//
کدخبر: ۷۵۵۸ //

ضربه پولادین به ریشه تکواندو

اختلافات در تکواندو حالا بیشتر از همیشه شده است و یکی از پر امیدترین رشته های ایران در المپیک با ناکامی بزرگی رو به رو شد که همچنان تنش های تکواندو ادامه دارد.

ضربه پولادین به ریشه تکواندو

به گزارش فرتاک نیوز و به نقل از روزنامه قانون، همین چند روز پیش بود که سید محمد پولادگر، رییس فدراسیون تکواندو در گفت‌وگویی اعلام کرد که هرگز از رضا مهماندوست برای حضور در راس تیم‌ملی کشور دعوت نخواهد کرد. مدت‌هاست که اختلافات موجود در این ورزش آسیب‌های زیادی به ایران زده و دست‌مان از کسب مدال‌های المپیکی کوتاه شده است. اختلافاتی که بسیاری معتقدند یک سر آن به رییس فدراسیون تکواندو بر می‌گردد. او هنوز نتوانسته همدلی لازم را در این رشته ایجاد کند و همین موضوع باعث شده تکواندوکاران و مربیان ارزشمند ایرانی راهی کشورهای دیگری شده و زیر پرچم سایر کشورها مبارزه کنند.

 

به اهالی تکواندو بها دادیم

 

پس از المپیک ریو بود که هجمه‌ها علیه فدراسیون تکواندو آغاز شد و همه جامعه ورزشی از عملکرد این فدراسیون انتقاد کردند. تکواندو ایران سال‌هاست که از دوران اوج خود فاصله گرفته و عملکرد ضعیف این تیم در المپیک هم این موضوع را تایید می‌کند.

 

سید محمد پولادگر اما در سال‌های اخیر همواره نشان داده که ترجیح می‌دهد دیگران را حذف کند و انتقادی به خود یا زیر مجموعه‌اش نداند. او که پیش از این از کلمه «مزدور» برای رضا مهماندوست و میلاد بیگی استفاده کرده بود، مدتی است دوباره روند حمله به منتقدان خود را آغاز کرده و در این راه دوست و دشمن نمی‌شناسد. او پیش از این عنوان کرده بود: «برخی از اهالی تکواندو که خارج از ایران مشغول هستند، گفته اند به آن‌ها در ایران بها داده نمی شد، اما سوالم این است که این چه‌طور بها ندادن است؟ آن‌ها از حضور در تکواندو ایران و دید باشگاهی کشورمان به حدی برجسته شدند که از دیگر کشورها پیشنهاد گرفتند. این یعنی بها دادن، معنی دیگری نمی تواند داشته باشد». پولادگر این روزها شورای فنی تکواندو را هم تشکیل داده تا با همفکری به بهبود شرایط این رشته کمک کند اما نکته جالب اینکه تمام منتقدان را از حضور در این شورا منع کرده است. پولادگر در توضیح این اقدام خود گفته:« من اعتقاد دارم تفاوت زیادی بین منتقد منصف و منتقد مخرب وجود دارد. منتقدان مخرب سیاه‌نمایی می‌کنند و دروغ می‌گویند. متاسفانه این صفات در برخی از منتقدان وجود دارد و بیشتر آن‌ها دنبال منافع شخصی هستند. البته کسی که تمام توانایی‌ها را داشته باشند، وجود خارجی ندارد. تشکیل شورای فنی در فدراسیون تکواندو اتفاق جدیدی است که ما پیش از این تجربه نکردیم. اعضای این شورا کارشان مشاوره دادن است و ما سعی کردیم کسانی که در تمام زمینه‌ها تجربه دارند را در این شورا جمع کنیم».

 

روز محاکمه فرا خواهد رسید

 

رضا مهماندوست نیز در ماه‌های اخیر همواره تلاش کرده در زمان‌های لازم، پاسخ پولادگر را بدهد، اما او در بیشتر موارد ترجیح می‌دهد که سکوت کند و قضاوت را به مردم بسپارند. مردمی که نتایج مهماندوست را با تیم‌ملی آذربایجان دیده و به توانایی‌های فنی او اعتقاد کامل دارند. در همین راستا رضا مهماندوست درباره انتقادات متعدد از پولادگر و حمله دوباره رییس فدراسیون تکواندو به «قانون» گفت: «پولادگر و امثال ایشان ایران را به خاک سیاه نشانده‌اند و دست بردار هم نیستند، مهم مردم هستند که همه چیز را فهمیده‌اند، امثال پولادگر هیچ خرجی برای من و امثال من نکردند هیچ، پول، جایزه و حق ما را هم خورده‌اند، یک روز نوبت محاکمه آن‌ها هم خواهد رسید». او درباره احتمال بازگشت به تیم‌ملی تکواندو عنوان کرد: « لازم نمی‌بینم بیشتر از این بخواهیم راجع به فدراسیون و پولادگر صحبت کنیم، اگر آن‌ها می‌خواستند کاری کنند بهترین زمان آن بعد از المپیک و جام جهانی بود که هیچ اتفاقی رخ نداد، باید منتظر بود تا دوران ریاست ایشان به پایان برسد». او در پایان گفت: « آب از سرچشمه گل آلود است تغییرات باید اساسی و بنیادی صورت بگیرد و اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، سرنوشت مربیان بعدی هم همین خواهد بود».

 

مربیان ایرانی در راه خارج

 

«به پیشنهادات بیرون از ایران فکر می‌کنم»، این صحبت‌هایی است که چند روز پیش بیژن مقانلو، سرمربی پیشین تیم‌ملی تکواندو انجام داد. به نظر می‌رسد روند خروج سرمایه‌های تکواندو از ایران همچنان ادامه داشته باشد. پولادگر پیش از این درباره احتمال بازگشت رضا مهماندوست به تیم‌ملی تکواندو گفته بود:« هرگز از مهماندوست دعوت به همکاری نمی‌کنیم چون در ایران مربی خوب کم نداریم. این‌ها افرادی هستند که در ایران برایشان خیلی هزینه شد و توانستند به این واسطه رشد کنند و از کشورهای دیگر پیشنهاد بگیرند. قبلا چنین شرایطی برای کره‌ای‌ها بود و حالا مسیر برای ایرانی‌ها هموارتر شده است تا هر کس بتواند از هر کجا پیشنهاد داشته باشد و برود، اما این موضوع نباید به قیمت توهین و ضربه زدن به کشورش تمام شود»، حالا در خطر از دست دادن پتانسیل‌های تکواندو قرار دارد، اگر روند فعلی ادامه پیدا کند او می‌تواند نظر خودش را تغییر بدهد. مربی خوب ایرانی کم نیست اما بیشتر آن‌ها تا چند سال آینده در ایران نخواهند بود. تکواندوی ایران این روزها نیاز به همدلی دارد اما با ادامه روند فعلی به طور قطع اختلافات بیشتر خواهد شد و این ورزش جذاب المپیکی روز به روز به نابودی نزدیک‌تر خواهد شد.

 

 

منبع: ورزش3
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۵۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان