//
کدخبر: ۵۹۱۴۴ //

غیــرمنتظــره‌ترین خریدهای اروپا

خریدهایی بوده‌اند که تا اینجای فصل بسیار فراتر از انتظار ظاهر شده‌اند.

غیــرمنتظــره‌ترین خریدهای اروپا
به گزارش فرتاک نیوز،

گاهی اوقات بازیکنی را می‌بینید که هیچ‌کس فکر نمی‌کند بتواند عملکرد خوبی از خودش به جا بگذارد اما او نه تنها فراتر از حد انتظار ظاهر می‌شود بلکه ستاره تیمش لقب می‌گیرد. تابستان گذشته بازیکن‌هایی بودند که بر سر نخواستن بسیاری از آنها دعوا بود اما پس از اینکه تیمی برای خودشان پیدا کردند، شروع خوبی در فصل 2018-2017 داشتند. 10 بازیکنی که تا این مقطع از فصل موفق شده‌اند نمایش‌های غیرمنتظره‌ای داشته باشند را معرفی خواهیم کرد.

 

10- خسوس ناواس (از منچسترسیتی به سویا)

زمانی که پپ گواردیولا اعلام کرد نیازی به خسوس ناواس اسپانیایی ندارد، همه فکر می‌کردند این بازیکن 31 ساله به سرعت افت خواهد کرد. حتی گفته می‌شد او با سویا تیم سابقش هم به توافق نرسیده و مشخص نیست به چه تیمی برود اما در نهایت دوباره پیراهن آندلوسی‌ها را بر تن کرد و ثابت کرد به عقب برگشتن همیشه هم بد نیست. بال سویا این فصل 9 شانس ‌گل برای هم‌تیمی‌هایش ایجاد کرده و با تکنیک خودش دوباره به کمک سویا آمده است.

 

9- نمانیا ماتیچ (از چلسی به منچستریونایتد)

هافبک صربستانی بازیکن ارزشمندی برای چلسی قهرمان محسوب می‌شد اما با حضور تیموئی باکایوکو مشخص شد او دیگر گزینه نخست کونته برای خط میانی نیست. اعتماد مورینیو به نمانیا ماتیچ باعث شد او تصمیم بگیرد به اولدترافورد برود و نشان داد از لحاظ کیفی نه تنها افت نکرده بلکه می‌تواند یک وزنه برای تیمش باشد. ماتیچ تا اینجای فصل فراتر از حد انتظار بوده و یکی از بازیکنانی‌ است که در تمامی بازی‌های لیگ برتری برای منچستریونایتد به میدان رفته.

 

8- ماکسیمیلیان فیلیپ (از فرایبورگ به دورتموند)

وقتی عثمان دمبله به بارسلونا پیوست، هواداران دورتموند با تردید درباره ماکسیمیلیان فیلیپ صحبت می‌کردند و بسیاری او را جانشین خوبی برای ستاره فرانسوی‌شان نمی‌دانستند اما فیلیپ که ستاره فرایبورگ بود، نشان داد درباره‌اش اشتباه می‌کنند و فصل را عالی آغاز کرده. فیلیپ 23 ساله 12 شانس ‌گل برای هم‌تیمی‌هایش ایجاد کرد و 5 گل هم به ثمر رسانده. او خیلی زود مهره کلیدی خط آتش زنبورها شده است.

 

7- سئاد کولاشیناتس (از شالکه به آرسنال)

طرفداران آرسنال هنگامی که این باشگاه مدافع- هافبک چپ‌پای شالکه را جذب کرد، می‌گفتند او بازیکنی در کلاس جهانی نیست و این تیم به بازیکن بزرگتری نیاز دارد اما سئاد کولاشیناتس بوسنیایی که به عنوان بازیکن آزاد از شالکه به لندن آمد، تقریباً تمامی انتظاراتی که ونگر از او داشته را برآورده کرده است. کولاشیناتس هم در دفاع خوب است و هم در حمله و با توجه به هزینه اندکی که باشگاه برای او کرده، می‌تواند بهترین خرید فصل هم نام بگیرد.

 

6- جفری کندوگبیا (از اینترمیلان به والنسیا)

زمانی به عنوان یک ستاره از موناکو به اینترمیلان پیوست اما تعداد بازی‌های خوب با پیراهن نراتزوری به انگشتان یک دست هم نرسید. اسپالتی نیازی نداشت کندوگبیا را حفظ کند و این بازیکن برای احیای خودش به صورت قرضی راهی والنسیا شد. خفاش‌ها در رده دوم هستند و یکی از دلایل مهم موفقیت‌های آن داشتن هافبک دفاعی باثباتی مثل کندوگبیا بوده. هافبک فرانسوی علاوه بر عملکرد خوب دفاعی گلزن هم بوده و 2 مرتبه دروازه رقبا را در لالیگا باز کرده.

 

5- ماریانو (از رئال‌مادرید به لیون)

مهاجم اهل دومنیکن امید زیادی داشت در رئال‌مادرید به تدریج به ترکیب اصلی برسد اما در این تیم به او اعتماد نشد تا به جای نیمکت‌نشینی در سانتیاگوبرنابئو به فرانسه برود و ستاره خط حمله لیون شود. ماریانو 8 گل تا هفته یازدهم لیگ فرانسه زده و تعداد گل‌های او از نیمار هم بیشتر است! شاید با ادامه همین روند باشگاه‌های بزرگتر دوباره به سراغ ماریانو بیایند. رئال موراتا را هم فروخت تا زیدان بیش از پیش حسرت نداشتن ماریانو را بخورد.

 

4- ریچارلیسون (از فلومیننزه به واتفورد)

وقتی یک بازیکن جوان برزیلی مورد توجه باشگاه‌های بزرگ اروپایی قرار می‌گیرد، انتظار دارید یک پدیده به فوتبال دنیا معرفی شود اما هنگامی که باشگاهی مثل واتفورد یک ستاره جوان برزیلی به خدمت می‌گیرد با شک و تردید به این انتقال پرداخته می‌شود. کسی فکر نمی‌کرد ریچارلیسون بال تیم فلومیننزه در لیگ برتر انگلیس بدرخشد و حالا این بازیکن 20 ساله ستاره واتفورد است. علاوه بر 3 گلی که زده، 13 فرصت ‌گل ساخته و 2 پاس‌گل هم ارسال کرده.

 

3- سیمونه زازا (از یوونتوس به والنسیا)

رمز موفقیت والنسیای این فصل خرید همین بازیکن‌هایی بود که کسی به آنها توجهی نمی‌کرد. سیمونه زازا مهاجم ایتالیایی سابق یوونتوس بعد از یک ‌نیم‌فصل کابوس‌وار در وستهم‌یونایتد به والنسیا رفت و عملکرد نسبتاً خوبش باعث شد تا قراردادش با باشگاه اسپانیایی را قطعی کند. حالا زازا در والنسیای رده دومی 9 گل زده و بعد از مسی در رده دوم جدول گلزنان است.

 

2- گونسالو گوئدس (از پاری‌سن‌ژرمن به والنسیا)

زمانی که گوئدس در بنفیکا بازی می‌کرد، پیشنهادهای خوب زیادی داشت و تصمیم گرفت ژانویه به پاری‌سن‌ژرمن بپیوندد. این بال پرتغالی هیچ‌گاه به ترکیب اصلی پاریسی‌ها نرسید و با حضور چندین ستاره تصمیم گرفت به والنسیا برود. او هم یکی دیگر از ستاره‌های این فصل خفاش‌ها بوده که 16 شانس ‌گل خلق کرده و 3 مرتبه هم برای تیمش این فصل گل زده است.

 

1- پائولینیو (از گوانگ‌ژو اِورگرند به بارسلونا)

هافبک جدید بارسا از چین می‌آید؟ زمانی که باشگاه بارسلونا اصرار به خرید پائولینیوی برزیلی داشت، چندان مورد استقبال هواداران قرار نگرفت. پائولینیو که پس از یک دوره نه‌چندان خوب در تاتنهام، لیگ برتر را ترک کرد تا به گوانگ‌ژوی چین برود، در خواب هم نمی‌دید تیم بعدی‌اش بارسلونا باشد. در هر صورت او سرانجام پیراهن آبی‌واناری را بر تن کرد و با 29 سال سن فعلاً بهترین روزهای فوتبالی خودش را سپری می‌کند. 12 ضربه به سمت دروازه رقبا زده و حاصل آن 3 گل بوده. به عنوان یک هافبک میانی در فاز تهاجمی تأثیرگذار بوده است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: شریان نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۹۱۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان