//
کدخبر: ۷۹۳۴ //
شب‌نشینی زوری سرخابی‌ها

همه کاره‌ای به نام «اسپانسر»/ نگرانی هوادارن از تساوی در دربی

اسپانسر 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس با برگزاری یک مهمانی مشترک که عوامل این دو باشگاه حضور داشتند باعث ایجاد شائبه‌هایی درباره نتیجه دربی شد.

همه کاره‌ای به نام «اسپانسر»/ نگرانی هوادارن از تساوی در دربی

به گزارش فرتاک نیوز ، شب گذشته (چهارشنبه) اسپانسر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یک مراسم مهمانی که بازیکنان، کادر فنی و مدیران هر دو باشگاه حضور داشتند برگزار کرد تا در ظاهر نشان دهد بازیکنان و مربیان سرخابی با یکدیگر مشکلی ندارند و شاید این مهمانی بتواند حاشیه‌های دربی را کمتر کند.

برگزاری چنین مهمانی‌هایی از اواخر دهه هفتاد آغاز شد. بازیکنان استقلال و پرسپولیس دور یک میز جمع‌ می‌شدند و بساط شوخی و خنده آنها برپا بود اما در روز دربی شاهد یک بازی سرد و بی‌روح از هر دو تیم بودیم. بازی‌هایی که صدای هواداران را در آورده بود و این تصور به  وجود آمده بود که در مهمانی‌های مشترک به بازیکنان و مربیان استقلال و پرسپولیس این گونه تفهیم شده که نباید هیچ کدام از هواداران دو تیم ناراحت از ورزشگاه بیرون بروند و بهترین روش هم این است که بازی با نتیجه تساوی به پایان برسد.

در همان زمان بازیکنان و مربیان استقلال و پرسپولیس تاکید می‌کردند که کسی از آنها چنین درخواستی نداشته و در دربی هم برای کسب برد تلاش خود را انجام داده‌اند اما باور چنین چیزی برای هواداران سخت بود. همین مسئله باعث شد در دربی‌هایی که در آن سال‌ها برگزار می‌شد بازیکنان بی رحمانه ساق‌های همدیگر را هدف بگیرند تا به نوعی ثابت کنند خبری از تبانی نبوده و نیست.

چند سالی بود که بساط این مهمانی‌های خنده‌دار جمع شده بود و مدیران ورزش کشور متوجه این موضوع شده بودند که برگزاری مهمانی‌های سرخابی نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه باعث ایجاد شائبه در نتایج دربی‌ها هم می‌شود. این وضعیت ادامه داشت تا این که استقلال و پرسپولیس با یک اسپانسر مشترکت به توافق رسیدند. اسپانسری که توانست سرقفلی این دو باشگاه را در اختیار بگیرد و در جزئی‌ترین مسائل این دو تیم هم  ورود کند. بازیکنان استقلال و پرسپولیس با نظر اسپانسر حق نداشتند با رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها و حتی صداوسیما مصاحبه‌ای انجام دهند. این بازیکنان مجبور بودند در تبلیغات اسپانسر حضر شوند که البته این موضوع باعث اعتراض تعدادی از بازیکنان مثل طارمی شد. حتی چند روز پیش که بازیکنان پرسپولیس به خاطر عدم دریافت مطالباتشان در تمرین شرکت نکردند سرانجام مجبور شدند این مسئله را تکذیب و از اسپانسر باشگاه تعریف و تمجید کنند.

این بار اسپانسر استقلال و پرسپولیس با برگزاری یک مهمانی آن هم تنها 4 روز مانده به دربی باعث شد هواداران از همین حال نسبت به نتیجه دربی مشکوک شوند. در فضای مجازی و در شبکه‌های هواداری، نسبت به این موضوع انتقادهای زیادی صورت گرفته تا جایی که برخی از هواداران عنوان کرده ‌ند که این دربی را باید تحریم کرد. هر چند چنین چیزی محال به نظر می‌رسد و جذابیت‌های دربی در هر شرایطی وجود دارد اما چرا وقتی چند سالی از برگزار مهمانی‌های سرخابی خبری نبود به یکباره و تنها بر اساس نظر اسپانسر باز هم چنین مهمانی برگزار می شود؟ اگر دربی روز یکشنبه به تساوی برسد چه کسی پاسخگوی شائبه‌هایی که میان هوداران به وجود می آید خواهد بود؟

به نظر می‌رسد باید یک بار دیگر درباره نحوه همکاری با اسپانسر همه کاره سرخابی‌ها تجدید نظر شود. این که تنها به صرف دادن پول بتوان در تمام امور دخالت کرد یک کار نادرست است که می‌تواند نابودی این دو تیم را در پی داشته باشد. هر چند این اسپانسر حق و حقوق کامل استقلال و پرسپولیس را نمی‌دهد و از این طریق توانسته یک سود هنگفت کسب کند.

باید دید همکاری استقلال و پرسپولیس با این اسپانسر قدرت‌طلب چه زمانی به اتمام می‌رسد و آیا مدیران این دو باشگاه متوجه خواهند شد که این اسپانسر در حال استثمار این دو باشگاه است یا خیر.

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۹۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان