//
کدخبر: ۲۵۷۸۲۹ //

نتیجه تحقیق روی تأثیر داروها بر کرونا تا یک ماه دیگر مشخص می شود

رئیس کمیته علمی کرونا با بیان اینکه از همان زمان شیوع کرونا، تحقیقات روی تاثیر دارو بر درمان این بیماری آغاز شد، بیان کرد: نتایج این تحقیقات تا یک ماه دیگر مشخص می شود.

نتیجه تحقیق روی تأثیر داروها بر کرونا تا یک ماه دیگر مشخص می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مصطفی قانعی اظهار کرد: تحقیقات روی تاثیر داروهای مختلف بر کرونا از همان آغاز شیوع بیماری توسط محققان کشور شروع شد و اکنون هم در حال بررسی هستند.

وی با بیان اینکه می بایست دو گروه از مبتلایان به کرونا برای تاثیر یک دارو مورد بررسی قرار بگیرند، بیان کرد:  بیماران مبتلا به کرونا در دو گروه درمانی قرار می گیرند که یکی از این گروه ها داروی مورد نظر را با تجویز پزشک دریافت می کند و گروه دیگری دریافت نمی کند. بعد از طی یک مدت زمانی تاثیر دارو روی بیمار مشخص می شود.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی  فناوری در پاسخ به اینکه دلیل اینکه در خصوص محصولات و تجهیزات مرتبط با کرونا اطلاع رسانی می شود اما در خصوص تحقیق و مطالعات علمی روی کرونا چنین اطلاع رسانی هایی نمی شود، بیان کرد: تاثیر این محصولات مشخص شده است یا طی مدت زمانی کوتاه تر مشخص می شود اما تاکنون ندیدیم که نتیجه تحقیقاتی کمتر از ۶ ماه اطلاع رسانی شود.

قانعی با تاکید بر اینکه هیچ تحقیقی یک ماهه مشخص نمی‌شود، خاطر نشان کرد: نهایتا شش ماه زمان می برد که نتیجه یک تحقیق علمی مشخص شود و این زمان در دنیا ثابت شده است؛ اما اکنون در این شرایط می توان گفت شاید سه ماه برای رسیدن به نتیجه تحقیقات زمان لازم باشد؛ از این رو با توجه به زمان آغاز شیوع کرونا در کشور و تحقیقات در این زمینه می توان گفت که تا یک ماه دیگر نتیجه تحقیقات مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون برخی پیشنهادات دارویی رد شده، گفت: برخی از این پیشنهادات که تجربه شخصی بوده رد شده زیرا تأثیری در درمان کرونا نداشته است.

رئیس کمیته علمی مبارزه با کرونا خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ تحقیق در کشور در زمینه کرونا در حال انجام است که سهم بزرگی در مطالعات جهانی خواهد داشت. به غیر از این تعداد ، تحقیقات دیگری زیر نظر دانشگاهها، وزارت بهداشت و بیمارستانها در حال انجام است؛ هر مجری طرح نتیجه تحقیق را بعد از تایید وزارت بهداشت می تواند اجرایی کند.

به گفته رئیس کمیته علمی کرونا شتاب علمی در زمینه کووید ۱۹ در کشور بالاست و می توانیم بگوییم که ما تا ۶ ماه دیگر در این زمینه حرف‌هایی برای گفتن داریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۷۸۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان