//
کدخبر: ۹۵۱۸۲ //

خط آتش کی روش با لژیونر‌ها

کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، در لیست نهایی خود برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، از بازیکنانی در خط حمله و هافبک دعوت کرده است که تجربه بین المللی آنان بر بازی‌های داخلی چربش بیشتری دارد.

 خط آتش کی روش با لژیونر‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

بررسی لیست هافبک‌های دعوت شده به تیم ملی فوتبال کشورمان حکایت از آن دارد که ۷۰ درصد بازیکنان دعوت شده برای این پست از فوتبالیست‌های شاغل در لیگ‌ها خارجی هستند.

«احسان حاج صفی» بازیکن تیم فوتبال «المپیاکوس» یونان یکی از هافبک‌هایی است که از سوی کی روش برای حضور در روسیه انتخاب شده است. این بازیکن که در دوره گذشته جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نیز در ترکیب تیم ملی بود، ۸۹ بازی ملی و شش گل در کارنامه دارد.

در پست هافبک همچنین «سعید عزت اللهی» بازیکن تیم «روستوف» که به صورت قرضی به تیم «آمکار پرم» رفته بود، با ۲۳ بازی ملی و یک گل زده از مهره‌های مورد علاقه سرمربی پرتغالی تیم ملی محسوب می‌شود. کی روش برای تقویت خط میانی تیم ملی «مسعود شجاعی» بازیکن آ. ا.. ک. آتن یونان را نیز به تیم ملی فراخوانده است. شجاعی در صورت قرار گرفتن در لیست اصلی به تنها بازیکن ایرانی تبدیل خواهد شد که در سه جام جهانی حاضر بوده است. او ۸۲ بازی ملی و هشت گل زده در کارنامه دارد.

کی روش در ادامه اعتماد به بازیکنان شاغل در لیگ خارجی نام «سامان قدوس» را در فهرست تیم ملی گنجانده است. این بازیکن که هم اکنون در تیم «اوسترشوندس» سوئد توپ می‌زند، در کوتاه مدت به خوبی توانسته اعتماد کی روش را جذب کرد. او تا کنون چهار بازی ملی برای ایران انجام داده که حاصل آن یک گل است.

اما در میان هافبک‌های شاغل در لیگ برتر سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان اعتماد ویژه‌ای به «امید ابراهیمی» بازیکن تیم استقلال تهران دارد. ابراهیمی با ۲۵ بازی ملی و چند دوره حضور در جام باشگاه‌های آسیا از باتجربه‌های میانه زمین تیم ملی به شمار می‌رود.

دیگر هافبک شاغل در لیگ ایران که توانست به لیست نهایی کی روش راه پیدا کند، «مهدی ترابی» بازیکن سایپا است که توانست با بازی‌های خوب در این تیم، کی روش را مجاب کند تا نام وی را در فهرست نهایی بگنجاند. ترابی پیش از این ۱۳ بازی ملی و چهار گل زده را در کارنامه داشت.

اما نکته بارز لیست نهایی تیم ملی فوتبال ایران، بازیکنان دعوت شده به خط حمله است که سرمربی پرتغالی تیم ملی از میان مهاجمان شاغل در لیگ برتر تنها «وحید امیری» بازیکن تیم پرسپولیس تهران را در فهرست خود گنجانده است. این بازیکن یکی از ستاره‌های مورد علاقه کی روش در چهار سال گذشته بود که ۳۳ بازی ملی و یک گل زده در کارنامه دارد.

اما یکی از شگفتی‌ها لیست نهایی تیم ملی حضور اشکان دژاگه است که کی روش دوست دارد تحت هر شرایطی او در کنار تیم ملی باشد. وی که هم اکنون در تیم فوتبال «ناتینگهام فارست» انگلیس عضو است، در شش سال گذشته ۴۴ بازی ملی برای ایران انجام داد و هشت گل به ثمر رسانده است.

یکی از مهمترین بازیکنان این پست «علیرضا جهانبخش» بازیکن تیم فوتبال «آلکمار هلند» است که در پایان لیگ این کشور توانست با ۲۱ گل عنوان آقای گلی را از آن خود کند. وی که در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نیز حضور داشت، با ۳۶ بازی ملی و چهار گل زده یکی از امید‌های خط حمله ایران به شمار می‌رود.

دیگر بازیکن این پست «کریم انصاری‌فرد» بازیکن تیم فوتبال «المپیاکوس» یونان است که ۵۷ بازی ملی و ۱۵ گل زده در کارنامه دارد.

همچنین در این خط، ایران از وجود «سردار آزمون» بهره می‌برد که با ۳۱ بازی ملی ۲۳ گل زده بهترین عملکرد در بخش بازی‌های ملی از لحاظ گلزنی دارد.

کی روش برای تقویت خط حمله تیم ملی فوتبال کشورمان از تنها گل زن جام جهانی ۲۰۱۴ چشم پوشی نکرده است. «رضا قوچان نژاد» بازیکن تیم فوتبال «هیرنفین» با ۴۰ بازی ملی و ۱۶ گل زده از جمله بازیکنان باتجربه ایرانی در جام جهانی به شمار می‌رود.

آخرین گزینه کی روش برای خطه حمله «مهدی طارمی» بازیکن بوشهری تیم فوتبال الغرافه قطر است. این بازیکن که در نیم فصل به تیم قطری پیوست، تا کنون ۲۳ بازی ملی انجام داده است و ۱۱ گل ملی نیز در کارنامه دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۵۱۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان