//
کدخبر: ۲۱۸۳۹۴ //
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه :

انعقاد تفاهم نامه همکاری رای کار / به زودی پرداخت مرحله چهارم مالباختگان گلیم و گبه

تفاهم نامه همکاری رای کار و اشتغال زندانیان به جای برخی از مجازات ها با همکاری جهاد کشاورزی، سازمان زندان ها و سازمان بهزیستی در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزار شد برگزار شد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری رای کار / به زودی پرداخت مرحله چهارم مالباختگان گلیم و گبه
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدحسین صادقی دادستان کرمانشاه گفت:در برخی از موارد به جای مجازات زندان می توان از سایر جایگزین های حبس استفاده کردکه رویکرد مناسب تری دارد.

دکتر صادقی افزود: رای کار رویکرد مهارت افزایی دارد  و زمینه را برای جذب و استخدام  بعداز آزادی برای زندانیان مهیا می کند.

photo_۲۰۱۹-۱۰-۰۷_۱۶-۰۰-۳۰

مدعی العموم کرمانشاه بیان داشت:همه اشکال مجازات محدود به زندان نمی شود ولی کسی که جرم بر او وارد شده با نگرش سنتی تنها با فرستادن مجرم به زندان خیالش راحت میشود که امروزه با توجه به شرایط جایگزین حبس میتوان از آثار محدود کننده افراد و خانواده های آنها در اجتماع کاست و در این میان باید فرهنگ سازی انجام گیرد که فرهنگ عمومی زندان خواهی و حبس خواهی تعدیل گردد که انواع مجازات محدود به حبس نخواهد شد.

وی از ظرفیت ۱۷۰ نفری در زمینه رای کار خبر داد و اظهار داشت:از این تعداد ۹۱نفر در حال کار هستند و بعد از مراسم اربعین با تدابیر صورت گرفته با نهادهای دولتی این افراد به کار در ادارات دولتی خواهند پرداخت و اداره امور زندانها همه این افراد را تحت پوشش بیمه ای قرار خواهد داد.

مدعی العموم کرمانشاه بیان داشت:این کار با حمایت اداره زندانها دورنمای اثر بخشی خواهد داشت و در صورت ایجاد بستر مناسب، بازگشت به زندان این افراد به ۳۰درصد خواهد رسید.

دکتر صادقی در ادامه از پرداخت مرحله چهارم مالباختگان گلیم و گبه خبر داد و افزود : تاکنون  ۹۶۰۰ نفر از مالباختگان از دور خارج شده اند و   کتعداد ۲۶۰۰ نفر مالباخته باقیمانده است که  به زودی ۲۲۰۰ نفر دیگر هم از دور خارج می شوند.

photo_۲۰۱۹-۱۰-۰۷_۱۶-۰۰-۴۱

وی با اشاره به فرد دیگری که در شرق استان متهم به کلاهبرداری شده است گفت: این فرد بیش از دوسال دراین زمینه فعالیت داشته و اقداماتش ابتدا از گروه خانوادگی شروع شده و نهایتا به این نقطه رسیده که ۵۰۰میلیارد تومان سرمایه جذب  و حدود ۳۰۰مالباخته در این زمینه شناسایی شده اند و تمام پرداخت ها به عنوان سود به سرمایه گذاران از اصل سرمایه بوده نه از محل سود دهی.

دادستان  کرمانشاه با اشاره به نزدیک شدن ایام  اربعین سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: از مسیر شرق استان تا قصرشیرین، دادسرا آمادگی لازم را برای ارائه خدمات ویژه قضایی به زائرین  دارد و در نقطه صفر مرزی هم مرکز قضایی با حضور دادیار فعال است.

photo_۲۰۱۹-۱۰-۰۷_۱۶-۰۱-۱۴

دکتر صادقی گفت: داشتن گذرنامه راه عبور و خارج شدن زائرین از کشور است و از خروج افراد بدون گذرنامه ممانعت میشود.

وی همچنین افزود:تا پایان ایام اربعین از تجمع معتادین متجاهر و افرادی که ممکن است آزاری به مردم برسانند جلوگیری خواهد شد.

مدعی العموم کرمانشاه همچنین از نظارت بر پارکینگ های مرزی و مراقبت از وسایط نقلیه خبر داد.

این مسئول در مورد تپه چغا گاوانه  نیز اظهار داشت: دغدغه هایی در این زمینه از سوی میراث فرهنگی و برخی افراد در فضای مجازی اعلام شده که با جمع بندی هایی که با دستگاه مجری طرح و افراد دغدغه مند انجام می گیرد این مسئله پیگیری خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۸۳۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان