//
کدخبر: ۳۵۴۰۸۹ //
نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی:

جهش تولید نیازمند تثبیت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است/تمرکز بر پروژه‌های بزرگ در سفر ریاست‌جمهوری مدنظر قرار گیرد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در بازدید از برج علم و فناوری گفت: جهش تولید نیازمند تثبیت و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است

جهش تولید نیازمند تثبیت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است/تمرکز بر پروژه‌های بزرگ در سفر ریاست‌جمهوری مدنظر قرار گیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمد رشیدی طی بازدیدی که امروز (۱۲خرداد ماه) از برج علم وفناوری و مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی داشت اظهار کرد: تا ظرفیت دانش‌بنیان‌ها تثبیت و حمایت نشود به جهش تولید در همه عرصه‌ها نخواهیم رسید

 نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی  افزود: از ابتدای آغاز به کار مجلس شورای اسلامی بحث حمایت از تولید دانش‌بنیان مطرح بوده و از سال قبل نیز قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب و ابلاغ گردید که این قانون امروز زیرساخت مهمی برای جهش تولید است.

  رشیدی گفت: در زمینه توجه به شرکت‌های دانش بنیان زیر ساخت‌های قانونی خوبی آماده شده است که امیدواریم با اجرای دقیق و به موقع این زیرساخت‌ها بتوانیم به شرکت‌های دانش بنیان کمک کنیم تا جهش تولید حقیقی که مد‌نظر فعالین این بخش است به صورت کامل تحقق یابد.

photo_2022-06-02_14-44-55

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه حمایت‌های تسهیلاتی، معافیت‌های مالیاتی‌و حفظ حقوق معنوی شرکت‌های دانش‌بنیان،همچنین اجرای سیاست‌های تشویقی، علمی و دانشگاهی را از جمله حمایت‌های قانونی از شرکت‌های دانش بنیان دانست و افزود: حمایت از دانش‌بنیان‌ها زمینه‌ساز جهش تولید خواهد بود.

 رشیدی تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان در زمینه ایجاد اشتغال نیز دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند که تا‌کنون به دلیل کمبود ساختار قانونی و عدم باور به جوانان، همچنین واردات تولیدات خارجی از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده نشده است که اجرای این قانون به عنوان زیر ساخت قوی و موثر می‌تواند توفیق خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت تشویق و حمایت از آنها باشد.

 وی خاطر نشان کرد: نکته اصلی در جهش تولید دانش‌بنیان توجه به تکنولوژی و فناوریست که زمینه ‌ای برای تولید در حد وسیع خواهد بود و امروز در کشور به آن نیازمندیم.

 این مسئول در گوشه دیگری از سخنانش افزود: پارک‌های علم و فناوری در کشور طی سالهای گذشته در جهت شناسایی شرکت‌های دانش‌ بنیان گام‌های خوبی برداشته‌اند و بودجه صرف شده در این پارک‌ها هدر نرفته است که توجه به این حوزه می‌تواند زمینه ساز جهش تولید دانش بنیان به صورت جدی باشد.
 

photo_2022-06-02_14-44-57

دکتر رشیدی افزود: معاونت علمی و فناوری با توجه آمار و اطلاعات و ارتباطات گسترده با پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان جز موثرترین عوامل در دولت برای پیشبرد سیاست جهش تولید است.

 وی پارک علم و فناوری کرمانشاه را یکی از ظرفیت‌های خوب در کشور برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دانست و گفت: فضای خوبی که در این پارک در جهت شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده که قابل تقدیر است.

نماینده مردم کرمانشاه در بازدید از پارک علم و فناوری کرمانشاه حمایت‌های جدی برای دریافت تسهیلات و تسهیلات مکمل و جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولات خارجی که باعث رکود و توقف بازار تولید دانش‌بنیان‌ها است را، از جمله مشکلات شرکت‌های دانش بنیان‌ در پارک علم و فناوری کرمانشاه عنوان کرد و گفت: حمایت وزارت علوم   و معاونت فناوری از دانشگاه‌ها که ارتباط خوبی با پارک دارند می‌تواند زنجیره اتصال آنها را محکم‌تر نماید.

photo_2022-06-02_14-44-59

 عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به سفر ریاست جمهوری به کرمانشاه در آینده نزدیک نیز گفت: در  این سفر باید کارهای بزرگی را مطالبه نماییم  واگر به پروژه‌های خرد توجه کنیم قطعا موفق نخواهیم بود.

وی جذب اعتبارات برای زیر ساخت آزاد‌راه تهران به خسروی، جذب اعتبار راه‌آهن کرمانشاه به خسروی، تکمیل سامانه گرمسیری و شروع سامانه سردسیری، تخصیص بودجه برای احداث سد‌بیستون ، تکمیل تصفیه خانه آب و فاضلاب شهر کرمانشاه، ساماندهی آبشوران و ساماندهی رودخانه قره‌سو را از جمله مطالبات اصلی دانست که در سفر ریاست جمهوری به استان کرمانشاه باید مد‌نظر قرار گیرد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۴۰۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان