//
کدخبر: ۳۲۷۵۱۶ //

کشف عامل انتقال ویروس کرونا

نتایج مطالعه متخصصان موسسه تکنولوژی بمبئی هند نشان می دهد که باد به انتشار سریع‌تر ویروس کرونا کمک می‌کند.

کشف عامل انتقال ویروس کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

نتایج یک مطالعه حاکی از آن است که وقتی شخصی در فضای بیرون سرفه می‌کند، اگر باد در همان جهت سرفه بوزد، ممکن است ذرات ویروس کرونا را سریع‌تر و تا مسافت بیشتری نسبت به شرایط آرام جوّی پخش کند.

متخصصان موسسه تکنولوژی بمبئی هند آزمایشاتی انجام دادند که نشان داد حتی نسیم ملایمی با سرعتی در حدود ۸ کیلومتر در ساعت می‌تواند پخش ذرات ناشی از سرفه را افزایش دهد که در این صورت فاصله اجتماعی را از یک تا دو متر به تقریبا دو تا سه متر، بسته به قدرت سرفه بیشتر می‌کند.

آمیت آگراوال، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: این مطالعه از این جهت اهمیت دارد که به خطر افزایش عفونتی اشاره دارد که "سرفه‌ی هم‌جهت با باد" ایجاد می‌کند.

بر اساس نتایج به دست آمده، توصیه می‌کنیم که در فضای بیرون به‌ خصوص در صورت وزش باد از ماسک استفاده کنید.

با ادامه انتشار سویه دلتا در سراسر ایالات متحده آمریکا، مراکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها توصیه کرده‌اند که حتی افراد واکسینه شده در فضاهای داخلی ماسک بزنند تا از قرار گرفتن در معرض ویروس و انتقال آن جلوگیری شود.

 راهکارهای دیگری مانند سرفه کردن در آرنج یا برگرداندن سر هنگام سرفه هنوز هم در فضاهای بیرون باید رعایت شود تا انتقال ویروس کاهش یابد. با این حال، راهکارها در مورد این که مردم در فضای بیرون دقیقا چه نکاتی را باید رعایت کنند هنوز چندان واضح نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۷۵۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان