرایه کرده و در جاده های بی نظیر کانادا به گشت و گذار بپردازید. رانندگی در این جاده ها و تماشای کوه ها و ییلاق های دیدنی اطراف آن یکی از بهترین تفریحات در این کشور محسوب می گردد.

گذراندن تعطیلات در شهر ساحلی کلونا

کلونا (Kelowna) یکی از خوش آب و هواترین شهرهای کشور کاناداست که در جنوب ایالت بریتیش کلمبیا قرار دارد. این شهر تابستانی گرم و زمستانی معتدل داشته و یکی از محبوب ترین مناطق کشور کانادا برای گذراندن تعطیلات در بین اهالی این کشور محسوب می شود. قایقرانی، پیاده روی، دوچرخه سواری، گلف و ... از جمله تفریحاتی است که می توانید در کلونا از آن برخوردار باشید.

بازدید از شهر کوچک چرچیل

چرچیل (Churchill) شهری کوچک و دورافتاده است که در استان مانیتوبا (Manitoba) قرار دارد. این شهر از اکتبر تا نوامبر مرکز تجمع خرس های قطبی جهان بوده و حدود 900 خرس قطبی در این جا به انتظار یخ بستن خلیج می نشینند. علاوه بر خرس های قطبی، می توانید نهنگ های سفید را نیز در این منظقه مشاهده نمایید. چرچیل یکی از بهترین نقاط دنیا برای رصد شفق های قطبی است و علاقه مندان از آگوست تا اواسط ماه آوریل برای تماشای این پدیده به این جا سفر می کنند.

آبشارهای نیاگارا مشهورترین آبشارهای دنیا

آبشارهای نیاگارا (Niagara Falls) یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی است که در مرز میان دو کشور کانادا و آمریکا واقع شده است. این آبشارهای وسیع و باشکوه یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری این قاره محسوب می شود که تماشای آن ها را هرگز نباید از دست دهید.

منطقه ی آتلانتیک کانادا

اگر در تابستان به کشور کانادا سفر می کنید، بازدید از منطقه ی آتلانتیک را از دست ندهید. چشیدن طعم متفاوت غذاهای دریایی، پیاده روی، قایق سواری، استراحت در ساحل و تماشای نهنگ ها از جمله تفریحاتی است که می توانید در این منطقه از آن برخوردار باشید. اهالی آتلانتیک بسیار مهربان و دوست داشتنی بوده و بهترین میزبانان در کانادا به شمار می آیند. یکی از استان های این منطقه، نیوفاندلند (Newfoundland) نام دارد که جزیره ی پرنس ادوارد و نوا اسکوشیا می باشد. این استان یکی از دیدنی ترین نقاط آتلانتیک می باشد که تماشای آن خالی از لطف نیست.

بازدید از منطقه یوکان

استان یوکان (Yukon) یکی از زیباترین و بهترین مقاصد گردشگری کاناداست که در بخش غربی این کشور واقع شده است. این استان طبیعت بسیار زیبایی دارد و حیواناتی چون خرس، الک و گوزن را در خود جای داده است. علی رغم زیبایی های فوق العاده ی این منطقه، گردشگران بیشتر ترجیح می دهند تا از شهرهای بزرگ و جاذبه های آن بازدید نمایند. بنابراین این استان کوچک معمولا بازدید کننده ی کمتری دارد. اگر شما از علاقه مندان به طبیعت هستید، پیشنهاد می کنیم سری به یوکان بزنید. قطعا تماشای زیبایی های یوکان شما را به وجد خواهد آورد و خاطرات خوبی از سفر برایتان خواهد ساخت.

بازدید از کلمبیا آیسفیلد (Columbia Icefields)

باغ راه آیسفیلد (Icefields) یک شاهراه کوهستانی است که دو شهر بنف (Banff) و جاسپر (Jasper) در ایالت آلبرتای کانادا را بهم وصل می کند. بنف یکی از شهرهای توریستی و محبوب کاناداست که در میان رشته کوه راکی واقع شده است. جاسپر نیز نزدیک به مرزهای استان بریتیش کلمبیا قرار داشته و برای اسکی، پیاده روی، تماشای آبشارهای یخ زده و بازدید از ژرف دره ی Maligne ، فوق العاده می باشد. شما می توانید یک ماشین اجاره کرده و از تماشای زیبایی های بی نظیر فاصله ی بین این دو شهر در حین رانندگی لذت ببرید.

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات مفیدی در مورد سفر به کانادا و هزینه های آن را برای شما عزیزان جمع آوری کنیم. همچنین برخی از جاذبه های دیدنی و فوق العاده ی این کشور را معرفی کردیم. امیدواریم این اطلاعات مورد استفاده ی شما قرار گرفته و با توجه به آن ها بتوانید سفر خوبی را برای خود برنامه ریزی نمایید.

1__hamgardi_canada8

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۸۵۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان