//
کدخبر: ۹۶۸۹۶ //

شغل می‌خواهیم؛درخواست دختران فوتسالیست از ابتکار

بانوان فوتسالیت امروز و در میهمانی معاون رئیس جمهور همگی یک درخواست داشتند و آنها هم شغل بود.

 شغل می‌خواهیم؛درخواست دختران فوتسالیست از ابتکار
به گزارش فرتاک نیوز،

 دختران فوتسالیست ایرانی موفق شدند در دومین دوره رقابت های قهرمانی زنان آسیا به مقام قهرمانی دست یابند و قهرمانی در سال 2015 را تکرار کنند؛ این قهرمانی با توجه به محدودیت هایی که در فوتبال بانوان وجود دارد، بسیار ارزشمند بود و موجی از شادمانی کشور را فرا گرفت.

روز گذشته تیم ملی فوتسال زنان ایران میهمان معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بود و جلسه ای دوستانه میان آنها برگزار شد.

معصومه ابتکار صحبت هایش در خصوص محدودیت های ورزش بانوان و البته دستاوردهای آنها به رغم تمام مشکلات موجود بود و در ادامه ابراز امیدواری کرد که در آینده امکان پخش مسابقات ورزشی بانوان فراهم شود.

در سوی دیگر این ملاقات دختران فوتسالیست قرار داشتند که پس از سخنرانی ابتکار نوبت به آنها رسید ولی در کمال تعجب درخواست تمام این دختران یکی بود و آن هم داشتن شغل در دستگاه های وابسته به وزارت ورزش و جوانان.

 در همین خصوص پس از پایان جلسه طاهره طاهریان، مشاور معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در امور ورزش زنان و دختران به خبرنگار ایرنا گفت: در هیات دولت یک مصوبه برای استخدام قهرمانان ورزشی وجود دارد. معمولا دستگاه های مختلف این کار را انجام می دهند و هیچ محدودیتی برای زنان قهرمان وجود ندارد. مصوبه هیات دولت برای زنان و مردان قهرمان لازم الاجراست و به طور قطع مردان از این شرایط بهره بیشتری می برند. اکنون یک بازنگری و اصلاحیه در این زمینه در حال انجام است تا حق زنان در این موضوع لحاظ شود تا برای استخدام این بانوان کم لطفی و کم توجهی نشود.

لیلا صوفی زاده، نائب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال نیز در این مورد گفت: این دختران قهرمان نشان دادند که حجاب اسلامی مانعی برای آنها نیست و همیشه حرف اول را می زنند و انتظار داریم با توجه به اینکه بازیکنان قهرمانی هایی را رقم می زنند و در این مسیر انواع آسیب های جسمی و حتی دوری از خانواده را تحمل می کنند به مهمترین خواسته آنها یعنی «اشتغال» جواب داده شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین انتظار داریم طرحی از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ارائه و تصویب شود که دورانی که ملی پوشان فعالیت دارند نیز جزو سنوات خدمتی آنها محسوب شود.

صوفی زاده درباره پخش مستقیم مسابقات بانوان در صدا و سیما نیز گفت: پخش مستقیم مسابقات برای ترویج فرهنگ زن مسلمان بهترین بستر است و تلاش هایی در این زمینه شده و اگر این موضوع محقق شود مهمترین هدف است چرا که دولت دوازدهم نیز تلاش هایی برای این موضوع انجام داده است.

جلسه دختران فوتسالیست تیم ملی روز گذشته برگزار شد و حالا باید ببینیم در آینده کدامیک از این وعده ها به واقعیت تبدیل می شوند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش سه
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۶۸۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان