//
کدخبر: ۹۶۰۵۴ //
آنالیز| بررسی عملکرد علی قلی‌زاده در پُست جدید

مهم ترین سورپرایز کی روش در جام جهانی

بازی مقابل ازبکستان نشان داد کی‌روش دوباره قصد دارد یک دفاع چپ جدید برای تیمش بسازد.

مهم ترین سورپرایز کی روش در جام جهانی
به گزارش فرتاک نیوز،

وینگر راست سایپا در دفاع چپ. اتفاقی که در نگاه اول بسیار هیجان‌انگیز و جالب است اما در مورد موفق بودن یا نبودن آن فعلا نمی‌توان نظری داد. پست دفاع چپ سال‌هاست یکی از معضلات تیم‌های لیگ برتر ایران و به تبع آن تیم ملی بوده است. این مشکل از زمان حضور کی‌روش کمتر از همیشه شده و سرمربی پرتغالی یا بازیکنان خوبی برای این پست پیدا کرده و یا با تغییر پست بازیکنان خوبی ساخته که شاخص‌ترین نمونه آن مهرداد پولادی است. حالا علی قلی‌زاده گزینه جدید کی‌روش محسوب می‌شود.

در فوتبال ایران همیشه یک قانون وجود داشته که بازیکن چپ‌پا اولین گزینه برای حضور در دفاع چپ بوده است. قلی‌زاده اما علاوه بر این فاکتور اولیه فاکتورهای دیگری هم دارد که احتمال موفقیت او در این پست را بیشتر می‌کند. پا به توپ‌ بودن و قدرت دریبل او در سایپا باعث شد با میانگین ۲،۸ دریبل در هر مسابقه، دریبل‌زن‌ترین بازیکن تیمش باشد. مقابل ازبکستان هم قلی‌زاده دو دریبل موفق زد. اگرچه لو دادن توپ در این پست، ریسک بسیار بالاتری را به تیم تحمیل می‌کند.

قدرت ارسال توپ و موقعیت سازی قلی‌زاده دیگر خصوصیتی است که او را برای حضور در پست جدید کاندیدا می‌کند. قلی‌زاده در بازی مقابل ازبکستان سه پاس کلیدی ارسال کرد و بیش از تمام بازیکنان حاضر در زمین، همبازیانش را در موقعیت گل قرار داد. قلی‌زاده در ۵نبرد با بازیکنان حریف شرکت کرد، سه بار برنده شد و دوبار بازنده که نشان از درگیری او در پست جدیدش دارد. قلی‌زاده علاوه بر توانایی‌های تکنیکی با ۵ قطع پاس از بازیکنان حریف نشان داد که انتخاب جدید کی‌روش بیهوده نبوده است. او در این زمینه هم بین همبازیانش رکورددار بود. قلی‌زاده حتی در یک صحنه، جور عابدزاده را هم کشید و با دفع کردن توپ از روی خط دروازه مهم ترین عملکرد دفاعی‌اش در اولین تجربه‌اش را به نمایش گذاشت.

طبق آمار متریکا، ۲ دریبل برنده و ۵ بار قطع پاس حریف مجموعه‌ای از عملکرد قلی‌زاده مدافع بود که در نهایت کی‌روش را مجاب کرد تا نامش را در لیست ۲۴نفره قرار داده و روی او حساب کند. بازیکنی که اگرچه قضاوت در مورد او و وظایف جدیدش خیلی زود است اما در اولین بازی‌اش نشان داد که شاید بتواند در آینده مدافع چپ مطمئنی برای تیم ملی باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۶۰۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان