//
کدخبر: ۲۴۲۵۴۲ //

آشنایی با روش نوین کاهش دردهای ناشی از "آرتروز"

یک فلوشیپ کنترل و درمان درد با بیان اینکه ارتوکین‌تراپی، درمانی برای آرتروز محسوب می‌شود، گفت: این روش در ۸۵ درصد موارد، علائم درد بیمار را بهبود می‌بخشد، هیچ عارضه‌ای ندارد و دارو از بدن خود بیمار تامین می‌شود.

آشنایی با روش نوین کاهش دردهای ناشی از "آرتروز"
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر حسن محمدی، فلوشیپ کنترل و درمان درد  اظهار کرد: ارتوکین‌تراپی روشی برای درمان آرتروز و‌کاهش درد ناشی از آن محسوب می‌شود و این راهکار به صورتی است که مقداری از خون بیمار گرفته و به مدت 9 ساعت در انکوباتور قرار داده می‌شود تا فاکتور رشد آن جدا شود و در نهایت، سرم گرفته‌شده از خون خود بیمار، استفاده می‌شود.

وی افزود: این سرم حاوی پروتئین‌های فعال به نام آنتاگونیست‌های گیرنده اینترلوکین1 (IL-1Ra) است که باعث کاهش درد و کاهش التهاب در بافت‌های آسیب دیده می‌شود.

محمدی با بیان اینکه زمانی که زانو دچار التهاب شود فرد مبتلا به آرتروز زانو خواهد شد، تصریح کرد: زمانی که بتوانیم عوامل ایجادکننده التهاب را از بین ببریم می‌توانیم به کاهش درد بیمار و درمان آن کمک کنیم.

این فلوشیپ کنترل و درمان درد با بیان اینکه عوامل ایجاد کننده التهاب مواردی مانند IL1 است، خاطرنشان کرد: ارتوکین تراپی در 85 درصد موارد، علائم درد به بیمار را بهبود می‌بخشد، هیچ عارضه‌ای ندارد و در واقع این دارو از بدن بیمار تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه بیماری آرتروز چهار مرحله دارد، ادامه داد: استفاده از روش ارتوکین تراپی در مرحله دوم و سوم بیماری، بسیار اثربخش خواهد بود و زمانی که با انجام عکس رادیوگرافی ساده از زانوی فرد، پزشک متوجه ابتلای بیمار به آرتروز شود می‌توان از روش ارتوکین تراپی برای کمک به بیمار استفاده کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۵۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان