//
کدخبر: ۴۴۸۹۱۰ //

آمار به نفع پرسپولیس در جام حذفی؛ شانس سرخپوشان برای تکرار قهرمانی بیشتر است؟

سه تیم بالانشین جدول لیگ برتر امروز رو در روی حریفان خود در جام حذفی فوتبال کشور قرار می گیرند.

 آمار به نفع پرسپولیس در جام حذفی؛ شانس سرخپوشان برای تکرار قهرمانی بیشتر است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال کشور امروز دوشنبه ۱۴ اسفند با برگزاری ۳ دیدار پیگیری می‌شود که تیم‌های استقلال تهران، پرسپولیس و سپاهان به ترتیب به مصاف تیم‌های مس رفسنجان، نفت و گاز گچساران و شمس آذر قزوین می‌روند.

با نگاهی به ۴ دوره گذشته رقابت‌های جام حذفی متوجه خواهیم شد که تیم پرسپولیس نسبت به استقلال و سپاهان آمار بهتری را در این مسابقات داشته است.

پرسپولیس جدا از قهرمانی که فصل گذشته به دست آورد در دوره متوالی تا مرحله یک چهارم نهایی بالا آمد و فصل ۹۹ - ۹۸ تا مرحله نیمه نهایی هم صعود کرد اما با شکست برابر استقلال نتوانست راهی فینال شود.

پس از پرسپولیس، استقلال تهران آمار بهتری نسبت به سپاهان دارد. این تیم فصل گذشته دیدار فینال را به پرسپولیس واگذار کرد و به نایب قهرمانی رسید. آبی‌پوشان در فصل ۰۱- ۱۴۰۰ تا مرحله یک چهارم نهایی بالا آمدند اما در فصل‌های ۰۰ - ۹۹ و ۹۹ - ۹۸ توانستند عنوان نایب قهرمانی را کسب کنند تا در ۳ دوره از ۴ دوره اخیر مسابقات نایب قهرمان شوند.

سپاهان در مقایسه با دو رقیب دیگر خود آمار ضعیف‌تری داشته و حضور در مرحله یک چهارم نهایی بهترین دستاورد زردپوشان در ۴ دوره اخیر جام حذفی بوده است. سپاهان در دو دوره گذشته تا مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد و در فصل‌های ۰۰ - ۹۹ و ۹۹ - ۹۸ توانسته بود تا مرحله یک چهارم نهایی بالا بیاید. در بین سه تیم تنها سپاهان است که در ۱۰ سال گذشته نتوانسته قهرمان جام حذفی شود و دو تیم پرسپولیس و استقلال از سال ۱۳۹۲ تا به امروز در مجموع ۳ بار توانسته‌اند قهرمان شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۸۹۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان