//
کدخبر: ۸۰۱۵۱ //

اظهارات کارشناسان در مورد قضاوت بن یعقوب در لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های استقلال و العین شب گذشته در حالی که داور تلاش زیادی برای پیروزی تیم اماراتی کرد، به تساوی رسید. پیشکسوتان و مسئولان استقلال درباره عملکرد بازی استقلال و نحوه داوری صحبت هایی را بیان کردند.

 اظهارات کارشناسان در مورد قضاوت بن یعقوب در لیگ قهرمانان آسیا
به گزارش فرتاک نیوز،

 علی جباری عضو کمیته فنی باشگاه استقلال درباره عملکرد بازی استقلال و العین گفت: تیم ما مقابل العین بسیار خوب بازی کرد، ضمن اینکه ما در گروه مرگ قرار داریم . جدا از استقلال، سه تیم دیگر فوق‌العاده خوب هستند و از بازیکنان و امکانات خوبی برخوردار هستند. تیم استقلال نشان داده که توانایی مقابله و مبارزه برابر حریفان را دارد.

 

او ادامه داد:جدا از 11 بازیکن تیم ما که باید برابر حریفان به میدان بروند، باید یک گروه دیگری را تشکیل دهیم تا با داور بازی مقابله کند. داور مالزیایی دیدار استقلال و العین کاری کرد که من فقط می‌توانم افسوس بخورم و واقعا او چگونه می‌خواهد با این قضاوت داوری به کشورش برگردد؟

 

جباری بیان کرد:قضاوت داور بازی آنقدر ناعادلانه بود که با چشمان بسته هم می‌شد متوجه اشتباهات او شد. داور مالزیایی بازی را برای اماراتی‌ها درآورد و مطمئنا هر داور مبتدی دیگر هم می‌توانست متوجه شود که این 2 پنالتی اصلا پنالتی نبود و به ناحق گرفته شده بود. واقعا افسوس می‌خورم برای کشوری که چنین داوری را دارد و برای AFC و دپارتمان داوری او متأسفم که چنین داوری را برای قضاوت این دیدار انتخاب می‌کند.

 

عضو کمیته فنی باشگاه استقلال افزود:به نظرم کنفدراسیون فوتبال آسیا هم با قرار گرفتن تحت شرایط گوناگون اقدام به چنین کارهایی می‌کند.به عنوان فردی که سالها فوتبال بازی کرده‌ام تأسف می‌خورم بازی سنگین و مهمی را به داور ضعیفی می‌دهند. از فدراسیون فوتبال ایران می‌خواهم که پیگیر این موضوع باشد و به طور حتم باشگاه استقلال هم اقداماتی را در این زمینه انجام می‌دهد، اما در نهایت شکایت از این داور چندان فایده‌ای ندارد، چرا که او 5_ 6 جلسه محروم می‌شود و مجدد به میادین باز می‌گردد.

 

جباری بیان کرد :چنین داورانی با سرنوشت فوتبال بازی می‌کنند. اما جا دارد یک تبریک به اعضای تیم فوتبال استقلال بگویم و اعلام کنم ما بازی را به حساب برد به شمار می‌آوریم. با حمایت کل هواداران چه استقلال و چه پرسپولیس می‌توانیم تهران را برای تیم‌های عربستانی جهنم کنیم.

 

صادق ورمزیار رئیس آکادمی و پیشکسوتان استقلال در مورد بازی دیشب استقلال و العین گفت: بازی خیلی خوبی بود و فکر می‌کنم استقلالی‌ها خیلی عاقلانه بازی کردند، آنها از دقیقه 7 و 8 توانستند بازی را تحت اختیار بگیرند و کم کم جو بازی را از دقیقه 10 به سود خود کنند.

 

او ادامه داد: بازیکنان تیم فوتبال استقلال در بازی دیشب هرطور که خواستند به بازی ریتم دادند. آنها پرس، حمله و دفاع را به خوبی انجام دادند و خوشبختانه 2 گل هم به ثمر رساندند. در بازی دیشب نشان دادیم استقلال کار تاکتیکی را به خوبی انجام می‌دهد.

 

او بیان کرد:به نظرم اگر این بازی حتی اگر 2 روز دیگر هم طول می‌کشید و ما 4 گل دیگر هم می‌زدیم، باز هم با این داور و قضاوت او برنده میدان نمی‌شدیم.

 

ورمزیار ادامه داد: ممکن است برخی داوران در مواردی اشتباه کنند اما قضاوت داور مالزیایی به طور حتم به او اجازه نمی‌دهد شب راحت بخوابد. احتمال دارد در یک دیدار یک داور 50_50 به نفع هردو تیم سوت بزند، اما در بازی دیشب داور بازی 80 به 20 به نفع هردو تیم سوت می‌زد.

 

او ادامه داد:داور این بازی مطمئنا بعد از پایان دیدار خواب راحتی ندارد و امیدوارم خطاهای او سهوی و عمدی نباشد، اما هرآنچه که ما دیدیم عمدی بود و این داور مطمئنا تا هفته‌های آینده هم خواب راحتی ندارد.

 

نصرالله عبداللهی درباره بازی گفت: بازی بسیار خوبی بود و بچه‌ها بسیار خوب بازی کردند، اما داور بازی بسیار ما را اذیت کرد و یک پنالتی را به نفع تیم ما نگرفت، اما برعکس پنالتی مشکوک را به نفع العین اعلام کرد. باید بگویم پنالتی‌های گرفته شده برای العین به ناحق بود و مطمئنا ناظر بازی گزارش‌های لازم را می‌دهند و باشگاه استقلال هم برای شکایت و اعتراض به قضاوت داوری اقدامات لازم را انجام می‌دهد.داور بازی در حق ما بی انصافی کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۱۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان