//
کدخبر: ۴۹۱۱۷ //

سرانجام سکوت مگویان شکست

هرایر مکویان در تمام هفته‌های گذشته ترجیح داد سکوت اختیار کند و هیچ واکنشی نسبت به کنار گذاشتن خود از استقلال نشان ندهد.

 سرانجام سکوت مگویان شکست
به گزارش فرتاک نیوز،

مدافع ارمنستانی استقلال بالاخره سکوت خود را شکست و البته تأکید کرد تنها ۲۰ درصد از حرف‌های دلش را به زبان آورده چون نمی‌خواهد برای استقلال حاشیه ایجاد شود.

 

* چرا از لیست ۱۸ نفره استقلال کنار گذاشته شدی؟

باور کنید هنوز شوکه هستم که چرا چنین رفتاری با من صورت گرفت، این کار اخلاقی نبود حرفه‌ای هم نبود حتی در فیلم‌ها هم ندیده‌ام با کسی اینقدر بی‌رحمانه برخورد شود. من کاپیتان دوم تیم ملی ارمنستان و بازیکن ثابت تیم کشورم هستم و اگر مربیانم بپرسند چرا از تیمم در حالی که قرارداد دارم کنار گذاشته شده‌ام چه جوابی بدهم؟

 

* چرا خودت زودتر برای گرفتن رضایتنامه‌ات اقدام نکردی؟

من تابستان سال ۹۳ به استقلال پیوستم، در همه بازی‌ها به میدان رفتم و آقای قلعه‌نویی از من رضایت کامل داشت، سپس آقای مظلومی مربی شدند همچنان بازیکن مورد اعتماد ایشان بودم سپس آقای منصوریان سرمربی شدند با من صحبت کردند بمان و قرارداد ۲ ساله ببند، هر چه اصرار کردم یک ساله قرارداد ببندم فایده نداشت گفتند منصوریان با استقلال قرارداد ۳ ساله بسته و تأکید کرده با هرایر قرارداد ۲ ساله ببندید، رقم قراردادم را هم افزایش دادند و دیگر رویم نشد بگویم ۲ ساله نمی‌بندم و طول فصل بالاخره معلوم نشد پست من کجاست؛ دفاع راست، دفاع وسط، دفاع چپ و هافبک دفاعی پست‌هایی بودند که کادر فنی برای من لحاظ کرد. گویا اشکال از من است که حرف گوش کن بودم و نگفتم پست من دفاع وسط است و جلوی همه مهاجمان تراز اول اروپا در همین پست بازی کرده‌ام. مربیان تیم ملی ارمنستان بازی‌های مرا می‌دیدند و آنها هم می‌گفتند چرا جای ثابتی نداری و البته این تصور هم ایجاد شد توانایی‌های فنی من باعث شده اگر در تیم مشکلی پیش می‌آید مأمور می‌شوم در آن ناحیه بازی کنم. شما سؤال کردید چرا زودتر قراردادم را با استقلال فسخ نکردم، مگر نمی‌دانید بیش از ۱۵ بار با مدیران، سرپرست، سرمربی و مربیان تیم صحبت شد تا رضایتنامه مرا صادر کنند.

 

* ادموند اختر با آنها صحبت کرده بود؟

در فصل نقل ‌و ‌انتقالات چند باشگاه با اختر تماس گرفته بودند که هرایر را می‌خواهیم، وقتی مطلع شدم گفتم یک‌جوری با باشگاه توافق کن من جدا شوم و حتی ۳۰۰، ۴۰۰ میلیون کمتر از استقلال هم پول قراردادم باشد، راضی هستم چون می‌خواهم در محیطی آرام فوتبال بازی کنم. اختر با افتخاری، توفیقی، عبداللهی، فریبا، منصوریان، خرمگاه و چینی چند بار صحبت کرد ولی پاسخ دادند هرایر با ما قرارداد دارد. بازیکنان خارجی دنبال فوتبال و دستمزد هستند اما باشگاه استقلال بابت هر فصل درصدی از قراردادم را نداد. هرگاه سؤال کردم ادموند اختر پاسخ داد اشکالی ندارد، صبر کن بالاخره می‌دهند و چند بار به خودش گفتم تو پیگیر حق و حقوق من هستی یا وکیل مدافع باشگاه استقلال؟ در اردوی تیم استقلال در ارمنستان مطمئن شدم او طرف باشگاه است و اکنون از مدیربرنامه‌های فرانسوی‌ام خواسته‌ام پیگیر مطالباتم باشد. من هرگز قصد نداشتم از طریق فیفا دنبال گرفتن پولم باشم اما رفتار آقای منصوریان با من هنوز هم برایم قابل هضم نیست. به نظر می‌رسد آنها به این نتیجه رسیده بودند که اگر رضایتنامه هرایر را صادر کنند او به ذوب‌آهن می‌رود تا با قلعه‌نویی کار کند، صبر کردند و زمانی که دیدند تیم‌ها نفرات مورد نیاز را گرفته‌اند به من گفتند خوش آمدید. باشگاه استقلال با اعلام اینکه حق و حقوق مکویان را می‌دهیم خیلی راحت با قضیه کنار آمد ولی به این فکر نکرد که اعتبار یک ملی‌پوش نزد مردم کشورش، مربیانش، دوستانش، اقوام و خانواده‌اش به مخاطره می‌افتد. من مسلمان نیستم ولی اعتقاد دارم در زمینی که گندم می‌کارند میوه درو نمی‌کنند!

 

* در صحبت‌هایت گفتی در ارمنستان فهمیدی اختر طرف باشگاه است؛ مگر چه اتفاقی افتاد؟

حرفه‌ای نیست مسائل تیم را رسانه‌ای کنم فقط یک مورد از اتفاقات را می‌گویم. در آنجا دیدم باشگاه بدون پول ۵۰ نفر را به اردوی خارجی فرستاده است و مسئولان کمپ پول توافق شده را می‌خواستند و هیچ‌کس قبول نمی‌کرد پول بدهد؛ یعنی همه می‌گفتند ما پولی همراهمان نیست و ادموند اختر بود که رفت پول جور کرد و به مسئولان کمپ داد تا استقلال را از این محل بیرون نکنند.

 

* تو خودت با منصوریان درباره تصمیمش صحبتی نکردی؟

ایشان هر وقت مرا می‌دید با یک دست قلبش را نشان می‌داد و به من می‌فهماند جایم در قلبش است! ولی انگار با دست دیگر سند نخواستن مرا امضا کرد. گذشته‌ام زیر سؤال رفت و آینده‌ام به خطر افتاد، اگر مرا نمی‌خواست چرا اصرار کرد قرارداد ۲ ساله ببندم؟ چرا ۲ ماه مرا سر تمرین و اردو بردند؟ چرا بعد از شروع لیگ گفتند برو؟! چرا وقتی رفتیم دنبال رضایتنامه قبول نکردند جدا شوم؟ من که حاضر بودم تمام قرارداد ۴/۱ میلیاردی‌ام را ببخشم و بروم چرا چنین رقمی را به هزینه‌های باشگاه تحمیل کردند؟

 

* عملکرد استقلال در این ۵ هفته چطور بوده است؟

من ۳ سال با این تیم زندگی‌ کرده‌ام، با تمامی‌شان دور یک میز غذا خورده‌ام، در یک هتل بودم با  یک اتوبوس تردد کرده‌ام، روی یک زمین چمن تمرین و بازی کرده‌ام و هواداران استقلال صدها مرتبه از روی سکوها یک صدا نام مرا فریاد زده‌اند و دوست‌شان دارم؛ مشکل استقلال هرایر مکویان بود که کنار گذاشته‌ شد ولی می‌بینیم مشکل استقلال منِ بازیکن نیستم، مشکل استقلال آنهایی که رفتند نبودند و نفرات جدید هم نتوانستند مسیر تیم را عوض کنند.

 

* مشکل کادر فنی است؟

هرگز به خود اجازه نمی‌دهم چنین حرفی بزنم و درباره مربیان از این نظرها بدهم، حتی اگر این مربی شخصی باشد که با زندگی ورزشی من در جایی خارج از وطنم بازی کرد. من همین هستم که در این ۳ ساله دیده‌اید. با تمام توانم برای تیمم بازی کردم. هیچ‌وقت دنبال هیجان دادن به سکوها با ادا درآوردن نبودم، تمام تمرکزم روی کارم بوده و دروغ هم نمی‌گویم چون نیازی ندارم دروغ بگویم. صادقانه می‌گویم باختن تیم استقلال برایم ناراحت کننده است.

 

* با مصدومیت پژمان منتظری شایعه شده احتمال دارد به استقلال برگردی؟

من نامه رسمی عدم نیاز استقلال را به مدیر برنامه‌هایم داده‌ام و ایشان هم در اختیار فیفا قرار داده است. طبق قانون باشگاه موظف است همه مطالبات مرا بپردازد و هیچ اجباری نیست برگردم و یک ضرب‌المثلی هست که می‌گوید آدم غذایی را که بالا آورده دوباره قورت نمی‌دهد. مربیان استقلال مرا نخواستند و دیگر هم نباید بخواهند، اگر هم این کادر از من بخواهد برگردم بدون احساس شرمندگی پاسخ منفی خواهم داد.

 

* پارسال چند ماهی مصدوم بودی، اوایل این فصل هم مشتری کلینیک باشگاه بودی؛ شاید یکی از دلایل کنار گذاشته شدنت همین موضوع باشد.

همه چیز را مردم و رسانه‌ها می‌دانند، چرا زمان مربیگری قلعه‌نویی و مظلومی مصدوم نمی‌شدم؟ آیا در ماه‌های گذشته فقط من مصدوم شده‌ام؟ بشمارید ببینید در ۱۴ ماه گذشته چقدر مصدوم داشته‌ایم، بازیکنان ما صرفاً نه در مسابقه بلکه در خیلی مواقع سر تمرین مصدوم شده‌اند، چرا تیم‌های دیگر اینقدر مصدوم ندارند؟ در تمام زمین‌های ایران بازی کرده‌ام، زمین تمرین استقلال در کمپ یا شماره ۲ آزادی از خیلی زمین‌های تیم‌های دیگر بهتر است و نباید بگوییم دلیل آسیب‌دیدگی‌ها فقط زمین است؛ بهتر است در این‌باره بیشتر توضیح ندهم، من مثل خیلی از همبازیانم طبق نظر و خواسته کادر فنی تمرین کرده‌ام.

 

منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۹۱۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان