//
کدخبر: ۹۲۸۲۸ //

کابوس ۲۰۰۶ ، بعد از دوازده سال دوباره برای تیم ملی تکرار میشود؟

تیم ملی فوتبال ایران در هفته اول شروع زودهنگام تمرینات برای جام جهانی در شرایطی کاملا پیچیده قرار گرفته است.

 کابوس ۲۰۰۶ ، بعد از دوازده سال دوباره برای تیم ملی تکرار میشود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

در حالی که مربی تیم ملی ایران در گفت و گوهای این هفته خود سعی کرد با اتخاذ مواضعی آرام نسبت به سرمربیان سه باشگاه درگیر در لیگ قهرمانان آسیا مسئله عدم حضور بازیکنان در اردوی تیم ملی را ناشی از خطای برنامه ریزی AFC ارزیابی کند، مصدومیت چند بازیکنان شاخص استقلال و پرسپولیس و در ادامه مصدومیت مسعود شجاعی وضعیت تیم ملی را به حالت وخیم رساند.

 

در شرایطی که پرونده رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا این هفته بسته می‌شود و بازیکنان بلافاصله بعد از مسابقات خود را به اردوی تیم ملی خواهند رساند، کارلوس کی‌روش برای انجام بازی ازبکستان برای به میدان فرستادن یک تیم یازده نفره نیز مشکل دارد مگر اینکه قرار باشد بازیکنان حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در بازی با ازبکستان از زمان استراحت خود بگذرند.

 

در حال حاضر علی کریمی و امید ابراهیمی، دو نامزد جانشینی سعید عزت‌اللهی که از اولین مسابقه ایران در جام جهانی محروم است، دچار مصدومیت شده اند و کمال کامیابی‌نیا دیگر بازیکنی که شانس حضور در تیم ملی را داشت از ناحیه شانه آسیب دیده  است. هم‌چنین به این فهرست باید داریوش شجاعیان را اضافه کرد که در دو ماه گذشته با درخشش خود مدنظر سرمربی تیم ملی قرار گرفته بود و حالا با پارگی رباط صلیبی مواجه شده است. مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی نیز به دلیل مصدومیتی که در هفته‌های آخر لیگ یونان گریبان‌گیرش شد حتی ممکن است حضور در جام جهانی را از دست بدهد. این وضعیت برای اشکان دژاگه دیگر بازیکن کلیدی ایران هم وجود دارد که در یک سال گذشته فشار مسابقات سنگین را احساس نکرده است.

 

در این شرایط با کاهش نفرات حاضر در اردوی تیم ملی، کارلوس کی‌روش شاید مجبور باشد دوباره به بازیکنانی که در اردوی‌های قبلی حضور داشتند اعتماد کند. نفراتی مثل احمد عبدالله‌زاده، اکبر ایمانی، سعید آقایی و حامد لک که البته حضور این چهار نفر نیز در اردوی تیم ملی مشخص نیست چرا که این نفرات از فهرست مورد نظر کی‌روش برای حضور در جام جهانی خط خورده بودند.

 

 با این وصف بحران بازیکن در تیم ملی، فعلا در اوج خود قرار گرفته است و شاید حالا درستی این جمله کی‌روش که AFC باید مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را در زمان دیگری برگزار می‌کرد بیش از گذشته به چشم بیاید.  اگر AFC  با پیشنهاد کی‌روش و ایران موافقت می‌کرد، تیم ملی ایران مثل تیم‌های ملی هم سطح دیگری که اردوهای خود را برای رقابت‌های جام جهانی آغاز کرده‌اند با نفرات کامل در تمرینات حضور پیدا می‌کرد.

 

در حال حاضر امید کی‌روش و فوتبال ایران به حضور لژیونرها در جمع بازیکنان است تا تمرینات تیم ملی ایران آرام آرام شکل یک تمرین استاندارد را به خود بگیرد و الا با وضعیت فعلی و حضور این تعداد بازیکن فقط می‌توانیم برای حضور قدرتمند تیم ملی در جام جهانی دست به دعا بشویم.

 

شاید وضعیت تیم ملی در شرایط فعلی را بتوان با تیم ملی برانکو در جام جهانی 2006 مقایسه کرد که هفت ستاره تیم ملی به دلایل مختلف از تمرینات آماده‌سازی دور مانده و با فرم ضعیف‌تری در این رقابت‌ها شرکت کردند. چهره‌هایی مثل فریدون زندی، وحید هاشمیان، مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی و ... که عدم آمادگی صد در صدشان در جام جهانی 2006 به قیمت سنگینی برای تیم ملی تمام شد. در حال حاضر امید فوتبال ایران به کارلوس ‌کی‌روش است تا با برنامه‌های خود بتواند از موجودیت فعلی نهایت بهره را ببرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش3
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۲۸۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان