//
کدخبر: ۱۶۱۵۳۸ //
مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه :

توسعه پایدار در گرو هوای پاک است / ریز گردها موجب مهاجرت خیلی ها شده است

نشست خبری مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان با اصحاب رسانه به مناسبت 29 دی ماه به مناسبت روز هوای پاک در سالن جلسات این اداره برگزار گردید.

توسعه پایدار در گرو هوای پاک است / ریز گردها موجب مهاجرت خیلی ها شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیر کل حفاظت محیط زیست  فریدون یاوری گفت: طی 10 سال گذشته تاکنون در اثر وجود ریزگردها تعداد زیادی از افراد به ناچار از منطقه زندگی خود کوچ کرده اند.

وی در این راستا گفت: در ورودی و خروجی استان، نمایشگرهایی جهت بررسی وضعیت ریز گردها داریم و در مناطق قصرشیرین، سرپل ذهاب، کنگاور و پاوه هم این کارها صورت گرفته است.

یاوری گفت: توسعه پایدار در گرو هوای پاک است.

یاوری اشاره کرد: سایت بازیافت زباله اسلام آباد غرب تا 15 اردیبهشت سال آینده به بهره برداری میرسد.این طرح بودجه ای بالغ بر 9 میلیارد و800 میلیون اعتبار دارد که تاکنون حدود2 میلیارد تومان از فاز یک این طرح تخصیص یافته است و انجام شده است.

فریدون یاوری اظهار داشت: 23 بیمارستان در سطح استان کرمانشاه داریم که عمل تفکیک پسماندهای عفونی بی خطر شده است که از طریق شرکت های جمع آوری زباله جمع آوری و دفن می شوند.

وی اشاره داشت: 35% فاضلاب شهر کرمانشاه مدیریت می شود

یاوری افزود: حفظ بعضی از گونه های جانوری که منحصر به فرد بوده و در دنیا فقط در استان کرمانشاه وجود دارد.و خوشبختانه هنوز به مرز بحران نرسیده ایم که بخواهیم نسل آنها را از طریق مصنوعی و آزمایشگاهی حفظ و تکثیر کنیم به عنوان مثال :سمندر زرد و سمندر سفید .

وی ادامه داد: سال گذشته موفق شدیم در منطقه بوزین مرخیل پاوه از توابع باینگان از پلنگ عکس و فیلم تهیه کنیم و گونه شوکا یک گونه نادر است که برای اولین بار بود که توسط محیط بانان عکس گرفته شد و همه فکر میکردند که این گونه منقرض شده است.

وی افزود: جمعیت آهو در منطقه قراویز در کشور نمونه است .

یاوری اظهار داشت: در حوزه پساب خانگی اکثر شهرستان های استان مجهز به سیستم فاضلاب شده اند که بیشتر از 92 الی 93 درصد استان به این سیستم مجهز گردیده و در صورت تحقق این امر صاحب رکورد در کشور می شویم.

یاوری گفت: کل پرسنل حفاظت محیط زیست اعم از رسمی،قراردادی و.... در حدود 180 نفر هستند  و 60 نفر محیط بان داریم و بایستی از 24 هزار کیلومتر مساحت استان حفاظت کنیم که با این تعداد پرسنل اندک این امر غیرممکن است.

یاوری ادامه داد: به جای 60 نفر محیط بان 2 میلیون نفر از جمعیت استان می توانند هر کدام یک محیط بان باشند.

یاوری در خصوص حفاظت از محیط زیست افزود: نباید به چند برنامه برای روز هوای پاک اکتفا داشت بایستی این برنامه ها به صورت مدوام ودر365 روز سال باشد واجرا گردد

یاوری درانتهای سخنان خود افزود: رسانه ها می توانند در این امر درکنار ماباشند و اطلاع رسانی داشته باشند و آمادگی همکاری لازم را با رسانه ها داریم و تصمیم داریم هر 3 ماه یکبار یک نشست خبری با رسانه ها برگزار کنیم در راستای پیشبرد اداره کل محیط زیست.

خبرنگار : فاطمه زردویی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۱۵۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان