//
کدخبر: ۴۸۰۹۶ //

نباید آن رفتارها با منصوریان می‌شد

کامران منزوی در خصوص شرایط استقلال در فصل جاری اظهارداشت: فوتبال فراز و فرود زیاد دارد و من هم در این چند سال که در استقلال سمت داشتم از این موارد زیاد دیدم، از سقوط به دسته 3 گرفته تا چهارم شدن و قهرمانی، این نتایج جزء ذات فوتبال است اما یک سری نتایج که رخ می‌دهد طبیعی است ولی در یک روند غیر منطقی اگر ادامه پیدا کند آزاردهنده می‌شود.

به گزارش فرتاک نیوز،

بارسلونا هم مدت‌ها در اوج بوده اما حالا نیست ما که دیگر از آنها تشکیلاتی‌تر و مدرن‌تر نیستیم و بازیکنانمان حرفه‌ای تر از آنها نیستند. به نظر من منصوریان باید ابقا شود و به شدت مورد حمایت قرار گیرد اما چرا این حرف را می‌زنم چون او در ساختاری مشغول به کار است که به هزاران دلیل دچار اشکال است. من یک سوالی دارم چرا باشگاه استقلال پرویز مظلومی را عوض کرد؟ پرویز مظلومی برنامه‌ای به باشگاه داده بود که در آن برنامه اصلاً قول قهرمانی نداد و گفته بود نهایتاً برای استقلال سهمیه می‌گیرم و به قولش هم عمل کرد، حالا مسئولان استقلال بگویند چرا او را عزل کردند؟ پاسخش کاملاً روشن است چون باشگاه استقلال در این سالها عهیچ معیاری نداشته است و حالا همان ساختار غلط می‌خواهد منصوریان را بزند.

 

* نایب قهرمانی فصل قبل را فتح الفتوح می‌نامند

 

منزوی ادامه داد: منصوریان سرمایه استقلال است، او تلاشش را می‌کند اما در ساختار معیوب بیشتر از این نمی‌توان نتیجه گرفت. چرا او باید در کارهایی به عنوان سرمربی تیم دخالت کند که وظیفه‌اش نیست اما او مجبور است. اشتباه دیگری هم در استقلال رخ داده و آن این است که نایب قهرمانی فصل گذشته فتح الفتوح نشان داده می‌شود و ما نباید به این اشتباه دامن بزنیم، هدف استقلال بزرگتر است و وقتی شما از نایب قهرمانی به عنوان یک هدف بزرگ یاد می‌کنید یعنی هدف را کوچک‌کرده‌اید. واقعیت این است که استقلال فصل گذشته 3 جام را از دست داده و گفتن این حرفا که بروید نگاه کنید فصل گذشته اوایل کجای جدول بودیم و انتهای فصل کجای جدول حرف غلطی است. اصلاً چه کسی گفته اول فصل باید آخر باشیم که آخر فصل ملاک قرار بگیرد، این هدف گذاری‌ها اشتباه است. در این شرایط و این راه غلط باید به منصوریان کمک شود. اینکه اول فصل پایین بوده‌ایم و آخر فصل بالا وقتی منجر به قهرمانی نشود هیچ فایده‌ای ندارد و این صحبت‌ها نتیجه‌بخش نیست. یکی باید به منصوریان کمک کند و این موارد را به او متذکر شود.

 

* نباید آن رفتارها با منصوریان می‌شد

 

معاون اسبق باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که علی منصوریان به نظر می‌رسد خودش هم نمی‌خواهد که کسی به او کمک کند، گفت: او جوان است اما علاقمند. منصوریان باید احساس و منطق را باید با هم یکی کند و تصمیم‌گیری، اگر این 4-5 ایراد کوچک و تغییر رفتار را سرلوحه کار خود قرار دهد می‌تواند موفق شود نه رفتارهایی که دیشب در ورزشگاه آزادی رخ داد. وقتی یک نفر وارد سرازیری می‌شود معلوم است که خوب هم فکر نمی‌کند و خوب هم رفتار نمی‌کند. در دشواری رفتار خوب انجام دادن هنر است. با همه احترام به بزرگان استقلال که خیلی از آنها از نوجوانی با خود من شروع کردند باید بگویم استقلال در حالیکه یک خط جوانگرایی را در پی گرفته بود اکنون این باشگاه پاسخ دهد که از جوان‌ها چه باقی مانده است. محسن کریمی، برزای، علیرضا رمضانی کجا هستند. این نشان می‌دهد که مسیر ما از جوانگرایی دچار اشکال شده و به روزمرگی افتاده‌ایم و باعث شده تا کاسه صبر عده‌ای که با احساسات خود این تیم را دوست دارند لبریز شود و آن اتفاقات در ورزشگاه آزادی رخ دهد.

 

منزوی تصریح کرد: من معتقد هستم که کادر فنی استقلال خوب است ولی نباید آن رفتارها با منصوریان می‌شد. اکثر بازیکنان استقلال از زمان خود من بوده‌اند و همه را خوب می‌شناسم اما موفقیت آنها شرط و شروطی دارد و باید ساختار این باشگاه عوض شود.

 

* چطور زمان عکس یادگاری هستید اما اکنون نه

 

وی درخصوص اینکه فکر می‌کند نقش رضا افتخاری در این شرایط چیست و فکر نمی‌کند او به عنوان مدیرعامل استقلال نباید در هر شرایطی رفتار یکنواخت داشته باشد و خودش را از همه پنهان کند، گفت: در باخت‌ها است که یک مدیرعامل باید سینه سپر کند. من نمی‌دانم داستان رفتاری افتخاری چیست و او را تعقیب نمی‌کنم اما وقتی به نتایج نگاه می‌کنم و به گلایه‌ها گوش می‌دهم به این نتیجه می‌رسم که باید شرایط این باشگاه دچار تحول شود. افتخاری وظیفه‌اش است که اکنون وسط بیاید، چطور قبل از فصل زمان گرفتن عکس یادگاری با بازیکنان هنگام عقد قرارداد حضور داشتند و یا قبل از فصل در تمرینات شرکت می‌کردند حالا باید خود را نشان دهند که هوادار عصبانی است و نیاز به آرامش دارد. وظیفه اوست که همه اینها را آرام کند و اعتقاد داشته باشید هواداران هر تیم خیلی بیشتر از مدیران و هیأت مدیره استقلال را دوست دارند. افتخاری است که الان باید برای کادر فنی فرصت بخرد. درست است که اتفاق تلخی افتاده اما این اتفاق غیر قابل جبران نیست منتهی مسیر باید درست انتخاب شود.

 

*قریب باید تکلیف خودش را روشن کند

 

منزوی در پاسخ به این سوال که نقش قریب به عنوان رئیس هیأت مدیره استقلال چیست و چرا او خود را کنار کشیده گفت: قریب باید تکلیف خودش را با خودش روشن کند. او به یکسری اصول اعتقاد دارد و من معتقدم او همین امروز باید بررسی کند و اگر اصولی که به خاطر آن حاضر شده به استقلال بیاید را اجرایی نمی‌بیند کنار برود تا کسانی که می‌توانند با همین تفکرات کار کنند به این باشگاه بیایند. اما اگر اعتقاد دارد اصولش باید در این باشگاه رعایت شود به عنوان رئیس هیأت مدیره باید امور کار را در دست بگیرد و مشکلات این باشگاه را به حداقل برساند. استقلال اکنون در بودجه نویسی دچار مشکل است. در تعریف اهداف و معیارهای حقوقی دچار مشکل است. 5 معیار اصلی برای داشتن ساختار مناسب وجود دارد که استقلال در همه آنها دچار مشکل است. البته اگر عده‌ای می‌خواهند به من حمله کنند و بگویند کنار نشسته و این صحبت‌ها را می‌کنند دستشان باز است من ترسی از کسی ندارم و میراث‌خوار این باشگاه نیستم ولی استقلالی‌ها بدانند مردم گناه دارند و من به شخصه که 20 سال از عمرم را در این باشگاه گذراندم از این مردم خجالت می‌کشم.

 

* مردم چه گناهی کرده اند که هوادار استقلال شده‌اند؟!

 

وی ادامه داد: باید برای این مردم کاری کرد، آنها چه گناهی کردند که هوادار استقلال شده‌اند، چطور زمانی که 5 بازیکن خوب می‌گیری این مردم برای شما 7 دست می‌زنند اما حالا خود را کنار کشیده‌اید؟ چطور آن روزها که در تمرینات حاضر می‌شده‌ای را یادتان رفته؟ استقلال دولت در سایه است. منصوریان با این وضعیت هیچوقت آرامش خیال ندارد همانطور که مظلومی نداشت. آقایان نمی‌توانند فراموش کنند قبل از مظلومی 20 هزار دلار به اسکوچیچ پرداخت کردند. همه این کارها این است که روند کاری غلط است. برای چه مظلومی را برداشتید که پیروز شوید، آیا الان پیروز هستید؟ جرم مظلومی شکست بود و اکنون هم به همان جرم می‌خواهید منصوریان را بردارید؟ حتی جرم قبل از مظظلومی هم شکست بود اما آیا چیزی در استقلال عوض شده است؟ در 5 سال اخیر آنهایی که در استقلال بوده‌اند باید جوابگو باشند. هم میزان بدهی‌ها افزایش پیدا کرده و هم در نتیجه گیری نتایج درخور استقلال گرفته نشده. من مخالف قربانی کردن منصوریان هستم و آن را نهایت بی انصافی می‌دانم. بی ساختاری باشگاه استقلال باعث این اتفاقات است اگر باشگاه ساختار داشت مربی که می‌خواهد جوان‌ها را کنار بگذارد و مسن‌ها را بیاورد با این روند مخالفت می‌کرد. اگر اکنون منصوریان تحت فشار است باشگاه باید این فشار را بردارد و نباید فقط منصوریان سیبل باشد. من به صورت شخصی از منصوریان گله دارم اما معتقدم اکنون به منصوریان بی‌انصافی می‌شود.

 

معاون اسبق باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: من از جنس هوادار هستم و این را می‌توانید از اولیایی، علی آقامحمدی و ایروانی بپرسید. هنوز افتخار می‌کنم که در این باشگاه کار کردم ولی به هواداران می‌گویم شما بهترین مدیران استقلال هستید و گره کار دست شما باز می‌شود و با جان و دل از کادر فنی خود دفاع کنید و بدانید که داشته‌های شما همین بازیکنان و کادر فنی هستند، آنها را از دست ندهید. کاری که با ناصر حجازی، فیروز کریمی، پورحیدری شد را نکنید. منصوریان و کادرش باید مورد حمایت شما باشند. اشکالات ساختاری استقلال باید عوض شود تا کادر فنی نتیجه بگیرد. این کادر فنی هم حرف دارد، آنها زمین تمرین مناسب می‌خواهند، پول به موقع تا سر تمرین وقت مربی برای پول جور کردن برای بازیکنش گرفته نشود. ارتباطات رسانه‌ای و فرهنگی بازیکنان و مربیان و مسئولان استقلال با مردم باید درست شود تا این ناراحتی‌ها رفع شود.

 

* آقای روحانی چرا ۵ سال است آب خوش از گلوی استقلال پایین نرفته است؟

 

منزوی در پایان گفت: صحبتی هم با رئیس جمهور محترم آقای روحانی داریم. یکی از دستورهای آقای روحانی به آقای سلطانی‌فر وزیر ورزش این است که با ورزش در جامعه نشاط و شادابی را ایجاد کند. آقای روحانی آیا هواداران استقلال جزء مردم و آنهایی که به شما رأی دادند نیستند؟ جواب دل شکسته هواداران استقلال را چه کسی می‌دهد؟ سرمایه استقلال یعنی منصوریان در معرض خطر است و چه کسی می‌خواهد جوابگوی این مسئله باشد؟ چرا 5 سال است که هوادار استقلال و این باشگاه آب خوش از گلویش پایین نرفته؟ جواب این احساسات جریحه‌دار شده را چه کسی می‌دهد؟ چرا کسی اتفاقات باشگاه استقلال را ریشه‌یابی نمی‌کند؟ چرا صدای کسی در نمی‌آید؟ هرکسی هم که حرف می‌زند به او یک انگ می‌چسبانند. آیا قربانی کردن منصوریان نشاط را به هواداران استقلال باز می‌گرداند مگر مظلومی را در عین مظلومیت برنداشتند؟ اگر بازی بعدی استقلال ببازد و این جمعیت 10 هزار نفره به 4 هزار نفر برسد چه کسی پاسخگوست؟ شمار زیادی ا450ز این هواداران با سرخوردگی به محیط کار، خانه و اجتماع می‌روند آیا کسی فکر این چیزها را می‌کند؟ اگر استقلال سرحال باشد غیر از این است که نیمی از جامعه نشاط دارد؟ من به عنوان یک هوادار از منصوریان بابت رفتارهایی که با او شد عذرخواهی می‌کنم. بعضی‌ها فکر می‌کنند اداره کردن پرسپولیس و استقلال خیلی راحت است. آقایان که از اسپانسر پول می‌گیرید استقلال و پرسپولیس درآمد پایدار ندارد بلکه هزینه پایدار دارد.

 

منبع: روز نو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۰۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان