//
کدخبر: ۲۵۳۵۷۲ //

غربال‌گری بیش از ۲۰ میلیون نفر در طرح پایش مسافران نوروزی هلال احمر

سرپرست جمعیت هلال‌احمر از غربالگری ۲۰ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۸۶ نفر در اجرا و برگزاری طرح ملی پایش وغربالگری کووید۱۹ در مبادی ورودی و خروجی استان‌های کشور خبر داد و گفت: این شمار غربالگری از ۲۷ اسفند ۹۸ تا ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه روز ۱۲ فروردین ۹۹ انجام شده است.

غربال‌گری بیش از ۲۰ میلیون نفر در طرح پایش مسافران نوروزی هلال احمر
به گزارش فرتاک نیوز،

کریم همتی با اعلام این آمار افزود: جمعیت هلال احمر در اجرا و برگزاری این طرح ملی با بهره گیری از توان عملیاتی ۸۴ هزار و ۳۴۴ نفر روز نیروی امدادی و بکار گیری ۹ هزار و ۷۸۰ خودروی عملیاتی و تجهیزات کامل در کنار پلیس، دانشگاه علوم پزشکی و راهداری مشغول خدمات رسانی و انجام وظایف محوله حسب دستورات رئیس جمهور و وزیر بهداشت در پایگاه های بازرسی سلامت، غربالگری و تب سنجی در مبادی ورودی و خروجی استان های کشور بوده است.

وی ادامه داد: در مدت یادشده و در اجرای این طرح ملی از سوی جمعیت هلال احمر سرنشینان هفت میلیون و ۲۱۸ هزار و ۹۷۹ خودرو در مبادی ورودی و خروجی استان های کشور از سوی نیروهای هلال احمر غربالگری شده اند که ۱۴ هزار و ۱۳۱ نفر از افرادی که دارای علائم تب و علائم‌ مشکوک به کرونا بودند به مراکز درمانی و بیمارستانی ارجاع داده شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر اضافه کرد: با توجه به ابلاغ رییس ستاد ملی کرونا مسئولیت مدیریت و نظارت بر اکیپ های غربالگری کووید ۱۹ در مبادی ورودی و خروجی های شهرها به هلال احمر واگذار شده است.

جمعیت هلال احمر مجموعه ای از حوزه سلامت کشور است و با توجه به اینکه یک NGO بین المللی نیز می باشد وظایف سنگینی را بر عهده دارد که خوشبختانه این وظایف در زمان حاضر نمود بیشتری پیدا کرده است.

این جمعیت ملی وابسته به نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، احترام به انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

به گزارش فرتاک نیوز، فاصله گذاری اجتماعی طرحی است که با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور اجرایی شد.

تاکنون ۴۱ هزار و ۴۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند، ۲۷۵۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۳۹۱۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۳۵۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان