//
کدخبر: ۵۵۱۹۶ //

واگذاری پرسپولیس و استقلال در دستور کار وزارت ورزش

وزیر ورزش و جوانان گفت: از قاعده کاهش تصدی‌گری دولتی در ورزش در خصوص دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تبعیت می‌کنیم تا در همین دوره زمینه خصوصی شدن و واگذاری آنها فراهم شود.

واگذاری پرسپولیس و استقلال در دستور کار وزارت ورزش
به گزارش فرتاک نیوز،

مسعود سلطانی‌فر در دیدار با اعضای فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی از حمایت‌ها، همراهی‌ها و پشتیبانی‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه کشور، بودجه سال 96 این وزارتخانه و رای اعتماد به کابینه دولت دوازدهم تقدیر کرد.

 

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در جریان کامل مشکلات ورزش و حوزه جوانان قرار دارد، تاکید کرد: ورزش کشور با مشکلات جدی مواجه است اما عزم وزارتخانه قطعاً حل مشکلات با توجه به استفاده بهینه از منابع موجود است.

 

سلطانی‌فر فعال کردن بخش خصوصی، رونق اقتصاد ورزش و استفاده از منابع دیگر دستگاه‌ها در حوزه ورزش و امور جوانان را که مورد تاکید نمایندگان هم قرار دارد از جمله برنامه‌ها و رویکردهای این وزارتخانه عنوان کرد.

 

وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد که با تصویب قانون اهداف، وظایف و اختیارات این وزارتخانه فصل جدیدی از فعالیت‌ها آغاز شود. وی تصریح کرد: در کنار امکانات و سخت افزاری‌های که از آن برخوردار هستیم در زمینه نرم افزاری با مشکل جدی مواجه هستیم که تصویب قانون اهداف ، وظایف و اختیارات می‌تواند برای حل این مهم ،قابل توجه باشد.

 

سلطانی‌فر با اشاره به عدم انتزاع حوزه جوانان از ورزش تاکید کرد: آنچه مسلم است فعلا ما مسول حوزه جوانان نیز هستیم که از اهمیت زیادی برخوردار است و تا آنجایی که می‌توانیم مشکلات جوانان را حل می‌کنیم.

 

وزیر ورزش و جوانان تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی را یکی از برنامه‌های مهم این وزارتخانه عنوان کرد و با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام کمبود بودجه است، گفت: تمام تلاش خود را به منظور تحقق وعده‌هایی که داده‌ایم به کار خواهیم بست.

 

وی خصوصی شدن دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس راکه از سوی نمایندگان مجلس مطرح شده است، مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: آنچه مسلم است به دنبال کاهش تصدی‌گری دولتی در عرصه ورزش هستیم و در مورد این دو باشگاه پر طرفدار نیز از این قاعده تبعیت می‌کنیم تا در همین دوره زمینه خصوصی شدن و واگذاری پرسپولیس و استقلال فراهم شود.

 

وزیر ورزش و جوانان گفت: برای تحقق خصوصی شدن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بررسی های مقدماتی انجام و بزودی اقدامات اجرایی آغاز خواهد شد.

 

سلطانی‌فر عنوان قهرمانی تیم های ایرانی در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: وقت آن رسیده است که بعد از 23 سال تیم‌های ایرانی به عنوان قهرمانی دست یابند.

 

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری با اشاره به اعتباری که از 27 صدم درصد از مالیات ارزش افزوده به ورزش و جوانان تعلق می‌گیرد، خاطرنشان ساخت: نمایندگان مجلس دهم 55 درصد از این اعتبار را که مبلغی بالغ بر 756 میلیارد تومان است به استان‌ها اختصاص دادند که دستورالعمل آن هم از سوی وزارت ورزش و جوانان صادر شد و تا این لحظه آنچه به هیئت‌های ورزشی استان ها اختصاص داده شده است دو برابر سال گذشته بوده و تا پایان سال نیز معادل همین مقداربه هیت های ورزشی استان‌ها پرداخت خواهیم کرد .

 

وی با بیان اینکه با توجه به این پرداخت‌های چند برابری به هیئت‌های استانی وضعیت آنها بسیار بهتر از گذشته شده است، تصریح کرد: با این شرایط انتظارات ما هم از آنها بیشتر شده، به‌طوریکه برای آنها در قالب استعدادیابی و توجه به ورزش مناطق مختلف روستایی همچنین ورزش بانوان و ورزش معلولین هم برنامه مشخص ارائه داده‌ایم.

 

وزیر ورزش و جوانان در پایان این دیدار بار دیگر از حمایت و همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نیکی یاد کرد و اظهار داشت: امیدوارم بار سنگین ورزش کشور را با کمک هم برداریم.

 

در این جلسه اعضای فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی نیز به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات ورزش و جوانان و همچنین پیشنهادات خود پرداختند.

 

رسیدگی به امور پارالمپیکی های ساکن در شهرستانها، رسیدگی به وضعیت استقلال و پرسپولیس، بهبود شرایط سالنهای ورزشی روستایی از محل 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده،پیگیری مصوبات سفرهای استانی، تعیین تکلیف حوزه جوانان و توجه بیشتر به امور بانوان و استفاده از ظرفیت این قشر در پست های مدیریتی از مهمترین مباحث مطروحه نمایندگان مردم بود که وزیر ورزش و جوانان به آنها پاسخ داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۵۱۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان