//
کدخبر: ۹۴۰۰۸ //

رو دست شفر به قلعه نوعی؛ دو تعویض کمرشکن و یک تعویض خنثی ژنرال!

دیدار تیم های استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان با توجه به درخشش ستاره آبی پوشان به سود شاگردان شفر به پایان رسید.

رو دست شفر به قلعه نوعی؛ دو تعویض کمرشکن و یک تعویض خنثی ژنرال!
به گزارش فرتاک نیوز،

امین یزدانی؛ بازی استقلال و ذوب آهن در حالی درحضور ۸۰هزار نفر درحالی در ورزشگاه آزادی برگزار شد که همه انتظار بازی محکم و زیبایی را پیش بینی می کردند و الحق نیز چنین از آب درآمد.

شفر بازی را ازهمان شروع بازی ،تهاجمی آغاز کرد و‌سمت چپ ذوب آهن که به نوعی نقطه قوت دوب آهن است را سیبل حملات تیمش قرار داد.ازطرفی ذوب آهن درخط دفاعی بویژه درمیانه آن در نبود نژاد مهدی و شفیعی خیلی بی نظم وسردرگم بود.

شفر درنیمه اول، سمت راست ذوب آهن را هدف قرار داده بود و به خوبی از آن سمت حملاتش را با اسماعیلی و سهرابیان طراحی کرد و استقلال یک پنالتی از آن سمت گرفت و‌چندین حمله خطرناک نیز داشت،قلعه نوعی ،بوحمدان را درمنطقه چپ خط دفاعی بکار گرفت تا غفوری و حیدری را کنترل کند، ولی از شفر رو دست خورد، زیرا شفر برخلاف انتظار ،حملات تیمش را ارسمت چپ سازماندهی وطراحی کرد.

شاید اگر قلعه نویی از بوحمدان بجای ایمانی بسیار ضعیف بعنوان هافبک دفاعی استفاده می کرد و ستاری را که یک مدافع چپ رونده است را بکار می گرفت ، می توانست استقلال را اذیت کند ولی این چنین نشد تا یک پیروزی شسیرین نصیب آبی پوشان پایتخت شود.

مضاف بر آن باید به نقش غیر قابل انکار مهاجم سیه چرده استقلال اشاره نمود و علی رغم این می دانیم تیام بازیکن بسیار با کیفیتی است،شکی نیست،اما این مهاجم خلاق و خستگی ناپذیر،یار مهارکننده ای نداشت.او بخوبی ازفضاهای خالی بین مدافعین ذوب استفاده می کرد.

تعویض حداددی فر وتبریزی اشتباه کمرشکن قلعه نوعی بود، رجب زاده  یک تعویض خنثی بود،اما تعویض های شفر عالی بودند، شفر  با تعویض هایش سعی در اداره وکنترل بازی داشت.شفر بخوبی با پوشش دادن و برتری عددی در فضاهایی که همیشه سید محمد حسینی و فخرالدینی ،ارسال های خطرناکی را برای استنلی می کردند،توانست نقطه قوت ذوب آهن‌ را کور کند.

خط میانی استقلال درغیاب ابراهیمی و شجاعیان کارایی گذشته را نداشت و بیشتر توپ ها  راخود بازیکنان ذوب آهن به علت استرس بیش ازحد وشتاب بی مورد،لو می دادند و استقلالی ها بخوبی ازاشتباهات اصفهانی ها استفاده می کردند.

گل زودهنگام استقلال بار روانی را به سرعت از روی دوش بازیکنان این تیم وشفر برداشت و استقلال توانست در ادامه به راحتی بازی را ادامه دهد و ذوب وارد استرس ناشی از حذف از رقابت ها قرار داد. ازطرفی فشار تماشاگران نیز ،استقلال را به سوی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رهنمون کرد.البته شوت نفس گیر آخرین ثانیه های بازی توسط عطایا نزدیک بود که تمام رشته های شفر را پنبه کند. این دیدار که ازجذابیت خاص و‌ویژه ای برخوردار بود را داور ضعیف عمانی نتوانست بخوبی اداره کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۴۰۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان