//
کدخبر: ۱۵۹۲۰۹ //
یاوری در برنامه صدای شهر شبکه زاگرس

پاسخ گویی مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه در برنامه زنده تلویزیونی

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه فریدون یاوری با حضور در برنامه زنده تلویزیونی صدای شهر، شبکه زاگرس پیرامون مسائل زیست محیطی مطالبی را بیان نمود.

پاسخ گویی مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه در برنامه زنده تلویزیونی
به گزارش فرتاک نیوز،

وی افزود: در سطح استان 7 شهر مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب شهری هستند و سیستم تصفیه فاضلاب شهرستان های روانسر،هرسین و پاوه با تقریبا 90 درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره برداری و اضافه شدن به سیستم فاضلاب شهری استان هستند و امیدواریم تا پایان سال این مهم صورت گیرد.

فریدون یاوری گفت:افتتاح این سیستم ،تصفیه خانه ها می تواند در زمینه حفاظت از محیط زیست، صرفه جویی در مصرف آب در صنعت و کشاورزی کمک شایانی نماید.

فریدون یاوری در خصوص ایستگاه های سنجش آلودگی در استان گفت: ما 9 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح استان کرمانشاه داریم که 4 ایستگاه آن در شهر کرمانشاه و 5 ایستگاه آن در شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب، اسلام آباد غرب، کنگاور و پاوه بصورت آنلاین و لحظه ای کیفیت هوا را اندازه گیری می کنند.

یاوری در خصوص تالاب هشیلان تصریح کرد: تالاب هشیلان یک موقعیت  و فرصت استثنایی برای استان کرمانشاه از بعد آموزشی ،گردشگری و .... می باشد.

وی افزود: به دنبال این موضوع هستیم که تالاب هشیلان در زمره کنوانسیون بین المللی تالاب ها قرار گیرد.این امر منوط به گونه ها، مساحت، ارزش های تالاب و مشخص بودن و حفظ حریم تالاب و .... می باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گفت: وسعت مناطق تحت حفاظت استان حدود 161 هزار هکتار  که تقریبا 7/6% عرصه های استان از 24 هزار کیلومتر مربع می باشد.

وی افزود: در صددیم که با افزودن سایر مناطق بکر مانند: منطقه امروله و دالاخانی در سنقر کلیایی  وزله زرد در گیلانغرب به مناطق تحت حفاظت این میزان را به 10 درصد افزایش دهیم.

یاوری اظهار داشت: با توجه به تعویض اختیاری که در زمینه صدور مجوزها به استان ها شده است. امسال ما فقط تعداد محدودی پروانه شکار پرنده به قید قرعه برای آن دسته از شکارچیانی که تاکنون تخلف زیست محیطی نداشته اند مجوز صادر کرده ایم.

وی در ادامه افزود:حراست و حفاظت از انفال خدادادی وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست است.محیط بانان خدوم  سازمان حفاظت محیط زیست بصورت شبانه روز در حال پایش وکنترل مناطق تحت مدیریت حفاظت شده استان هستند و در صورت بروز هرگونه تخلف از سوی متخلفین شکار و صید با آنان مطابق با ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد خواهند کرد

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۹۲۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان