//
کدخبر: ۷۴۸۸۴ //

پرداخت‌ مطالبات برخی مراکز درمانی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به‌روز شده است

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از به روز شدن پرداخت مطالبات مراکز درمانی سرپایی در مناطق زلزله زده خبر داد.

پرداخت‌ مطالبات برخی مراکز درمانی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به‌روز شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

کیومرث مظفری با بیان این‌که یک میلیون و 160هزار کرمانشاهی تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: از این تعداد 370 هزار نفر که عموما از اقشار محروم جامعه هستند تحت پوشش بیمه سلامت همگانی هستند.

 

وی افزود: این افراد هیچ حق بیمه‌ای بابت دفترچه بیمه سلامت همگانی پرداخت نکرده و مانند سایر بیمه‌شدگان از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند.

 

مظفری تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت از جمله داروخانه، رادیولوژی، بیمارستان و مطب پزشک را 1050 مرکز عنوان کرد و افزود: بیمه شده با دفترچه بیمه سلامت می‌تواند از خدمات درمانی سرپایی در این مراکز بهره مند شود.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر 32 دفتر پیشخوان خدمات دولت برای صدور دفترچه بیمه شدگان استان طرف قرارداد هستند و با مراجعه به این دفاتر کمتر از نیم ساعت دفترچه صادر شده و تحویل می‌شود.

 

مظفری خاطرنشان کرد: در کنار بیمه شدگان، بیمه سلامت به 1700 بیمار خاص شامل بیماران مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، کلیوی و MS خدمات ارائه کرده و دفترچه این بیماران رایگان است.

 

وی افزود: خدمات درمانی برای این بیماران با بیمه سلامت تا بیش از 95 درصد بصورت رایگان انجام می‌شود و بطور میانگین ماهانه دو میلیارد تومان هزینه درمان این بیماران می‌شود.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه به بودجه بیمه سلامت در لایحه بودجه امسال دولت اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در کمیسیون تلفیق به بودجه بیمه سلامت افزوده شد و رقم 7500 میلیارد تومان را برای بیمه سلامت لحاظ کردند که با این میزان اعتبار می‌توان خدماتی شایسته به بیمه‌شدگان ارائه دهیم.

 

مظفری تصریح کرد: تقاضای ما از نمایندگان این است که در صحن علنی مجلس از بودجه بیمه سلامت حمایت کنند و این میزان بودجه را به تصویب برسانند.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان این‌که دفترچه جدید بیمه سلامت صادر نمی‌شود، گفت: دفترچه‌های صادر شده قابل تمدید هستند، اما برای کسی دفترچه جدید صادر نمی‌شود و افرادی که بیمه نیستند از این پس تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار می‌گیرند که باید ماهانه 20 هزار تومان حق بیمه پرداخت کنند.

 

مظفری افزود: در حال حاضر سالانه حدود 300 هزار دفترچه بیمه سلامت تعویض شده و دفترچه نو صادر می‌شود.

 

وی با اشاره به اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت گفت: این دفترچه‌ها اعتبار دارند و هر 1050 مرکز درمانی طرف قرارداد موظف به پذیرش این دفترچه‌ها هستند و باید خدمات سرپایی را با استفاده از دفترچه بیمه به بیمه شدگان ارائه کنند.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از صرف هزینه 220 میلیارد تومانی برای بیمه شدگان در نیمه ابتدای امسال خبر داد.

 

مظفری در ادامه رقم بدهی بیمه سلامت به مراکز درمانی استان را تا مهرماه 50 تا 60 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: خوشبختانه به طور ویژه مطالبات مراکز درمانی در مناطق زلزله تا پایان آذرماه پرداخت شده و در حال حاضر پرداخت‌ها در این مناطق به روز شده است.

 

وی افزود: مطالبات بیمارستان‌ها در مناطق زلزله‌زده نیز تا مردادماه، داروخانه سایر شهرستان‌ها تا مهرماه، مراکز سرپایی بخش خصوصی سایر شهرستان‌های استان تا مردادماه، بیمارستان‌های دانشگاهی مرکز استان و سایر شهرستان‌ها تا خردادماه و بیمارستان‌های غیردانشگاهی و خصوصی تا تیرماه پرداخت شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۴۸۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان