//
کدخبر: ۶۶۸۲۵ //

گسترش همکاری وزرای ورزش و جوانان ایران و عراق

پس از دیدار وزیر ورزش و جوانان ایران و عراق، مسعود سلطانی‌فر گفت: امروز میزبان وزیر ورزش و جوانان عراق و هیات همراه بودیم و در خصوص یادداشت تفاهمی که در سال‌های پیش امضا کردیم صحبت‌های زیادی انجام شد و تصمیمات خوبی گرفته شد.

 گسترش همکاری وزرای ورزش و جوانان ایران و عراق
به گزارش فرتاک نیوز،

 وزیر ورزش عراق امروز با مسعود سلطانی‌فر دیدار و گفت گو کرد. وزیر ورزش پس از این دیدار اظهار کرد: خوشبختانه عراق با گذشتن از سال‌های سختی که در مبارزه با تروریسم داشت که ایران کمک‌های زیادی در این موضوع به عراق کرد، زمینه‌هایی ایجاد شده که در بخش توسعه همکاری‌ها کمک‌هایی در زمینه ورزش و جوانان به عراق داشته باشیم.

او در ادامه گفت: در خصصوص مسائل مختلف ورزش و جوانان هیاتی مرکب از مسئولان مرتبط و 10 رییس فدراسیون( فوتبال، کشتی، بوکس، دوومیدانی، وزنه برداری، بسکتبال، والیبال، تکواندو، تیر اندازی و تیر و کمان) در جهت کمک به ورزش عراق تشکیل و به زودی به عراق اعزام خواهیم کرد تا بتوانیم در زمینه‌های مختلف ورزش مثل اعزام مربی و تبادل ورزشکار و...  به عراق کمک کنیم.

سلطانی‌فر افزود: با پیوند عمیقی که بین دو کشور وجود دارد امیدوارم بتوانیم در همه زمینه‌ها روابطمان را توسعه دهیم. از آقای عبطان و هیات همراه تشکر می‌کنم و آماده شنیدن نقطه نظرات شان هستیم.

عبطان، وزیر ورزش عراق نیز اظهار کرد: تشکر می‌کنم از جناب آقای سلطانی‌فر که از ما دعوت کردند در جمع مسئولان و روسای فدراسیون‌های ایران باشیم. در مورد ورزش و جوانان تفاهم نامه‌هایی قبلا امضا کردیم و امروز با سلطانی‌فر در جهت ضرورت اجرای آن صحبت کردیم. نقاط و همکاری‌های مشترک زیادی بین دو کشور ایران و عراق وجود دارد و امیدواریم فعالیت‌های دو کشور در زمینه ورزش ادامه داشته باشد.

او در ادامه گفت: در عراق زیر ساخت‌های مناسبی وجود دارد. عراق در دیدگاه جهانی موقعیت خوبی پیدا کرده و دستاوردهای جهانی خوبی داریم. از آنجایی که جوانان و ورزش اهمیت زیادی دارند امیدوارم بتوانیم گام های موثری با کمک ایران در این زمینه ها برداریم. خوشحال می‌شویم میزبان هیات ایرانی متشکل از مسئولان و روسای فدراسیون‌ها و ورزشکاران ایرانی باشیم. تبریک میگویم به ایران به خاطر صعود به جام جهانی و امیدوارم بازی‌های خوبی را در جام جهانی از ایران شاهد باشیم و عراق می‌تواند میزبان بازی‌های مختلف تیم‌های ایرانی باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۶۸۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان