//
کدخبر: ۸۰۹۱۷ //

در نقد گلایه‌های برانکو/ یادت نیست خودت چطور ماندی استاد؟

در نقد گلایه‌های برانکو/ یادت نیست خودت چطور ماندی استاد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

به نظر می‌رسد برانکو ایوانکوویچ هنوز نتوانسته تلخکامی ناشی از شکست در داربی86 را فراموش کند. آنچه به ویژه بیشتر از همه او را اذیت می‌کند، انتقاداتی است که پس از شهرآورد از این مربی به عمل آمد. شاید برانکو باور نمی‌کرد بعد از آن همه دستاوردی که داشته و محبوبیت و مقبولیت فوق‌العاده‌ای که نزد هواداران به دست آورده ناگهان با چنین موجی از انتقادات مواجه شود، اما خب قصه داربی همیشه فرق می‌کند. در ایران گاهی باختن در داربی مستقیما می‌تواند منجر به خانه‌نشینی یک مربی تا آخر عمرش شود؛ اتفاقی که مثلا برای پرویز مظلومی یا حمید استیلی رخ داد. برانکو برای اینکه بار دیگر ناراحتی‌اش از این فضا را نشان بدهد، در مصاحبه نوروزی‌اش با یک خبرگزاری گفته: «تا قبل از داربی خدای مربیگری بودم، اما الان نه.» البته که ناراحتی برانکو قابل درک است، اما او باید به یاد داشته باشد خودش هم به خاطر اهمیت پیروزی در داربی تهران بود که در ماه‌های اول حضورش در پرسپولیس روی نیمکت این تیم باقی ماند. پس داربی فراتر از یک بازی معمولی است.

برانکو در هفته‌های پایانی لیگ چهاردهم سرمربی پرسپولیس شد. اگر بازی با استقلال خوزستان را که ایوانکوویچ روی نیمکت نبود در نظر نگیریم، او در پنج بازی آخر آن سال مستقیما هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت که از این بین فقط دو پیروزی کسب کرد. برانکو اولین بازی‌اش را در آزادی به سپاهان باخت، بازی دوم را با سایپا مساوی کرد، در سومین دیدار به سختی و با یک گل پیکان را شکست داد، در مسابقه چهارم به گسترش‌فولاد باخت و نهایتا بازی پنجم و آخر آن فصل را یک بر صفر از استقلال برد. اتفاقا همان پیروزی که در شرایط بسیار دشواری هم به دست آمد باعث شد برانکو مورد اعتماد هواداران قرار بگیرد و حتی با وجود نتایج ضعیف در ابتدای فصل بعد، روی نیمکت این تیم باقی بماند. برانکو بلافاصله بعد از همان پیروزی در داربی، در یک بازی وحشتناک سه بر صفر به الهلال عربستان باخت و از لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت، اما قدرت بردن استقلال آنقدر زیاد بود که باعث شد هواداران پرسپولیس کلا آن بازی را فراموش کنند. به هر حال وقتی برد در این بازی اینقدر انرژی مثبت دارد، باخت در آن هم می‌تواند به همان اندازه تخریب‌کننده باشد.

یک مشکل دیگر باخت در داربی اخیر که برانکو آن را نادیده می‌گیرد، بد بازی کردن پرسپولیس است. تیم او در این مسابقه بضاعت زیادی داشت که این مربی نتوانست از آنها حتی برای ارایه نمایش زیبا بهره بگیرد. در غیر این صورت پرسپولیس داربی برگشت پارسال را هم باخت، اما نمایش برتر این تیم باعث شد حتی نیمی از این انتقادات هم وجود نداشته باشد.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همشهری ورزشی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۹۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان