//
کدخبر: ۹۴۱۰۴ //
وقتی شهرآورد از تعادل خارج می‌شود!

در انتظار هیجان انگیزترین دربی تاریخ با قوانین بین المللی

اگر پرسپولیس و استقلال در قرعه کشی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با هم دیدار کنند این مسابقه با شرایط میزبانی متفاوتی برگزار خواهد شد.

 در انتظار هیجان انگیزترین دربی تاریخ با قوانین بین المللی
به گزارش فرتاک نیوز،

در لیگ قهرمانان آسیا با صعود دوتیم پرسپولیس و استقلال به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حالا هواداران فوتبال ایران در انتظار یک دربی آسیایی و هیجان انگیز هستند. روز دوم خرداد قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار خواهد شد و احتمال زیادی وجود دارد که دو تیم پرطرفدار و بزرگ ایران در آسیا نیز بزرگترین دربی آسیا را برگزار کنند.

 

میزبانان واقعی

اما یکی از مهمترین موضوعات در مورد دربی احتمالی ماجرای میزبانی این مسابقه است. همه می دانند که با وجود حرفه ای شدن لیگ باشگاهی ایران هنوز مسئولان برگزاری مسابقه با تفکرات دوران آماتوری دربی های استقلال و پرسپولیس را تبدیل به مسابقه ای فاقد میزبانی کرده اند به طوری که در مسابقات دو تیم حتی اگر از نظر اسمی یکی از آن ها میزبان هم باشد بازهم ظرفیت ورزشگاه 50-50 میان هواداران تقسیم می شود. جالب است که مثلا در بعضی مواقع که یکی از دوتیم شرایط خوبی ندارد طبعا هواداران کمتری برای او به ورزشگاه می آیند اما با این وصف براساس آن تئوری نخ نما شده بخش هایی از 50 درصد خالی می ماند درحالی که تماشاگران حریف فرصت حضور در ورزشگاه را پیدا نمی کنند. اما حالا و در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا قرار است پرسپولیس و استقلال به معنای واقعی طعم میزبانی را بچشند.

 

10 به 90

اگر استقلال و پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی و یا نیمه نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به هم بخورند دراین شرایط و براساس آئین نامه ای اف سی میزبانی متفاوتی خواهند داشت. شاهین رحمانی عضو ایرانی ای اف سی با تایید این موضوع گفت:« براساس آئین نامه ای اف سی اگر استقلال و پرسپولیس به هم بخورند حتما تیم میزبان ظرفیت بیشتری از ورزشگاه را خواهد داشت.»

او افزود:« براساس آئین نامه حداقل 5 درصد ورزشگاه باید در اختیار تماشاگران میهمان قرار بگیرد و بقیه ظرفیت تماشاگران در اختیار تیم میزبان خواهد بود.» رحمانی در این رابطه که با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال ایران تا به حال تمایلی به برگزاری اینچنینی دربی نداشته و شاید تلاش کند که دربی آسیایی هم 50-50 شود گفت:« ببینید آئین نامه ای اف سی قابل تغییر نیست. این اتفاق در کشورهای دیگر آسیا رخ داده و بازی دو تیم همشهری با شرایط میزبانی براساس آئین نامه انجام شده است.»

با توجه به صحبت های عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا می توان نتیجه گرفت که دربی آسیایی یک دربی واقعی و با تقسیم بندی درست تماشاگران خواهد بود. در آئین نامه ای اف سی آمده است که "باشگاه میزبان باید 5 درصد از ظرفیت قابل فروش استادیوم را در یک منطقه ایمن در اختیار تماشاگران میهمان قرار دهد. "

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۴۱۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان