//
کدخبر: ۲۸۷۷۹۹ //

فکر قلبِ این آدم‌ها را هم بکنید!

آنقدر بعضی‌هاشان می ترسند که سیستم ایمنی بدنشان را هم ضعیف کرده و خیلی‌هاشان تا مبتلا می‌شوند پیش پیش فاتحه خودشان را می‌خوانند و ترس از کرونا باید باشد اما ترساندن بیش از حد این آدم ها برای آنها خطرناکتر از خود کروناست!

 فکر قلبِ این آدم‌ها را هم بکنید!

«کرونا برای جوانها چندان خطری ندارد و این سالمندان هستند که در معرض خطر این بیماری بوده و مرگ و میر در آنها بالاست»، این جمله را نه فقط جوان ها، بلکه خود سالمندان هم می‌شنود و فکرش را بکنید چند برابر ما از کرونا می ترسند و چند برابر ما وحشت کرونا به جانشان می افتد، پس لطفا وقتی از کرونا می گویید فکر قلب اینها را هم بکنید.

ترس کرونا از یک سو و تنهایی های اجباری که در این روزهای کرونایی نصیبشان شده از سوی دیگر حالا خیلی هاشان را افسرده و غمگین کرده و این روزها باید بیشتر از هر زمان دیگری مراقب حال و احوالشان باشیم.

به گزارش فرتاک نیوز،زهرا سادات مهدیون در گفت و گو با خبرنگار، با اشاره به سختی و ترس دوچندان کرونا برای سالمندان و افراد کهنسال جامعه، گفت: کرونا به عنوان یک بیماری خطرناک در جامعه مطرح شده و به نوعی افراد نسبت به آن دغدغه ونگرانی دارند، اما این میان تولید حجم عظیم اخبار که مدام این جمله را تکرار می کند که کرونا برای سالمندان خطر جدی داشته و با مرگ و میر بالایی همراه است، برای سالمندان ما ترس و نگرانی دوچندان ایجاد کرده است.

وی افزود: هشدار دادن خوب است، اما ترساندن بیش از حد سالمندان می تواند نتیجه معکوس دهد، بطوری که همین ترس و نگرانی ایمنی بدن آنها را کاهش داده و خطر کرونا را برای آنها تا حد زیادی افزایش می دهد.

مهدیون اظهار کرد: بهتر است هر یک از ما به پدران و مادران پیرمان یا پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و هر سالمندی که در کنارمان هست نسبت به کرونا هشدار بدهیم و آموزش های پیشگیری را در اختیار آنها قرار دهیم، اما نباید این هشدار دادن موجب ترساندن آنها شود و بهتر است سالمندان تا حد ممکن از اخبار اینچنینی دور نگه داشته شوند.

وی تاکید کرد: در خصوص کرونا نه باید فاجعه سازی کرد و نه عادی سازی و هشدار عاقلانه همراه با آموزش بهترین روش است.

این روانشناس به انزوای اجباری بسیاری سالمندان در ایام شیوع کرونا هم اشاره کرد وافزود: متاسفانه به دنبال خطر انتقال کرونا در تماس نزدیک با افراد و خطر این بیماری برای سالمندان، بسیاری افراد از ترس به خطر افتاد جان والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ ها و دیگر سالمندان فامیل به آنها نزدیک نمی شود و این افراد در یک تنهایی و انزوای اجباری گیر افتاده اند که به مرور موجب افسردگی آنها می شود.

وی برای پیشگیری از این اتفاق توصیه کرد: افراد هرچند وقت یکبار به مدت کوتاه و با رعایت پروتکل های بهداشتی به والدین پیر خود و سالمندان فامیل سر بزنند.

مهدیون تصریح کرد: از طرفی توصیه می شود با آموزش به سالمندان، با آنها از طریق فضای مجازی هم بصورت مرتب ارتباط تصویری برقرار کرده و عکس و فیلم نوه هایشان برایشان ارسال شود.

وی افزود: در کنار این سالمندان به دلیل لزوم ماندن در خانه بی حوصله می شوند و باید برای غنی سازی اوقات فراغت آنها در منزل چاره اندیشی شود و بهتر است کارهایی که دوست دارند و می شود در خانه انجام داد از جمله گل کاری، دیدن فیلم های جذاب و سرگرم کننده، شنیدن موسیقی هایی که دوست دارند و یا مطالعه کتاب هایی که به آنها علاقه دارند را برای ا«ها فراهم کرد.

مهدیون تصریح کرد: بهتر است در این مدت شیوع کرونا برای سالمندان برنامه های هدفمند در خانه در نظر گرفته شود و بهتر است تفریح و سرگرمی ایجاد شده برای آنها هدفمند باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۷۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان