//
کدخبر: ۲۸۳۸۱۴ //

مراقب باشید؛موج سوم کرونا "خانوادگی" است !

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش بستری‌ها و فوتی‌های کرونا در استان گفت: موج سوم کرونا "خانوادگی" است و افراد باید مراقبت بیشتری در این خصوص داشته باشند.

مراقب باشید؛موج سوم کرونا "خانوادگی" است !

دکتر محمودرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به پیشروی قدرتمند موج سوم کرونا، گفت: متاسفانه این موج خانوادگی است و همین امر تعداد مبتلایان را افزایش داده است.

وی افزود: ویروس کرونا در موج سوم مهاجم‌تر شده و قدرت سرایت ویروس بالاتر رفته و در حال حاضر شاهد ابتلای خانوادگی افراد به این ویروس هستیم، بنابراین افراد باید مراقب باشند که این ویروس را داخل خانواده خود نبرند.

مرادی در ادامه در خصوص آینده این موج گفت: همه چیز به رفتار بهداشتی مردم بستگی دارد و تا زمانی که مردم پروتکل ها را رعایت نکنند، شاهد پیشروی این موج خواهیم بود.

به گزارش فرتاک نیوز،وی با اشاره به افزایش بستری های کرونا در استان گفت: در حال حاضر مجموع بستری های استان به بیش از 650 نفر رسیده که جای نگرانی دارد.

مرادی به افزایش آمار مرگ و میر کرونا در استان هم اشاره کرد وافزود: متاسفانه در مهرماه شاهد سیر افزایشی فوتی ها بودیم و در این ماه روزانه بطور میانگین هفت نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار باید برای تمام مردم استان یک زنگ هشدار جدی باشد و باید بدانند کرونا به هیچ کس رحم نمی کند و تک تک افراد در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه پیش بینی 1400 تخت بستری برای بیماران کرونایی در پاییز و زمستان امسال صورت گرفته، گفت: اگر تا دو هزار تخت هم نیاز باشد تامین می کنیم، اما باید از تخت های بستری سایر بخش‌ها کم کنیم.

وی افزود: مردم باید بدانند امکانات درمانی و بهداشتی محدود است و هرچه بستری های کرونا بالاتر برود، خدمات رسانی مطلوب به آنها دچار اشکال می شود.

مرادی تصریح کرد: تنها راه مقابله با این بیماری پیشگیری است، بنابراین از مردم می خواهیم حتما رعایت پروتکل ها را داشته و از ماسک استفاده کنند و حتما هنگام حضور در سطح جامعه فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۳۸۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان