//
کدخبر: ۶۸۵۷۸ //

ازحجازی تا عابدزاده در حفاظت از دروازه استقلال/ سیدحسین حسینی ستاره ای در سکوت قفس توری/دروازه بانی با فیزیک عالی، شجاع و همراه با واکنش های زیبا

درخشش های سنگربان جوان استقلال بدون شک می تواند نام او را در تاریخ فوتبال ایران ماندگار کند.

 ازحجازی تا عابدزاده در حفاظت از دروازه استقلال/ سیدحسین حسینی ستاره ای در سکوت قفس توری/دروازه بانی با فیزیک عالی، شجاع و همراه با واکنش های زیبا
به گزارش فرتاک نیوز،

تاریخ در هر رشته ای ستارگانی را معرفی می کند که شاید در نخستین نگاه هیچ نشانه ای را بروز نمی دادند اما سعی و تلاش و گریز از حواشی آنها را به ستارگان بی بدیل تبدیل می کند و بی گمان ورزش هم نباید از این قاعده مستثنی باشد که یکی از آنها می تواند سیدحسین حسینی سنگربان جوان استقلال باشد.

 

نقل قولی از منصورخان پورحیدری در مورد حسینی

چند سال پیش نقل قولی از منصور خان پورحیدری شنیده بودم که دروازه بانی بزرگ به زودی در استقلال چشم ها را به خودش جذب خواهد کرد. منصور خان پیر دیر فوتبال یک گوهرشناس بزرگ بود و بی گمان در ناصیه سید حسین حسینی چنین قابلیت هایی را دیده بود.

 

ازحجازی تا عابدزاده در حفاظت از دروازه استقلال

حضور در دروازه استقلال همواره سنگینی های خاص خودش را دارد. مردان بزرگ قفس توری فوتبال ما در این دروازه خود را به نمایش گذاشته اند. ناصر حجازی دروازه بان دوم قرن بیستم آسیا که با بی مهری ها و طرح نخبه کشی 27 ساله ها خیلی زود از فوتبال ما دور شد روزگاری از تیم نادر به تیم تاج آن روزگار و استقلال این روزها آمد و این فعل حجازی بودن به مدد سالها زحمت و تلاش بود. پس از او سالها دروازه تیم ملی و استقلال بزرگ مردی را به خود ندید تا بزرگ مردی چون احمدرضا عابدزاده از تام اصفهان مسوول حراست از دروازه آبی های پایتخت شد.

4LekDO3yaK9Y

عقاب ها از بازیهای درخشان ایران در جام جهانی

هر دوی این دروازه بان ها در جام های جهانی بودند و اتفاقا هر دو مامور حفاظت از دروازه ایران در دو بازی درخشان ایران در بازی ایران و اسکاتلند در سال 1978 و ایران و آمریکا در 1998 شدند. این دو بزرگ مرد، فوتبال ایران را صاحب افتخارات زیادی کردند و به راستی عنوان عقاب برازنده آنها بود و وجه مهم هر دوی این دو عقاب تاریخ فوتبال ایران تمرین و بر پای خود ایستادن بود.

 

ناصر حجازی جانشین بزرگانی هم چون عزیز اصلی و فرامرز ظلی/ عابدزاده و نگاه تیز بین استاد دهداری

ناصر حجازی روزگاری توسط رایکوف به تیم ملی آمد و جانشین بزرگان قبلی چون عزیز اصلی و فرامرز ظلی شد و عابدزاده هم پس از استعفای دسته جمعی تیم در روزگار پرویز دهداری سنگربان تیم ملی ایران شد.

 

سیدحسین حسینی ستاره ای در سکوت قفس توری

حالا بار دیگر ستاره ای در سکوت در قفس توری آبی ها و احتمالا تیم ملی است. سید حسین حسینی تا به امروز 788 دقیقه متوالی  گل نخورده است و می تواند رکوردهای پیشینیان خودش یعنی عابدزاده و حجازی و مهمترین رکورد لیگ که به بهرام مودت تعلق دارد را بشکند. اما فراتر از این که موفق به این کار بشود یا نشود او نوید یک ستاره بزرگ در سکوت را داده است. مردی که رحمتی را جا گذاشته است و می تواند با تجربه بیشتر خود، پس از سالها ظهور یک دروازه بان با فیزیک عالی، شجاع و همراه واکنش های زیبا و بی حاشیه بودن را برای فوتبال ما به ارمغان آورد. صبر کلید موفقیت او است. باشد که همواره چنین باشد.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۸۵۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان